• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

Frmid skrev 2016-10-16 15:59:35 följande:

Vad skönt att du känner så! Jag är så klar med det här känner jag, trött på att vara så trött, sova dåligt och samtidigt vara rastlös. I det stora hela har hela graviditeten gått bättre än jag kunnat önska men nu får hon som sagt gärna komma :)

Vad härligt det låter :) gör samma saker, mycket lunchdejter med vänner kollegor och umgås med folk så mycket jag orkar. Rummet till bebis är klart sen länge, väskan är packad och kläder har vi tvättat. Jag borde läsa klart Föda utan rädsla som jag har hört mycket bra om. Hittills bara skummat den. Vad är det för nåt du tittar på?

Ja, Läs föda utan rädsla, bra bok! Jag har precis börjat på "Att möta förlossningssmärtan" av Gudrun Abascal efter att ha läst "Att föda" av samma författare.

Programmet jag tittar på emellanåt då jag får tråkigt är ett brittiskt förlossningsprogram där man får följa födande par på en förlossning.
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-10-16 18:16:16 följande:

Jag har också läst den boktrion, gillade föda utan rädsla bäst och hade tänkt försöka hinna läsa om den nu innan förlossningen och förhoppningsvis träna lite. Vi bor ju så avigt till att det inte erbjuds några profylaxkurser och sådär, så man får klara sig på egen hand. 

Hört att det finns profylaxkurser på nätet man kan genomföra om man vill.

Vi har iof inte heller gått nån profylaxkurs, det får gå ändå

Jag går igenom delar av Föda utan rädsla så här i efterhand istället för att läsa om hela boken och hoppas att det ska trigga mitt minne igen
  • Iskristall

Här är en till utan några start på förlossningen känningar. Lite enstaka sd som inte gör ont alls, annars inget. V.38+4 idag.

Var hos bm igår och från att ha varit rörlig tills förra besöket har hon nu sjunkt ner och är ej rörlig längre! Alltid nåt

Vi måste också ta tag i fp-planeringen

• Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-25 06:59:45 följande:

Varit på förlossningen sen 03.30, tagit några kurvor ovh fått smärtstillande, är öppen 4 cm nu så vi skickas inte hem :) idag sa BM, kommer vår lilla tjej!

Åh! Stort lycka till nu Frmid! Väntar med spänning på din uppdatering sen!
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-25 22:16:41 följande:

Idag kl 16.11 dök vår underbara lilla dotter upp! Hon är underbar :) det var både det värsta jag gjort och det häftigaste jag gjort! Nu hämtar vi oss på BB och hon sover gott på sin pappas bröst.

Åh underbart! Stort grattis till flickan! Hur gjorde du med smärtlindringen under fl?
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-27 10:18:41 följande:

Tack så mycket :)

Jag tog bara lustgas, har aldrig velat ha eda och klarade mig bra utan trots att det kändes som att jag inte skulle klara det ibland. Det gick lite långsamt i öppningsfasen så jag fick dropp som hjälpte men det gjorde också att värkarna kom lite för tätt ibland. Då var det svårt att parera värken med lustgasen. Utöver det fick jag bada och värmekuddar.

Har du funderat nåt?

Klart man har funderat, gör inget annat typ ju

Jag skulle också vilja klara mig utan eda och ska försöka, men vi får se vad som händer. Första barnet så har man ju ingen aning egentligen.
  • Iskristall
    lallallalla skrev 2016-10-28 08:53:51 följande:

Nu är det äntligen på gång! Har haft värkar sen midnatt och på morgonkvisten har de tilltagit, nu gör det ont här. :)

Heja! Stort lycka till nu!
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-10-28 09:20:32 följande:

Åh vad härligt Iallallalla! Lycka till!!!!

Jag har BF på tisdag. Idag vaknade jag och känner mig SÅ deppig. Maken jobbar hela helgen så det blir massa tid ensam. Orkar ju ingenting så man tar sig inte för något heller.

Jag börjar bli rädd för hur jag ska må om jag går över tiden. Jag kommer bli ett oroat vrak och folk förstår liksom inte att det inte är bara "vanlig" otålighet utan väldig oro/ångest som kommer.

Ska till BM på måndag och har blivit erbjuden hinnsvepning. Ska prova det.

Men vad jobbigt för dig att få sådana känslor. Har du ingen vän/familjemedlem eller så som kan komma hem till dig i helgen och göra dig sällskap och få hjälp med att fördriva tiden?
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-10-28 16:13:28 följande:

Mitt första barn också och jag har hela tiden sagt att jag önskar klara mig utan eda men är öppen för det om bm verkligen skulle rekommendera det. Är nöjd att jag klarade mig utan men som jag skrev, bitvis var jag rädd att jag valt fel. Lustgasen dock var hur trevlig som helst :D

Starkt! Jag får se hur det går helt enkelt. Har övat mig med min tens-apparat, och lustgas är givet att testa samt förslaget om varma handdukar på underlivet i krystfasen. Öppen även för annat som varm dusch/bad och ev även sterila kvaddlar som något av det sista. Men är lite delad där dock haha
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:

Godmorgon från bb! Det blev en pojke!

Härligt! Stort grattis!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016