• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Idag har vi lyssnat på hjärtljud. Det är en livlig liten krabat där inne.

Måste också börja med järntillskott. Någon som testat Duroferon? Min mage gillar inte Niferex så ska testa det istället.

6 dagar till RUL!!! :)

Trevlig helg!

• Libra1
    JOLI skrev 2016-05-20 21:07:47 följande:
    Åh vad mysigt att få höra bebis hjärta! Gjorde ni det hemma eller hos BM? Enligt min BM lyssnar man inte på hjärtat förrän vecka 24, för tidigare än så är det svårt att höra. Lite besvikelse, jag trodde det var väldigt mycket tidigare.

Har ni någon erfarenhet av sådan apparat man kan lyssna på hjärtat med själv? Är lite sugen.
    Vi lyssnade hos barnmorskan. Hennes förslag eftersom hon vet hur orolig jag är. Så det kommer vi ev att göra varje gång vi ses.

Jag har fått råd att inte köpa en doppler att ha hemma för det kan oroa mer än göra nytta.
  • Libra1
    Pusheen skrev 2016-05-23 15:54:43 följande:

Jag vill också lyssna på mitt barn hjärta.

Har en dålig dag idag. Inbillar mig att jag klämde ihjäl bebisen i morse. Hade mitt foglossningsband på mig och böjde mig framåt. Någon längre ner i magen åkte från undersidan av bandet till övre sidan av bandet. Kändes som en vattenballong som man klämmer på. Inbillar mig att jag dödade bebisen.

Ingen telefontid hos mvc så de kunde jag inte fråga och endast tid för rul den 15:e.

Det går som tur är inte att komma åt bebisen så lätt. Men jag får ofta ont fram av bältet. Tror det är för att livmodern sitter långt ner ännu. Blir nog bättre sen.
  • Libra1

RUL imorgon för mig. :)

Min BM lugnade mig med att man inte känner regelbundna fosterrörelser förrän i vecka 28. Men visst blir man livrädd. Riktigt jobbigt!!!

• Libra1

Har ni börjat titta på barnvagnar? Vi har fastnat för en Britax Smile 2. :D

• Libra1
    Kajo skrev 2016-05-29 21:21:51 följande:
    När ska man köpa vagn egentligen? Hur lång tid tar det innan man får hem vagnen (jag antar att där är lite leveranstid)? Jag är lite sugen på en emmaljunga edge, men tycker även om britax go next.
    2 månader innan bör man vara ute. Har också kikat på Go Next men tycker handtaget är lite konstigt. :)
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-06-07 22:25:22 följande:

Usch, har fått så kraftiga smärtor nere i magen nu ikväll.. Ryggläge med värmedyna är det enda som funkar. Livrädd att det ska vara något tokigt med liten

Hoppas det inte är någon fara. Jag får också det till och från. Har du kontaktat din BM?
  • Libra1
    JOLI skrev 2016-06-08 08:41:47 följande:
    Amie77 skrev 2016-06-08 07:24:41 följande:

Usch, vad jobbigt! Det behöver ju inte allsvara något, men jag förstår oron!

Tänkte jag skulle kontaktat BM nu på morgonen, men det släppte tidigt imorse! Så jag avvaktar! Tack snälla för er omtanke. Fy fasen vad rädd jag var
    Man blir livrädd!!! :(
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016