• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Irrbloss: Det är en ganska skum känsla när man går från att hoppas att bebisen inte kommer för tidigt till att längta efter att den ska titta ut. Hoppas du hinner uppleva det. Men man blir snabbt tyngre och sover sämre på slutet, så du hinner säkert tröttna på det du också. :)

Min bebbe är ruckbar och inte fixerad. BM har sagt att det ger bebisen mer utrymme att vrida sig men inte att göra kullerbytta. (Det kanske beror på hur långt ner hon ligger också?) Så här varvas bebisens rygg mot min mage med rygg åt höger. Hon har testat rygg åt vänster en gång, men verkar inte gilla det. Hon är fortfarande ganska rörlig dock. 5 dar kvar. :D

• lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-20 15:09:16 följande:

Nu kanske det äntligen börjar hända nåt snart, igår hade jag ett gäng sammandragningar dock inget som gjorde ont och idag släppte slemproppen :)

Sen vet jag att det fortfarande kan innebära igångsättning, men jag fick lite hopp i alla fall!

Yay! Vi håller tummarna för att det var startskottet! :)
  • lallallalla

Usch, vilken natt jag haft. Förvärkar var 20:e minut hela natten. De avtog vid småtimmarna och bebben började istället försöka gräva sig ut. Jag gav upp vid halv fem och gick och kokade kaffe och sen dess har jag suttit i soffan med helt kolugn mage. :/

• lallallalla
    Kajo skrev 2016-10-21 07:46:19 följande:

Usch vad segt! Hur känns dina förvärkar? Du kanske ska åka in och göra en koll?

De börjar med mensvärksliknande som går över i ryggen och sen kommer sammandragningen. Mensvärken övergår till molvärk efteråt, som släpper efter 5-10 minuter. Sammandragningen är en dryg minut

Har funderat på om jag borde åka och kolla, men vet inte vad jag ska säga riktigt. Är det på G så är det, annars är det bara att fortsätta vänta. Jag är ju inte direkt orolig, blir bara väldigt trött/utmattad. Är i v 39+3 idag.
  • lallallalla
    Kajo skrev 2016-10-21 09:39:42 följande:

Nä det är svårt. Det står att sammandragningarna inte ska göra ont, men jag tycker ju inte de går obehindrat förbi. Och när man är så nära som alla vi nu är så kan det ju inte vara farligt att det känns en del.

Du kan ju iaf ringa till förlossningen och beskriva vad du upplever och få en bedömning av proffs.

Gud så spännande det är nu! Jag är bara i 36+1:(. Nu får tiden gärna springa förbi!

Ja, jag kanske borde ringa. Kanske be om nåt att sova på ikväll.

36+1 är inte så illa. Du får räkna ner till 37+0 och fira lite. Då räknas ju bebis som fullgången. :)
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-21 10:42:05 följande:

"försöka gräva sig ut" hahaha! Känner igen det där krafsandet!

Jag är 39+0 idag. Känner typ ingenting. Ingen slempropp. Inte mer sammandragningar än vanligt. Det här kommer nog ta lite tid. Men spjälisen är iaf bäddad och kakorna bakade! Måste bara ta tag i fp-planeringen på riktigt. Svårt att veta precis hur man vill ha det så långt fram i tiden.

Det kommer säkert pang bom för dig som inte känner så mycket. Och blir utdraget i en evighet för oss med falsklarm hela tiden. :P

Fp-planen är svår. Jag tror vi fyllde i i efterhand med dottern. Men det beror ju lite på vad man har för arbetsgivare. Nu kan man ju inte spara så många dagar heller.
  • lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-21 14:20:01 följande:

Sovkit? Det låter bra men vad är det? :)

Och vad säger du, får man inte spara lika många dar längre? Pust! Hatar just fp-planeringen för det känns som om man kan tänka ut riktigt smarta grejer eller bli blåst på pengar typ.

Det är två alvedon och en sömntablett. Och innan man får det kollar de att bebis mår bra.

Förut fick man ju spara alla dagar tills barnet började skolan. Nu är det nån gräns vid fyra års ålder. Kommer inte ihåg exakt vad som händer då dock. Hoppas det räcker för att ge barnen långa sommarlov i alla fall.
  • lallallalla

Idag har jag också boat. Jag beställde findus kanelbullar från mathem.

Annars sitter jag mest i soffan och har ont. Men ingen bebis i sikte. Jag som var så säker på att hon skulle komma före BF.. snopet..

• lallallalla
    Frmid skrev 2016-10-23 15:58:58 följande:

Inga mer tecken än sammandragningar, känner en aning mensvärk ibland men det saknar all form av regelbundenhet. Däremot har det börjat trycka nedåt idag som i i hela.. Kan knappt gå och det känns som hon ska trilla ut :/ är rätt sliten, hela jag är trött. Hur ska jag orka få ut henne?

Imorgon tid hos BM och hon pratade om hinnsvepning sist, tror vi ska tacka ja till det och hoppas på att hon vill komma inom kort!

Det undrar jag också. Hur ska man orka en förlossning efter det här?

Jag såg att du puffade tråden "Roliga förlossningshistorier?". Tack för det säger jag bara, jisses vad jag har skrattat i em. :D
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016