• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

CvL2015 skrev 2016-03-16 20:29:10 följande:

Hej vänner!

Nu var det längesen jag hängde med. Stort grattis till alla nya grattis - så roligt att vi växer i gruppen och fler drömmar faller in

Med mig har det hänt saker...

I fredags fick jag åka in akut till sjukhuset pga smärtor i höger sida. De fick operera mig pga misstänkt äggstockstorsion (vridning). Det gjorde sjukt ont! Nu är jag sjukskriven denna vecka för återhämtning. Visar sig att jag ät kraftigt överstimulerad.

Mitt i allt kaos fick vi andra nyheter. Vi väntar tvillingar!

Idag har vi varit på uppföljning på kliniken och sett två starka hjärtan slå. Känns helt overkligt och fantastiskt. Nu väntar KUB test och inskrivning på MVC om ca en månad.

Men oj, vilken resa!? Skönt att allt gått bra och stort grattis till tvillingarna! Tvillingar hur känns det?
  • Iskristall
    jewel skrev 2016-03-18 14:41:00 följande:

Nu har vi varit på ultraljud o sett en liten räka på 28 mm som rörde sig mycket o hjärtat slog så fint. Känns så skönt! Nu ska jag sluta oroa mig! :)

Grattis underbart! Vul samma dag!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-18 13:13:16 följande:

Åhh vad spännande :) hur långt gången är du nu?

7+4 idag!

Och tack tjejer för grattisarna!
  • Iskristall
    Frmid skrev 2016-03-22 19:19:40 följande:

Hur långt gångna är ni som berättat på jobbet?

Min chef o närmsta kollegorna vet, men inte min personal eller andra kollegor.

Nu har min noja börjat för nästa UL, inplanerat 8/4. Känner mig knappt gravid förutom trötthet och hunger.

Min chef och närmaste kollegor visste redan om ivf:en så de har fått veta direkt när jsg fick plus på stickan.

Lycka till på nästa ul!
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-03-23 10:40:04 följande:

Idag fick vi se en liten på 2,5 cm med ett hjärta som slår. Vi fick t om se ett litet skutt. :D

Nästa delmål KUB om ca 4 veckor.

I vilken vecka är du i nu, när den lille var 2,5cm?

Och grattis!
  • Iskristall
    Amie77 skrev 2016-03-29 11:12:56 följande:

Tack! Ja, det känns alldeles fantastiskt. Andades ut en lång suck av lättnad för jag hann mitt i allt tycka att inget foster syntes, så att sen få se en liten blob med tickande mitt var härligt!

Stort grattis till det lilla tickande hjärtat!
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-04-05 04:28:07 följande:

Tyvär fick jag missfall. Såg fostret i säcken med fingrar och tår hemskt. Bland de värsta av smärta jag varit med om höll på i 48 timmar. Läkaren sa att det är en mini förlossning att få missfall så "sent". Har aldrig varit med om större smärta. Nu vill jag inte tänka på barn på ett tag känner jag är helt slut helt enkelt. Får väl tänka att det kunde varit värre att tex få ett sjukt barn eller att få missfall längre fram då man måste föda ut barne, kan inte ens tänka mig smärtan. Kom precis hem och jag har aldrig längtat hem mer. Har världens underbaraste man. Som duschat mig bäddat rent osv. Nu får jag ta d lungt o inte tänka på barn ett tag. Lycka till ni alla fina tjejer och tack för er omtanke. Kram.

Men usch och fy, beklagar verkligen! :'-( Ta han om varandra ordentligt nu! Stor kram!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016