-
Hur går det för dig mariana79?Mariana79 skrev 2016-02-22 08:51:24 följande:Heja heja snart i mål. Hoppas att det är bra att du inte känner ngt <3 Kram!!
-
Ccilla- hur går det? Blöder du än?
-
Nä så är det ju, men jag känner ju som inte ens något av lutinusen, vilket jag gjorde tidigare. Jag försöker tänka att man faktiskt inte behöver ha några symptom men man känner ju efter hela tiden ändå. När jag väntade min dotter så kände jag absolut ingenting! Var i vecka typ 12-13 när jag upptäckte att jag väntade henne, men då blev det naturligt så jag gick ju inte och letade symptom heller som nu.Mariana79 skrev 2016-02-22 10:02:23 följande:Det går...tankarna dalar upp och ner. Nu är det måndag igen och jobb som gör att man tänker på annat ett tag iallafall fall.
Hur mycket jag än letar symptom så kan jag ju igentligen inte veta om det är lutinusen eller en graviditet som gör det.
En vecka kvar till test <3
Måtte veckan gå fort nu till TD! -
Ok blöder du så mkt är det kanske lika ställa in sig på att gå vidare. Tungt! Men som du sa så har ni fler försök! Så det jag läste om att man inte börjar blöda förän man slutar med lutinus stämde ju inte då!Ccilla skrev 2016-02-22 14:39:58 följande:
Här går det inte så bra. Blöder väldigt mycket och mensvärk från helvetet. Jag pratade med läkaren på kliniken igår och jag skulle sluta med lutinus. Ska ta ett gravtest till i veckan för säkerhets skull men hon trodde inte heller på mirakel att det skulle vara positivt. Bara att lappa ihop sig så gott det går och ta nya tag. Vi köpte ett paketpris så har två försök kvar. Denna gången vill jag frysa om det finns möjlighet.
Styrkekram till dig! -
Det var tråkigt. Men positivt att ni har fått många ägg i alla fall och spermier. Då kanske microinjection funkar bättre för er. Håller tummarna!Josefinefl skrev 2016-02-22 15:17:08 följande:
Blev ingen ET för oss denna gång, vårt första försök. Ägget överlevde inte helgen. Supermånga och pigga spermier och 8 mogna ägg. 1 befruktat men inte delat som det skulle. Nästa gång kommer dom göra mikroinjektion. Får ladda batterierna i 6 veckor nu sen på't igen. Skönt att sluta med Lutinus iaf. Och skönt att få veta, ovissheten är jobbig.
-
Nog borde du kunna använda tampong! Det är det jag är så rädd för nu, att jag ska börja blöda när vi slutar med lutinus. Har ännu en vecka kvar med dom. Får se det positiva att jag inte blöder men det känns på nå sätt att vi inte heller lyckats när jag inte känner något alls! Hur som helst så samla nu krafter Ccilla och ladda upp för nästa försök, men jag vet att det är sjukt tungt!Ccilla skrev 2016-02-22 15:10:55 följande:
Vi är på Nordic ivf i Göteborg. Super gulliga allihop! Ingen graviditetskänsla kan kanske vara bra!? Jag började blöda mer efter att jag slutade med lutinusen. Tog ju sista lördags kväll. Vet inte om det är ok att använda tampong?! Hatar bindan.. Tack för att ni finns här :) hoppas det slutar lyckligt för er
-
Ja vi får hoppas du har rätt
-
Grattis! Så roligt! Har du tagit tidigare test som visat negativt då borde det ju inte vara ovitrellen, för den blir ju svagare och inte starkare ju fler dagar som går! I övrigt tror jag den kan ge utslag i upp till 10 dagar. Vad jag hört! Men som sagt borde den ju gett positivt gravtest vid tidigare tester också i så fall!AnnaGus79 skrev 2016-02-23 07:04:34 följande:
Ruvardag 6 idag och fick Gravid 1-2 på CB digital, började ju testa RD 3 så det kan väl inte vara Ovitrellen då?
Så testet stämmer säkert i så fall! -
Ruvardag 12 idag! Men som vilken dag som helst! Känner nada! Nästa vecka på tisdag är det TD!
-
Så spännande med plus! Och kul att få så positivt utlåtande av läkaren. Fast ganska vågat av honom må jag säga! Men det ger ju verkligen en hopp om att det ska lyckas! Vilket det verkar ha gjort för er :) blir spännande att följa dig och hoppas fler av oss får turen att haka på snart :)AnnaGus79 skrev 2016-02-23 08:02:39 följande:
Tack för grattis, jag är försiktigt glad :)
Som sagt Ovitrellen tror jag har gått ur med tanke på negativa test innan o det var 14 dagar sen jag tog den.
Sen var det ju en blasto och läkaren sa att vi ses om två år för syskonförsök, helt övertygad om att lyckas :)
Vad händer nu med mina ägg i frysen om jag verkligen är gravid? Fler vill vi ju inte ha
Grattis än en gång