• Anonym (Hejjjjhejj)

Hur sparar jag ihop 50.000?

Jag vill ha 50.000. Min lön= 14.000 efter skatt. Sju tusen i utgifter.

• Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?
  • Anonym (Mimmi)
    Åsa skrev 2016-02-12 18:52:35 följande:
    Hur läste du nu? Det var ett svar på att du skrev att man behöver betala tex hantering och transport av den avlidne om man _inte_ är med i kyrkan. Vilket alltså är missvisande; dessa saker får man betala själv vare sig man är med i kyrkan eller ej. Kyrkans "bit" börjar inte förrän den avlidn* är på plats i kyrka/kapell.
    Till en billigare kostnad ja
  • Holma

kostar en begravning?
    Kyrkorum, präst, kyrkomusiker, vaktmästare och i förekommande fall bärare är kostnadsfritt för medlemmar i Svenska kyrkan. Den har redan betalats via kyrkoavgiften. Vill man ha en sång- eller instrumentalsolist kostar det dock extra. Gravplats, gravsättning och kremering med mera betalas genom begravningsavgiften. Alla betalar begravningsavgift oavsett om man är medlem i Svenska kyrkan eller inte. Dödsboet, eller anhöriga, står för kostnader som bland annat rör kista, svepning, kistdekoration och transporter.

Så nu kan ni sluta tjafsa om detta

• Anonym (Y)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:02:33 följande:

Var har jag skrivit att jag ska ha kul på en begravning??

Det är underförstått eftersom du kräver att begravninen ska vara dyr... Annars är man " egoist" om man vågar dö utan att spara pengar till en begravning som passar din smak.

Visa respekt kan man oavsett hur kostnaderna.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 23:27:57 följande:
    Det är underförstått eftersom du kräver att begravninen ska vara dyr... Annars är man " egoist" om man vågar dö utan att spara pengar till en begravning som passar din smak.

Visa respekt kan man oavsett hur kostnaderna.
    Citera gärna inlägget jag skrev så
  • Anonym (Y)

^

"Visa respekt kan man oavsett kostnaderna." skulle det stå.

• Anonym (Y)
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:29:41 följande:

Citera gärna inlägget jag skrev så

Använd " visa endast" eller trolla duktigare.
  • Anonym (Hejjjjhejj)
    Anonym (Uhum harkel) skrev 2016-02-12 20:53:33 följande:

Att ta lån är snabbaste sättet.

Lån eller rån.

Timbetalda jobb kan funka.

Lån nja, rån, ja alltså det tåls att tänka på
  • Anonym (Hejjjjhejj)

Alltså ingen skrev "ursäkta OT"... Aldrig varit med om liknande kapning, dödsynd!

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Y) skrev 2016-02-12 23:33:05 följande:
    Använd " visa endast" eller trolla duktigare.
    Jag vet vad jag skrivit . Om en värdig begravning för dig är det du skriver så är inte det mitt fel utan din tolkning
  • EnAnonumius
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:14:53 följande:
    Dumt då det bli dyrt för dina nära om du avlider ????
    Varför sitter du och tar för givet att det blir en dyrare begravning om man INTE är medlem i Svenska Kyrkan? Begravningsavgiften måste du betala oavsett om du är medlem i Kyrkan eller inte.

Kyrkan har inte ett skit med att göra vilken prislapp begravningen får.  Det avgölr de annhöriga om det skall vara en dyr eller billig begravning,
    Man kan ha en billig begravning även om den avlidne har önskat en borgerlig begravning.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-11 21:36:18 följande:
    Klart man kan men det blir väldigt simpelt o anhöriga kanske vill ta ett fint avslut på en mera värdigt sätt .
    Man kan ha ett värdigt avslut även vid en s.,k brogelig begravning.

Om en person är ateist och önskar en borgerlig begravning så skulle det vara ett hån och vara rent ut sagt ovärdigt att ha en kristen begravning då man går emot den avlidnes önskan.

Men du kanske anser att DIN VILJA väger tyngre än den avlidnes önskan?
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 18:45:02 följande:
    Kostnaden står inte begravningsbyrån för , tror du det på allvar ?
    Du skiter i att läsa förstår jag?  Ingen har hävdat att begravningsbyrån står för kostnaden. 
    Det som sas var att man anlitar en begravningsbyrå och man får stå för kostnaden och oftast så tas pengarna från den avlidnes pengar som blev över.
    Anonym (Mimmi) skrev 2016-02-12 23:03:29 följande:
    Till en billigare kostnad ja
    Att sitta och upprepa en felaktighet om och om igen gör inte att felaktigheten blir rätt till slut.
    Det kommer aldrig att bli en billigare begravningskostnad bara för att man blandar in en Kyrka i begravningen. 

Svar på tråden Hur sparar jag ihop 50.000?