• engsan

någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?

Ja man tycker ju det borde visa redan då , men jag är å så sugen att testa före men har bestämt mig att vänta!

Vilken dag hade du ccilla? Blandar ju ihop allas dagar med varandra! Ha ha

• engsan

Ja ccilla jag ser! Men blääää, har du i bihålorna nu? Vad sa läkaren då? Det finns ju penicillin änkom för gravida så det ska väl gå bra att ta. Klart man inte tar något man inte behöver men är man sjuk så är man! Inbillar mig att jag mår lite illa, säkert för att jag vet att det går magsjuka här nu! Blääää

Men kolla med kliniken om du känner dig osäker, men jag tror inte det är någon fara!

Du har ju ganska nära nu då till TD, ååå så spännande! Kul när man själv har längre till sin egen så får man i alla fall höra andras resultat :)

• engsan

Jag har inte köpt fler tester än det vi fick från kliniken. Vet jag kommer testa om jag har flera hemma. Men det är ju aldelens för tidigt nu hursomhelst men skulle säkert göra det om en vecka om jag hade hemma flera.

Nej det är bara att bita ihop nu! Får vänta ca 2 veckor till!

Inget mer blod nu?

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-17 15:36:36 följande:

Nu är det inte roligt.. Upptäckte precis att jag blöder igen! Inte mycket som går rätt nu.. Suck!

Håll hoppet uppe nu ccilla även om det är svårt! Tänk på vad min läkare sa, att bli inte förtvivlad vid blödning, det är vanligt. Men vet hur du känner det. Blöder du mkt?
  • engsan

Ja otäckt hur som helst. Speciellt när man upplevt missfall så är det så klart man drar tankarna åt det hållet! Jag vet inte om det stämmer men läste någonstans att tar man lutinus så får man ingen mens även om ivf:en misslyckats och först när man slutar med lutinus kan mensen komma igång. Stämmer det så borde det ju vara så att blödningen kommer från det vi trodde, alltså sköra slemhinnor och insättning med pinnen!

• engsan
    Mollan79 skrev 2016-02-17 19:13:20 följande:

Usch, idag är vi ledsna. Vi fick åka in akut med hunden inatt och avliva den. Hunden har ju varit min sambos "bebis" i många år då han inte har några barn.
    Nu hoppas jag ännu mer att denna ivf ska fungera, det ersätter ju inte hunden men vi behöver nåt positivt att se fram emot!

Å fy så trist! Det är så tungt att måsta ta det beslutet. Fick göra det med min förra hund som bara var 4.5 år! Den jag har idag är snart 10 år och man märker att han blivit äldre nu, men hoppas på några fina friska år till innan det är dax.
    Hunden kommer ju en så himla nära! Stor kram till er
  • engsan

Ja men fatta hur starka vi är tjejer! Tänk vad vi går igenom och utsätter oss för! Många må få barn lika lätt som dom byter trosor, men det vette tusan om dom skulle klara detta vi får gå igenom! Det måste ju finnas någon med mening med allt! Eller? Brukar försöka förstå varför detta händer just oss, och kommer inte fram till varför livet är så jä...a orättvist, och då brukar jag tänka så!

• engsan

Gjorde ET förra torsdagen, räknas det som rivardad 1 då eller blir det på fredag?

Om jag räknar fredag som dag 1 så är jag idag på ruvardag 7.
    Känner i princip ingenting. Lite ömt i nedre delen av magen ibland men vet inte om det är inbillning. Tidigare i veckan hade jag grymt ont i brösten på natten och molvärk, men det känner jag inte längre, och det var antagligen av lutinus. Nu kanske kroppen har vant sig vid dom. TD 1 mars

• engsan

Jo tyckte det gick bättre att sätta den när man ligger ner på rygg! Funkade mkt bättre för mig!

• engsan
    Ccilla skrev 2016-02-18 08:52:05 följande:

Till mig sa dom att dag ett är dagen efter äggplocket. Så jag är på dag 15. Räknar jag från insättningen så är det dag 11. På dag 20 (på tisdag) är det testdag :) vet inte vad jag känner. Trött och lipig lite som mensvärk, lite blod. Men så är jag ju sjuk med..

Menar du att man räknar så? Hm, ja det är klart att embryot är ju äldre än vad det vart i kroppen! Det låter ju logiskt i och för sig!
Svar på tråden någon som börjar med ivf nu i månadsskiftet jan/feb som vill följas?