• Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend
  • Symetrical

Såhär liten var den då, Eagle. 14,4 mm. ;-P

Sjukt att man kan se ett hjärta på en sån liten skrutt.

• Loppan84

Wow :)

Men när du säger v 7 så menar du vecka 7+0 till 7+6 eller menar du veckan innan? Jag har ul bokat i vecka 7 men är i realiteten då egentligen vecka 6+1 enligt "gravid och baby" appen. Är alltså 27 dagsr efter äl/befruktning. Är det för tidigt tror ni?

Är ju ganska dyrt här så vill ju inte går tidigt, men är bara möjlighet att möta ul bm en gng i veckan på den privata lilla kliniken så blir antinge v 7/6+1 eller v 8/7+1?

Symetrical skrev 2016-02-18 14:56:02 följande:

• capy
    Symetrical skrev 2016-02-16 18:38:52 följande:
    Naw! Suger den på tummen? <3

Tog ni reda på kön? Ser ut som en pojk.

Helt rätt, en liten lillebror Glad

Tror han ligger med handen på pannan, kanske en liten tänkare... eller drama queen Tungan ute

• capy

Jag kör en massa olika grav-appar. De jag gillar bäst är Ovia och Pregnancy+ (båda dock på engelska).

• Loppan84

Har ju inte tagit gravtest med veckoindikator så köpte en tvåpack idag bara för att se att hcg:n ökar och fick 2-3 veckor :) Så skönt, det fick jag aldrig förra gången. Är 2+1 sen äl och bim+1 så känns bra att hcg:n är hög nog för det resultatet även om jag inte har twins eller 40lingar som eagle ;)

Känner att jag andas ut lite varje dag som går och är inte så rädd längre för mf :)

Ska ta den sista testen om en vecka och förhoppningsvis står det då 3+ och så kan jag va färdig med testandet.

• Loppan84

En liten Sokrates <3

capy skrev 2016-02-18 15:23:43 följande:

Helt rätt, en liten lillebror 

Tror han ligger med handen på pannan, kanske en liten tänkare... eller drama queen 

• eagle87
    Symetrical skrev 2016-02-18 13:56:02 följande:

Åh Gud vilken lycka. Ja minns när du va på ultraljudet.. Längtar verkligen tills jag är i de stadiet. Just nu är jag mer orolig än glad :(

Det är en tjej du ska ha va?
  • sagoskog
    Loppan84 skrev 2016-02-18 12:02:02 följande:

Tog modet till mig och berättade för en tjej på jobbet (den enda i min egen åldrr) för det är en del moment som i mitt jobb som gör att någon annan bör veta om du har nått medicinskt på gång. Och hon var också gravid i samma vecka! Har berättat för 4 kompisar nu, och 3 av dem var också gravida - 2 i nästan exakt samma vecka. Haha detta blir pepp mammaledighet :)

Min bästis är också gravid! Förra gången var min andra bästis gravid. Båda gångerna helt oplanerat från deras sida. Men skitkul!
  • sagoskog
    eagle87 skrev 2016-02-18 14:03:36 följande:

Har jätte mkt ilningar runt livmodern är de normalt???

Jag har haft alla typer av känningar i livmodern sen några dagar innan jag plussade. Ibland ganska ont t.o.m. Men jag utgår från att det är normalt :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend