Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Jag har fått trög mage. Äter järntabletter sen tidigare duroferon 2*100 mg och min mage funka utmärkt, men nu är det trögare.
Ni som äter järntabletter, vad är orsaken till det? Jag fick problem med låga järndepåer vid min graviditet för tre år sen men det tog lång tid att förstå vad felet var. Jag fick järninjektion i somras o sen dess har jag legat bra i ferritin. Ska ta blodprov på Mvc för att hålla koll på nivåerna på både Hb o ferritin. Men det blir troligtvis järntabletter snart, vilket min mage inte kommer vara glad över...
Ni som äter järntabletter, vad är orsaken till det? Jag fick problem med låga järndepåer vid min graviditet för tre år sen men det tog lång tid att förstå vad felet var. Jag fick järninjektion i somras o sen dess har jag legat bra i ferritin. Ska ta blodprov på Mvc för att hålla koll på nivåerna på både Hb o ferritin. Men det blir troligtvis järntabletter snart, vilket min mage inte kommer vara glad över...
Finns inga dumma frågor
Känner igen mig, magen är stenhård och gasig. Har problem med ibs i vanliga fall och det har blivit värre nu. Såklart bra att undvika mediciner i den utsträckning det går, bra husmorstips på förstoppning är: katrinplommon, linfrön (gärna som legat i vatten en stund), mogen banan, moget päron, mkt fibrer. Och att röra på sig så tarmarna masseras. Dra ner på socker, vitt bröd och sånt som suger upp vätska.
Välkomna och grattis alla nya!
Här hemma är det mycket funderingar hit och dit. Överanalyserar varenda symptom just nu. Förra gången (1,5 år sen) tog det slut denna vecka (V6). Det ska det inte göra denna gång! Längtar till 16/3.
Jag har fått trög mage. Äter järntabletter sen tidigare duroferon 2*100 mg och min mage funka utmärkt, men nu är det trögare.
Jag äter också duroferon. Men 2 tabletter om dagen förstör min mage, diarrer från helvetet, så fick dra ner till en tablett om dagen. Nu är det mycket bättre. Så inga förstoppningar här. Jag måste prova nåt annat järnpreparat sen om jag måste äta längre.
Mycket bra tips från CvL2015 om förstoppningstips. Glöm inte att dricka rikligt med vatten också för att få igång magen.
Hur länge ruvar man egentligen, gör man det hela graviditeten nu?!
Kram tjejer!
Lämnade lite prover och läkaren sa att jag hade lågt järnvärde (ferritin) han skrev ut rätt mkt och nu har jag ätit dom några månader, kommer inte riktigt ihåg när jag fick dom. Min mage har inte reagerat på duroferonet. Men bajset är kolsvart :-P