• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

Dalkullan skrev 2016-02-25 22:20:03 följande:

Iskristall - oj det lät jobbigt.. men det hade blivit bättre nu? Blev överstimulerad inför ÄP men det var nog ganska lindrigt - blev andfådd och svullen om magen. La sig tillräckligt för att kunna köra ET iaf så det var ju skönt när man hunnit peppa igång sig!

Mitt startade efter insättningen, men har nog försvunnit nu, känner inte alls som förra helgen tex
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-02-26 09:08:23 följande:

Vissa räknar 39+6 och de flesta 40+0. Tror många BM räknar 39+6 också. Vet inte riktigt varför..?

Å så förvirrande haha nu vet jag ju inte om jag ska gå med i bf oktober eller bf november trådar
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-27 07:07:08 följande:

KUB ger väll bara en sannolikhet för ex downs? Och om man fått "sämre värden" och vill veta säkert så kan man göra ett fostervattensprov?

Idag har jag testat på min egen officiella testdag (fick ingen från kliniken eftersom försöket blev halvt om halvt, hon sa bara att jag skulle testa om 3 veckor. (Nästa lördag alltså). Idag kändes mer rimligt, 2 veckor efter ÄL.

Såg fint ut idag också :)

Titta vilka fina test! Grattis!
  • Iskristall

Jag måste också införskaffa ett clearblue digital. Jag har också ofattbart svårt att tro på de test jag tagit tidigare Tror också nån ska väcka mig snart ur min dröm.

• Iskristall
    Dalkullan skrev 2016-02-28 18:58:20 följande:

Har alla sig en bra kväll?

Jag var ute igår - självklart helt nyktert men idag mår jag ungefär som att jag hade dragit några shots;D Kan inte säga att det var nån hit att sitta nykter och fejkfesta, men utgången var planerad sen jättelänge och det kändes för trixigt att dra sig ur. Berättade för mina närmsta vänner innan vi gick ut - såå roligt att se deras glädje och prata om det "som att det faktiskt är på riktigt"..;D

Haha jag gjorde det samma i helgen. Och jag kände mig också bakis efter, trots att jag inte druckit nåt. Tänker att det är för att det vart så mycket senare än vanligt. Det var trixigt att ducka för frågor om sin dricka tycker jag. Det kändes alldeles förtidigt att berätta för dem vi festade med.
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-28 22:31:29 följande:

Man kan ju alltid ha "ont i huvudet" eller annan valfri kroppsdel så att man ätit värktabletter och inte kan dricka, behöva ta bilen tidigt nästa dag, gå på antibiotika eller nåt sånt. Eller om man kan lyckas dricka saker som ser alkoholaktiga ut ändå. Mitt bästa trick är annars att inte säga nåt och bara smygdricka alkofritt.

Jag försökte smygdricka Gick sådär haha Speciellt en person kunde liksom inte låta bli min dricka. Hela tiden fråga vad det var osv. Kommentera, det kanske är en barndricka? Han råkade se kvittot där det stod pärondryck tex och nämnde det flera gånger, ju fullare han blev desto värre blev det Men jag tror jag klarade mig ganska så bra iaf.
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-29 07:15:58 följande:

Igårkväll och nu på morgonen har jag en liten dipp... Är jag verkligen gravid? Är det ett utomkveds? Typ så.

Ska göra teoriprovet för körkortet idag och jag kan ju säga att jag inte vart riktigt lika fokuserad sedan plusset! Håll tummarna för mig....

Håller tummarna!
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-02-29 11:56:51 följande:

JAG KLARADE DET! Aaaa! Sådan lättnad.

Tack för pepp :)

Stort, stort grattis!
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-03-01 10:46:33 följande:

Sista lutinus tabletten införd i morse och jag är skraj för det. Tycker att det verkar så olika hur länge man ska ta dem. Men hoppas det inte är ngn fara! VUL är nu inbokat till 21/3 - spännande!

Hoppas ni alla mår bra!

Jag tog min sista Lutinus i går kväll. Jag är också skraj! Jag fick vul inbokat 18/3. Visst är det spännande!
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-03-01 14:53:55 följande:

Ja, jag hoppas dagarna går undan fram till vul så kan man pusta ut lite när man når den milstolpen <3

Far i tankarna mellan att njuta och oroa mig, men det är väl fullt normalt :)

Ja men precis, har precis samma känslomässiga berg och dalbana Men det här ska gå bra!!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016