Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Hej och välkomna alla nya! Och grattis! :)
Det skrivs så mycket i den här tråden att jag inte hinner med. :P
Jag har berättat för några nära vänner. Samma personer som jag vill få stöd ifrån om det inte går vägen. Resten av världen får nog vänta till v 15 ca. Fast jag vill samtidigt berätta för allt och alla. Tjejen i kassan på ICA verkar ligga farligt till hos många av oss. ;)
Iskristall - oj det lät jobbigt.. men det hade blivit bättre nu? Blev överstimulerad inför ÄP men det var nog ganska lindrigt - blev andfådd och svullen om magen. La sig tillräckligt för att kunna köra ET iaf så det var ju skönt när man hunnit peppa igång sig!
Vad skönt att tabletterna har hjälpt för dig! Ja hade Hb 105 som lägst så det var inte jättelågt. Järntillskott går till blodet (Hb) först och när det är "fullt" går det till depåern (ferritinet). När jag fick järninjektion låg mitt Hb på 130 pga annan behandling så det behöver inte vara lågt för att man ska få det. Mitt Hb påverkades inte av järninjektionen alls. Det är just depåerna som är svåra att fylla upp med tabletter, speciellt vid en graviditet kan jag tänka mig. Jag har läst väldigt mycket om det här med ferritinet, men det är som sagt främst pga att jag har lidit av restless legs. Efter att jag fick upp ferritinet till över 100 har jag i stort sett sluppit det helvetet, så otroligt skönt!
Måste bara fråga en sak. Har ni köpt nåt till den kommande bebisen? Jag köpte en body i storlek 50 precis efter att vi plussat. Kändes både rätt o fel på nåt sätt, men mest otroligt mysigt. Jag tänker att vi som gjort IVF o längtat efter detta extra länge kanske vill vara på säkra sidan innan vi börjar shoppa bebisgrejer. Eller vad säger ni?
Så roligt att läsa om alla som lyckats! Har också genomgått IVF under hösten och läst o funnit stöd i många trådar här, känner till och med igen några namn :) efter ett misslyckat försök utan att komma till ET trodde vi att resan skulle bli lång o krävande och jag/vi mådde väldigt dåligt. Andra försöket kändes så mycket bättre redan från början (dock blev jag oxå överstimulerad, men är ju på ett sätt bra) och nu är jag i v. 15 :)) BF 22/8, så inte riktigt höst men ändå! Har ultraljud om 4 veckor och är nervös trots att allt känns som det ska! Jag väntar oxå varje vecka med o läsa om nästa vecka, kul o höra man inte är helt knäpp :) Vet inte om alla gravida är lika nojiga men känns som ivf:en gjort sitt till att man inte är lika easy going..
Iskristall - man räknar väl ÄP som 2+0 o sen är det ju bara o räkna framåt!
Våra familjer vet, våra vänner vet, min chef vet och två av mina medarbetare, och min sambos anställda vet. Och en tjej som jobbar i min sons klass vet. Eftersom sonen vet allt så tänkte vi att det kan vara bra om hon i skolan vet ifall han kommer behöva prata med nån där om det. Vi kände att hur det än går så kommer dom vi berättat för bli påverkade, så vi sa att vi kör!
Varför visar olika graviditetsuträknare/bf-uträknare olika? Jag fyller i samma information och får olika svar. Dessa två tex säger att jag är i samma v. 4+3 idag, men ger olika svar på bf...
Vissa räknar 39+6 och de flesta 40+0. Tror många BM räknar 39+6 också. Vet inte riktigt varför..?
lallallalla - hej, tack och grattis du med! Hon i kassan får passa sig haha;D
Jättekul att det är så många som skriver - innan jag hittade den här tråden var jag inne och kollade preggoappen typ 3 ggr per dag.. Händer ju inte jättemycket där under en dag;D Den här tråden underlättar känslan för mig av att allt rullar på! Så skriv på!:D