• Iskristall

Höstbebisar efter IVF 2016

irrbloss_83 skrev 2016-03-11 17:10:01 följande:

Jag förstår verkligen känslan av nervositet, håller alla tummar jag har att allt ser alldeles perfekt ut för er. Men jag kommer antagligen vara lika orolig när det är dags för mig.

Har fått tid för mitt VUL 4/4, då är jag i 8+2 så det är senare än optimalt men påsken stökade till lite för både mig och mottagningen så då blev det så. Jag har också tänkt vänta med att ringa MVC tills jag sett att allt är ok, jag tror det skulle vara en onödig smärta att behöva ringa dom och avbeställa tiden man fått om det inte är ok på VUL:et. 

Precis vad jag känner också med att behöva ringa och avboka mvc. Men samtidigt tänker jag på väntetiderna det kan vara till mvc här i Sthlm. Men ser allt bra ut på vul så kan jag nog vänta nån vecka eller två extra för mvc besöket
  • Iskristall
    irrbloss_83 skrev 2016-03-11 18:04:22 följande:

Ja. Jag är ju ingen auktoritet på området men efter inskrivningen händer det väl inte så mycket på rätt länge på MVC? Så det borde inte spela nån roll om man skrivs in nån vecka eller två senare då.

Jag bor ju ute i ingenmansland så för min del tror jag inte det är några bekymmer att få tider. Fast det kommer väl och biter mig i rumpan ändå sen :D

Jag tror att det kommer gå bra för oss ändå Irrbloss ska du se, tror du inte?
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-03-11 18:21:33 följande:

Det känns som att det är kört för mig med denna mensvärk. Vaknade av världens mensvärk imorse i samband med orgasm i sömnen. Det gav ordentliga sammandragningar blev svimfärdig och svettig av smärtan. La varmt vatten på magen sen lugna det sig men har känt av nån slags molvärk hela dagen. Jag vågar knappt ligga o så ska allt hända i sömnen. Oron kan ja inte ens beskriva väntar bara på blod när som helst.

Jag håller tummarna att det bara är växtvärk!
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-03-12 07:53:34 följande:

Förlåt för att jag kommer med ett neggo inlägg nu, men behöver skriva....

Det går nog åt fel håll för mig, fick lite blod på pappret igen igår em/kväll som sen blev brunt V7 (6+1). Det avtog på kvällen, men hade sådana menssmärtor i mage och rygg att jag var tvungen att ta värktabletter. Nu på morgonen är det rosa/bruna tillbaka i liten skala och jag har ff ont i mage och rygg... även om det inte kommer ut mycket blod/brunt så är väl det i kombination med smärta inget bra alls i sammanhanget....

Det var nog för bra för att vara sant att vi skulle lyckas med 1:a Ivf försöket..

Att gå så här med småduttar på pappret och ha ont är tortyr... det är väl bättre att det sätter igång istället :(

Över en vecka till får man gå så här tills det är dags för det slutgiltiga beskedet på VUL..

Vill ge mig ut och springa en mil i ren frustration, känns som om all optimism och hopp har lämnat mig.... FAN!

Ledsen att ge er detta ångestladdade inlägg så här på lördagsförmiddagen ..... Kram <3

Håller tummarna för er! Hoppas på ofarliga blödningar som avtar. Men förstår din rädsla och frustration! Stor stor kram sålänge! <3
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 08:50:08 följande:

Hoppar in här :)

Fick godkännt för ivf och satte igång. 2 äggblåsor blev mogna därav inget äggplock utan bara ägglossningsspruta. Testade plus redan i torsdags bm-5 och idag bm-3 tog jag clearblue digital. GRAVID 1-2 veckor. Känns så sjukt!!!! Men kul :) hoppas jag kan hänga här med er trots det inte blev en riktig ivf men hängt 3n eel med er sen innan :)

21 november är BF

Hej Kärlekövervinnerallt och välkommen hit och grattis igen! Ska bli kul att följa dig!
  • Iskristall
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-12 16:53:26 följande:

Tack igen :) skall ringa imorgon till st göran. Vet du hur de räknar? Jag har räknat frå min ägglossning och att jag hade mens 14 dagar innan dess. Fast det egentligen är typ 19 dagar sedan mensen. Det blir väl mer korrekt? Eller hur fick du räkna?

För mig räknade de ÄP som äl och den dagen som 2+0.
  • Iskristall
    Filli89 skrev 2016-03-13 06:52:19 följande:

Hej tjejer tack för era stöd och peppningar är verkligen Nice att ha de när man inte kan tala öppet om de ännu. Jag har börjat få illamående främst av lukter och på morgnarna pluss att brösten ömmar och har mensvärken kvar så symtommässigt känner jag mig betydligt mkt lugnare. Hade en hel vecka av typ inga symptomer alls höll på bli galen, men nu kan ja hålla ut en vecka till vul. Hoppas ni alla andra mår bra.

Mitt illamående satte igång i helgen också efter att alla symptom försvann. Vet inte hur jag ska klara jobbet i morgon. Nu är det bara att hålla ut till vul!!

I går kväll innan jag skulle somna bestämde jag mig för att kika lite på fb, usch vad jag började må illa av mina vänners helgmat de lagt ut bilder på haha
  • Iskristall
    Pipam skrev 2016-03-13 09:03:08 följande:

Även jag hade ett par dagar med minskade symptom men nu har de återvänt i kraftigt ökande styrka! Fyfan för illamående.... Inte spytt än men nära nära nära...

Javisst är det hemskt! Jag som trodde jag skulle slippa när allt försvann :-/ Funderar på hur jag ska kunna ta mig till ett apotek, villig att prova postafen mot illamåendet. Fungerade ju bra mot åksjuka när jag var liten.
  • Iskristall
    Mariana79 skrev 2016-03-13 09:27:49 följande:

Det är lugnt på rosa/brunt på pappret försvann igår fm och har inte kommit ngt mer sen dess. Hoppas så innerligt att jag slipper se det igen. Eftersom jag hade sån värk i fredags/lördags så hoppas jag på växtvärk! Brösten gjorde ont inatt ett par ggr och illamående ibland. Har rinnande flytningar hela tiden känns det som.. Bra att symptomen inte är borta. Nu hoppas jag på en vecka med fortsatta symptom och inget färg på pappret!

Kram!

Yay! Vad skönt! Håller tummarna att det fortsätter så!
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016