• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-04-10 22:07:34 följande:

Gingerpool - BF 15/10

CB1982 - BF 20/10

Queen5683- BF 26/10

Sally Cinnamon - BF 28/10

Iskristall - BF 31/10

Mariana79 - BF 4/11

Pusheen - BF 8/11

Amie77 - BF 12/11

Irrbloss_83 - BF 12/11

Kajo - BF 16/11

• Iskristall
    Libra1 skrev 2016-04-13 16:54:10 följande:

Vårt KUB gick jättebra igår. Fick lägsta risken, 1 på 20000. Helt fantastiskt! Är 39 år så trodde aldrig det. Vi är så lyckliga!!! :D

Åh så härligt att läsa! Ger mig hopp, jag är också 39 och ska göra kub nästnästa vecka. Är något nervös ska tilläggas
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-04-20 11:18:10 följande:

Åh lättnaden efter ett lyckat KUB! Jag bara sitter och ler vid mitt skrivbord.

Grattis! Vad skönt. Vi ska göra kub på onsdag, också så sjukt nervös! Gaah!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-04-20 20:07:51 följande:

Grattis till alla era graviditeter här inne! Inte varit så aktiv de sista, men ska snart gå med i nån ny tråd för nu efter missfallet efter första IVF:en så ska vi äntligen köra igång med IVF 2 nu om någon vecka, spännande! =) Men blir så glad när jag läser om hur bra det gått för många av er som jag följt sen starten! Kram på er

Stort lycka till med IVF nummer 2 nu stajlish!

Kram
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-04-25 11:21:20 följande:

Kub utfört och vul.... Inget foster.. har tillbakavuxit... hinnsäck en hade ff vuxit, därav mina fortsatta symptom.. Fostret dog strax efter första vulet i v 7+3... tomhet, hopplöshet och tröstlöst....

Åh nej vad hemskt! Beklagar och skickar en stor kram! <3

Själv har jag kub i morgon och är så rädd för att nåt hemskt har hänt oss också.
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-04-27 13:49:41 följande:

Idag ska vi få träffa en läkare och kolla upp blödningarna. Nervöst!!! Vecka 15 nu. Magen växer i alla fall och jag går upp i vikt.

Lycka till!
  • Iskristall
    Pusheen skrev 2016-04-29 15:07:48 följande:

Rosa moln och fågelkvitter var det här!

Har fått se en superaktiv liten kotte sprattla runt.

Risken för kromosomavvikelser är 1:20000! Superlycklig!!

Jag får väl ge mig nu.. Det ÄR en liten kotte där inne trots att jag inte känner något

Grattis vad härligt!

Vi gjorde också kub-ul i onsdags! Så mysigt att få se den lille! Vi har små kottar trots att det inte känns än!
  • Iskristall
    FörstaIVF skrev 2016-05-06 14:40:04 följande:

Hej!

Jag hoppas gärna in här med! Har bf runt 20 november så senhöst räknas väl det som :) Är så sjukt tacksam att vårt enda lilla ägg faktiskt var guldägget. Var på VUL i onsdags V 11+1 och fick se den lille sprattla därinne. Bästa känslan!

Är det fler än jag som har jättesvårt att ta in att man faktiskt är gravid??? Jag vågar inte vara så glad som man borde för jag är samtidigt orolig att nåt ska gå fel, även om risken nu är betyyyydligt mindre.

Ja, det ÄR jättesvårt stt ta in att det ligger en liten bebis där inne, det tyckr jag också! Fast jag varit på två ul, ett vul på ivf-kliniken för att se hjärtat och ett kub-ul. En vecka efter man sett den lille börjar man tvivla igen och tror att det inte är sant! Längtar tills man själv kan känna rörelser!
  • Iskristall

Hej tjejer! Jag får mitt RUL 18+2. Ser jag nu när jag kollat efter och får inga extra ul pga ivf vad jag hört. Bor i sthlm.

• Iskristall
    Queen5683 skrev 2016-05-14 11:26:24 följande:

Jag bor oxså i sthlm och har fått extra ul pga ivf, går på mamma Mia. Prata med din bm.

Jag går också på mama mia, ska höra med min bm om jag känner det aktuellt med extra ul senare. Just nu känns det okej med första vul i v7+4, kub och rul.

När ska du göra det extra ultraljudet?
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016