Höstbebisar efter IVF 2016
Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3
Vi har också babymys på BB nu. Idag kom vår otroligt efterlängtade tjej! <3
Hur går det för dig?
Irrbloss_83: Min bm har inte gjort nån undersökning down under, fast vi har inte pratat om det heller. Nästa besök är på bf+2, på onsdag. Spännande och se vad bm säger då
Hade bf igår, känner absolut inget på att nån fl skulle vara på gång. Har också haft en dålig (hormonell) dag idag. I morgon ska jag till bm, för sista gången hoppas jag!?
Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!
Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!
De verkar erbjuda det som rutin här när man gått över ett visst datum. Så länge man är minst 1 cm öppen och tappen börjat mjukna dvs. De vänner jag har som gått över tiden har också fått det erbjudandet. Sen kan jag läsa mig till här på fl att det inte verkar vara standard att det erbjuds i alla landsting.
Så var det för mig med, enstaka sammandragningar och svag molvärk ibland men inget mer. Funkade ju utmärkt ändå :) tycker du ska fråga om du får, händer inget så är det ju så men funkar det så har du snart din bebis :)
Jag ska be om en ny imorgon. Kom en stor bit slempropp igen nu på morgonen. Har knappt sovit inatt. Inte pga smärta utan för jag helt enkelt inte kan somna om. Och då kommer alla oroliga tankar.
Kom igen nu bebis!
Så var det för mig med, enstaka sammandragningar och svag molvärk ibland men inget mer. Funkade ju utmärkt ändå :) tycker du ska fråga om du får, händer inget så är det ju så men funkar det så har du snart din bebis :)
Jag får också vänta med igångsättning till bf+14. Men min bm kommer göra ett försök med hinnsvepning på onsdag efter kontroll-ul på tisdag om allt ser bra ut då. På tisdag är det alltså 41+1 ul jag får göra. Hoppas hon vill titta ut tidigare dock, nu i helgen skulle sitta fint tänker jag iallafall
Nu har jag varit på kontroll på förlossningen. Allt såg bra ut, hade två sammandragningar under tiden ctg:en jobbade. Annars känner jag inte mkt. Ska tillbaka imorgon 10.30 för igångsättning (om det finns "plats"). Annars får man avvakta någon timme. Men det känns som att vi har vår bebis innan helgen är över! Helt galet!
[quote=77118059][quote-nick]irrbloss_83 skrev 2016-11-09 08:16:11 följande:[/quote-nick]Tjoho! Nytt symtom att analysera såhär på BF-1! Är väldans lös i magen plötsligt, och det är verkligen ett trendbrott med tanke på att min mage rört sig lite snabbt som en gråsten under hela graviditeten.
Inga fler förvärkar och ingen slemmis el liknande dock, men jag tar det ändå som ett gott tecken :)
Jag vart lös och tömde tarm i samma veva som det drog igång. Så vänta du bara, plötsligt händer det! Vattenavgång, slemmis och tömd tarm samt värkar typ direkt.
Stort grattis Pusheen! Starkt kämpat!
Och heja Irrbloss! Du kanske redan snosar bebis nu?!
Vad skönt med lite avlastning. Mormödrar kan vara riktigt bra att ha ibland.
Har ni testat sempers magdroppar? Vi tyckte de hjälpte lite när 4-åringen var bebis. Och lite bättre är mer än ingenting.
Vi har precis börjat med dem här igår. Vår tjej har också perioder med magknip just nu. Fast det kan vara ersättningen som hon reagerar mot också.
Igår var förresten sista gången som hon fick ersättning. Vi bestämde oss för en dryg vecka sen att satsa på amningen och det har gått jättebra.
Jag tror det känns extra bra eftersom att min förlossning inte var så bra. Det är skönt att nånting bara funkar liksom. :)
Grattis Irrbloss!
Ni har ingen amningsmottagning där ni bor?
Jag har helt missat att du fått din bebis, när kom hon? Grattis iaf! :)
Hur stor är din tjej? Verkar hon mycket hungrig? Om hon gör det så kanske det är bäst att fortsätta med tillägg. Samtidigt är det ju viktigt att amma mycket om man vill få upp mjölkproduktionen. När min dotter föddes för 3,5 år sen hade jag samma problem men jag valde då att gå över helt till ersättning. Men det är jättejobbigt om man gärna vill amma, jag förstår det. Jag tycker personligen att det är helt okej att slippa amningen, men den där tiden innan man slutat helt o brösten läcker är jobbig ändå. Styrkekram!
Läckande bröst tror jag inte man behöver ha för att produktionen ska vara igång.
En tanke som slog mig, som ni kanske kan prova, är att amma båda brösten två gånger innan ni ger ersättning. På så sätt blir du mer stimulerad att producera och bebisen får ändå den mat hon behöver. Funkar kanske inte om ni har långa amningssessioner dock.
Ähh, prata med amningsmottagningen, de är ju proffs. :)
Jag hade också TWW med äldre syskonet - nedladdat sen innan födseln till lillasyster. Kom ihåg att lägga in BF-datum och inte datum då bebisen faktiskt föddes - om det inte är samma alltså. :)
Vi har det lite upp och ner. Vissa nätter kan hon inte komma till ro alls, skriker och är missnöjd med allt. Vissa nätter äter och sover hon bra. Men igår var hon missnöjd och skrikig på förnatten men åt och somnade tillslut och sen sov hon bra resten av natten. Tycker det är jobbigt att inte veta hur kommande natt kommer bli liksom.
Amningen går bättre, vi har minskat på tillmatningen med ersättning och hon hade gått upp 175g på en vecka så nu hoppas vi att vi snart kan ta bort ersättningen helt.
Bebis har fått lite torsk på tungan, jag var övertygad om att jag fått det på bröstvårtorna med bvc-sköterskan sa att det inte är det utan bara feltag av bebis. Men jag tycker det är märkligt då det onda/ömma/röda kom helt plötsligt efter veckor utan problem alls. Klart det kan vara feltag av bebis också, men inte helt övertygad att det är hela problemet. Men så nu har jag bokat tid hos amningscentrum. Nåt måste göras iallafall!