• Libra1

Höstbebisar efter IVF 2016

Hur gör ni med hårfärg, smink och nagellack. Har försökt undvika det. Men känner mig lite tråkig. Man vill ju vara lite fin ibland. :D

• Libra1
    Amie77 skrev 2016-06-23 12:36:16 följande:

Enligt 1177 och alla källor (tex amerikanska) som jag har undersökt finns det ingen fara med hårfärg. Jag har färgat håret både förra och denna graviditet. Största risken är väl att man inte får det resultat man vill, men det har funkat bra för mig.

Smink har jag heller aldrig hört något om så det gör jag som vanligt med. Nagellack är jag inte insatt i, men har svårt att tro att det är nån fara.

Jag frågade min BM och hon tyckte det var mindre bra. Att man bör vänta till tredje trimestern.

Toning är ju inte lika starkt så det ska jag testa. :D

Tänkte mig inte alls för lika mycket vid förra graviditeten. Nu är jag extrem!!!
  • Libra1

Jag tog upp det i bloggen för ett tag sen och blev idiotförklarad för att jag ens tänkte tanken på hårfärg, smink och nagellack. Så därför jag undrar hur ni gör. :D

Jag har köpt en toning nu. Testade Henna innan men det blev inte snyggt. :)

• Libra1

Det är nog bara jag som är extra nojjig denna gången. :D

Glad Midsommar!!! Nästa år kan vi dansa runt stången med våra små. <3

• Libra1

Grattis till lyckade RUL. :)

Vi köpte bilder och film som skickades som sms. Förra gången köpte vi en dvd men den fungerade inte så bra.

• Libra1
    jewel skrev 2016-06-29 10:03:57 följande:

Jag kommer inte ihåg om vi skrivit något om foglossning. Någon som är drabbad? Jag har ont i ena skinkan, det kommer o går lite. Har googlat o det verkar vara ischias. Sedan får jag även som håll i sidan när jag går, hade det med dottern också. Tråkigt att inte kunna röra sig som vanligt men det går ju över som tur är.

Jag har väldigt svår foglossning. Kan knappt gå. Funderar allvarligt på kryckor eller rullstol ibland. Känns som att bäckenet ska gå av på mitten. Mindre skönt!

Foglossningsbälte är bra. Har även en TENS. Vissa nätter kan jag inte sova, som i natt. :-/
  • Libra1

Jag har tagit extra järn en tag nu. Känner av när det sjunker lätt. Men ligger nu på 125. Ligger ganska högt annars. Tar Niferex en dag i veckan, magen gillar inte det. Resten av dagarna Blutsaft och brus.

Kolla blodvärdet för det ska tydligen inte vara bra att ligga för högt heller. Hade 147 när vår dotter föddes. Läste att höga värden kan orsaka fosterdöd så kollar varje gång hos BM nu. Det får inte hända igen.

• Libra1

Barnmorskan kan kolla blodvärde direkt. Depåerna måste skickas iväg.

Var handlar ni gravidkläder? Jag hittade lite på Lindex idag. Det är få butiker som har. Är det bara dem och H&M? Får nog beställa lite. Bonprix hade en del. :)

• Libra1
    jewel skrev 2016-07-03 20:38:55 följande:

Jag går in i vecka 26 imorgon, men har nästan tappat räkningen ;) Imorgon är det även dags med ett besök på MVC igen. Ska tyvärr inte träffa min barnmorska eftersom hon har semester men det blir nog bra ändå. 

Jag boar för fullt här hemma, så mysigt! Håller på att måla o greja i bebisrummet o skriver listor för kommande inköp. Jag älskar listor! :) Blir inte så mycket fler inköp iofs, har det mesta redan. 

Libra, jag såg på din blogg att du skrev om att många tycker att du bara ska köpa begagnat. Det är såklart bäst egentligen med tanke på att de tvättats rena från gifter o att vi handlar alldeles för mycket nya kläder generellt, men jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete för att du vill köpa nya kläder till barnet! Jag har köpt begagnat till dottern men jag insåg rätt snabbt att det inte är min grej. De kläderna blev ändå inte använda speciellt ofta. O jag älskar att gå i affärer o köpa nya barnkläder. Då säljer eller ger jag hellre vidare. Men alla är vi olika såklart!

Ja man tror ju att nytt är bäst. Men så behöver det ju inte vara. Jag är nog mest nojjig över begagnat eftersom man inte vet vad andra gjort med det. Men vi ska få låna lite kläder och saker av en vän. Det känns lite bättre. Men visst är det kul att gå i butiker!!! :D
  • Libra1
    CB1982 skrev 2016-07-03 20:59:46 följande:

Hej alla!

Imorgon är det dags för ett ultraljud till, denna gången för att kolla hjärtat.

Min dotter föddes nämligen med två hjärtfel, tror att jag har skrivit det tidigare?

Men det ska bli så spännande att få se honom igen.

Sedan har vi ett ultraljud till i augusti för att kolla moderkakan som satt sitter lågt också.

Blir många ultraljud men för mig känns det skönt att få se honom med några veckor emellan.

Jag är nu inne i vecka 25, känns helt otroligt!

Hoppas det går bra!!! Jag går också in i vecka 25 nu, imorgon. :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016