• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

CB1982 skrev 2016-05-20 22:58:09 följande:

För varje ny vecka man nu går in i känns helt fantastiskt! Är jag ensam om det?

Blir liksom ett steg närmare den stora önskan för varje dag / veckan

Det värmer lite extra varje fredag

Är i vecka 19 nu!

Börjat förstå att vi nu väntar barn och inte jämt tänka på missfall.

Känner också bebis sparka varje dag, 10 dagar kvar till RUL nu... längtar <3

Du är inte ensam om att tycka varje ny vecka är fantastiskt! Jag byter vecka på måndagar, så till varje måndagsfrukost sitter jag och kollar nyheterna om den nya veckan i mina appar!

16+5 idag. 9 dagar kvar till RUL. Har du också RUL den 31/5? eller har jag räknat lite fel?

När började du känna bebis sparka? Jag väntar otåligt varje dag nu
  • Iskristall
    CB1982 skrev 2016-05-21 16:48:09 följande:

Jag byter vecka om fredagarna så jag gör liknande som dig dock i sängen den där kvarten som jag normalt snozzar på morgonen.

Jag har RUL 30/5, kan varit att jag räknade fel på antalet dagar med.

Jag började känna sparkarna redan i v 12 men var först osäker men när jag var på Kuben en vecka senare så fick jag det bekräftat.

Härlig känsla, dock är jag inte förstföderska så antagligen därför som jag kunde känna så tidigt.

Jag har till och med börjat köpa lite smått nu. En vagga tex och tittar lite på olika alternativ på vagn.

Imorgon ska jag till Gekås (Ullared) så hittar jag något där så köper jag nog något litet...

Har ni börjat köpa något ännu?

Å vad härligt att få börja känna bebis! Jag längtar vidare så får vi se när det blir

Nä, vi har inte börjat köpa nåt än. Vi har inte vågat. Efter rul kanske haha eller så väntar vi ett par veckor till Kul att shoppa lite på gekås?! Jag har aldrig varit där, men hört att man kan fynda till bebis. Hoppas du hittar massa fint! Vagn är svårt. Har bara kollat runt på lite olika märken på nätet, skillnader och så.

Vet ni eller ska ni ta reda på kön?
  • Iskristall
    Libra1 skrev 2016-05-26 18:19:16 följande:

RUL idag och allt såg perfekt ut. Vi väntar en liten pojke. <3

Grattis vad roligt!
  • Iskristall
    Amie77 skrev 2016-06-11 12:30:15 följande:

Gingerpool - BF 15/10 jewel - BF 16/10. Pojke.Soffan83 - BF 19/10Frmid - BF 19/10CB1982 - BF 20/10 Lallallalla - BF 24/10Libra1 - BF 24/10Queen5683- BF 26/10 Sally Cinnamon - BF 28/10. Inte kollat kön.Iskristall - BF 31/10 - Flicka Pipam - BF 3/11Pusheen - BF 8/11 Amie77 - BF 12/11 - flickaIrrbloss_83 - BF 12/11 Kajo - BF 16/11JOLI - BF 16/11Kärlekövervinnerallt - BF 19/11

Förstaivf - BF 21/11

Jag kan inte göra fin lista på mobilen, sorry. Men nu uppdaterat mig med flicka.
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 17:21:08 följande:

Nån mer med gravidnästäppa? Känner mig typ förkyld hela tiden. Funderar på om jag kan ha blivit allergisk mot nåt men det är samma inne som ute, hemma och på jobbet. Nyser och är täppt. Riktigt drygt är det och har hängt kvar i månader. Igenkänning någon?

Japp! Jag känner precis igen mig! Fast mitt växlar lite fram och tillbaka, vissa dagar värre än andra.

Man kan få svullna slemhinnor som gör att man blir täppt som graviditetssymptom.
  • Iskristall
    Sally Cinnamon skrev 2016-06-11 17:34:41 följande:

Mest fundersam över nysandet. Har ju hört om täppan, svullna slemhinnorna och det där. Men det går ändå inte att göra pricktest så länge man är gravid så får stå ut!

Haha ja förstår. Jag har kopplat mitt nysande mest till svullna slemhinnor och ursäkta torkat snor som irriterar. Men ska erkänna att min sambo tyckt att jag borde allergitesta mig Fast jag har inte velat bli allergisk så jag har inte lyssnat på det örat haha
  • Iskristall

Jag tror inte ni behöver vara oroliga för att era bebisar är lugnare just nu, eller så sparkar de inåt mot ryggen så ni inte känner. Snart kommer ni känna igen! <3

Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016