Höstbebisar efter IVF 2016
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
En tråd för oss som blivit gravida efter IVF i början av 2016 och har BF under hösten. Välkomna! :)
Om du blir trög i magen av järntabletter så fråga om det finns olika tabletter att välja på. När jag gav blod fick jag alltid de där rosa, runda som inte är så starka. Och blev alltid trög. Men så hade de slut på dem en gång och jag fick niferex. De har motsatt effekt för mig. Det är nog inte så för alla, men värt att testa om man nu får besvär.
Ni äter väl inte Niferex innan vecka 20? Det är inte bra med för höga blodvärden.
Den tröga magen verkar höra till. Minns inte att det var så trögt så tidigt dock. Jag kommer få leva på fil och soppa när magen växer på riktigt. :P
Gör du nåt för att hjälpa magen?
Ha ha ha, jag kan citera var utloggad när det inte gick o kopierade det jag skrivit och loggade in och då gick det ;)
Vet du hur lågt du hade? Jag har hört att om man har väldigt lågt räcker inte järntabletter, men vet inte om det är sant. Mitt liv förändrades helt klart efter järninjektionen! Men mitt största problem var myrkrypningar i benen (restless legs). När jag var gravid med dottern gick ferritinet från 120 i vecka 7 till 14 i vecka 26 men jag fick aldrig veta att det var för lågt. Jag är rädd att det ska hända nu med men denna gången är jag beredd o påläst så jag hoppas att det ska kunna undvikas.
Ni äter väl inte Niferex innan vecka 20? Det är inte bra med för höga blodvärden.
Ah! Såg inte att du redan hade dåliga värden. Men då så. Jag har själv högt blodvärde och det är inte heller så bra.
Vad ligger ni på? Jag har haft upp till 147 och det är på gränsen. Nu låg det på 134.
Läste det som att ni använde Niferex för att göra magen lös. :P
Ah! Såg inte att du redan hade dåliga värden. Men då så. Jag har själv högt blodvärde och det är inte heller så bra.
Vad ligger ni på? Jag har haft upp till 147 och det är på gränsen. Nu låg det på 134.
Läste det som att ni använde Niferex för att göra magen lös. :P
Åå precis en sån här tråd jag längtat efter att få vara med i! Plussade för drygt en vecka sen efter 2a FET - är nu i v6 (5+3) med BF 23 okt. Känns så galet att ens kunna skriva sånt här efter flera års bergochdalbana - glad och orolig om vartannat, känns nästan som att jag låtsas och bara väntar på att nån ska komma på mig;D Har fått tid för VUL 16 mars så jag hoppas att det ska lugna mig en del. Känns jäkligt långt bort bara - men tålamod är ju nåt man har "lärt" sig under den här resan;)
Hur mår alla och hur långt gångna är ni? Jag har haft ganska ordentlig molvärk till och från sen veckan innan BIM - inga blödningar så jag hoppas på växtvärk..! Nån fler som haft så?
Stort grattis till alla plus!!:D