• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Mariana79 skrev 2016-02-24 19:23:43 följande:
    Du är också hopplöst optimistisk precis som jag, fast det är ju ändå skönt att tänka positivt fram till verkligheten bevisar motsatsen (om det nu är så) Jag tror att fallet blir lika hårt oavsett om man tänker en positiv utgång eller en negativ. Hoppet är ju det sista som överger människan, det är ju därför man hela tiden fortsätter och utsätter sig för detta <3

Jag förstår om du tvekar gällande gravtestet, jag skulle nog testa ikväll och sedan även imorgon eller andra dagar för att se om det eventuella strecket förändras.

Finns inga uppmuntrande ord jag kan ge dig förutom att du inte är ensam. Skriv av dig - skriv en hel uppsats om du vill. Jag lovar att läsa <3

Kram!
    Tack snälla du <3
  • engsan

Tog inget test igår kväll. Jag var helt slut efter påfrestelsen som vart hela dagen, var så slut så jag mådde illa och trodde jag skulle kräkas. Sjönk ihop i famnen på sambon. Ev tar jag det ikväll. Har mailat kliniken. Kommer ännu ljusrosa ljusbruna flytningar!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-25 10:53:07 följande:

Hur kan dagarna gå så långsamt?!
    Jag har fått lite gulaktiga flytningar, rädd att mensen är på g. Men det kan ju vara svampinfektionen oxå. Tortyr är vad detta är :(

Eller hur, tortyr är rätt ord!
    Vilken dag är du på nu?
  • engsan

Ja det är sjukt tungt psykiskt! Jag skulle pina mig igenom en omgång till om vi inte lyckas med det frysta vi har kvar! Men vete tusan om sambon fixar en gång till! Sådan fruktansvärd stress! Måtte ni nu lyckas!

• engsan
    Filli89 skrev 2016-02-25 12:46:05 följande:

Började blöda imorse. StorbölaDe redan igår kväll visste att den skulle komma. Långt innan td och 13 dagae efter Äp. Borde ju vara 14 dagar. Äh jag orkar inte mer känner jag. Allt känns så hopplöst vill bara stirra in i en vit vägg typ hela dagen. O min man e på trösthumör blir iritetad av att bli tröstade tom. Vet att han endast vill väl och vill stötta.

Tråkigt! Blöder du rikligt eller?
    Jag har någon liten blödning men är säker att jag skulle blöda rikligt om jag slutade med lutinus! Håller med dig att det känns hopplöst och tröstlöst! Jag grät hela dagen i går, mina ögon såg helt galna ut på kvällen efter jobbet! Det är grymt detta vi får stå ut med!
  • engsan
    Mariana79 skrev 2016-02-25 13:04:46 följande:
    Vi har ju inget i frysen och det känns extremt stressande. Om inte nu så hoppas vi på tur i år ialf för oss alla <3
    Ja jag förstår det! Jag önskar vi hade en hel drös i frysen för jag vill verkligen unvika ett till äp. Men vad ska man göra? Ge upp eller göra om? Man har ju inte så mkt alternativ! :(
    Önskar bara nu att det blir fredag eftermiddag! Vi bestämde idag med sambon att vi gör testet i morgon eftermiddag när vi kommer hem. Så har vi helgen på oss att sörja om det är negativt som det mest troligt är.
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-25 13:20:30 följande:
    Jag blöder inte rikligt nej kom lite blod sen nu är det rosa. Men utgår ifrån att det är mens orkar inte hålla hoppet uppe om jag ska vara ärlig. Hellre att mensen kommer igång än att dra ut på det O bara hoppas. Känns hopplöst, och det gör mer ont psykiskt.
    Ok jag har haft brun rosa flytningar och mensvärk! Tyckte det kom några droppar färskt tunt blod nu när jag var på toa. :(
  • engsan
    Filli89 skrev 2016-02-25 13:25:54 följande:
    Hon på kliniken sa att de behöver inte vara mens och att jag ska fortsätta med Lutinus. Men sa till henne att jag känner min kropp. Kände att mensen var på väg redan igår. Mina bröst slutade ömma och då visste jag för det brukar hända när progesteronet sjunker för mig och jag får mens. Hon sa vill inte tvinga dig till något du vet bäst men vi brukar råd ge att man fortsätter till td. Har en vecka till td har ingen lust att bara dra ut på mensen i onödan. För ju längre ja tar de desto längre tid för mensen att sätta igång.

Äh vill bara ge upp. Två et och en fet redan vet inte hur länge till jag orkar och jag blir bara skrämd när ja läser om hur många försök folk gör. Har en blastocyst i frysen men gud vet hur den klarar upptiningen.
    Fick samma råd idag av min klinik! Fortsätta med lutinus och vänta till TD!
  • engsan

Flytningarna/lutinus verkar bli mörkare och mörkare hela tiden! Önskar så att det kunde gå åt andra hållet i stället!

• engsan

Grattis till era plus tjejer, så glad för er skull, om än lite avis ;)
    Jag ska testa i eftermiddag men är ju ganska så säker på vad utgången blir!

Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?