Höstbebisar efter IVF 2016
Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.
:)
Hoppas min hinnsvepning imorgon blir lika lyckad som din Frmid! Ni får hålla era tummar för mig.
:)
Du får fråga BM om hinnsvepning ;) funkade utmärkt på mig, 2 h efteråt började värkarna för mig!
Vi mår bra, men haft det tufft med amning och vikt. Fick läggas in 1 natt på BB igår igen för att övervaka hennes vikt. Nu är vi hemma igen och matar på för fullt och har helt plötsligt en glad och nöjd bebis :) hon är helt fantastisk, svårt att fatta att hon är här!
Ja jätteskönt :)
Hur mår du och ni? Hämtat er efter snitt?
... Max tre veckor kvar idag, men det känns som en hel jäkla evighet att ens vänta till BF.
Du hade alldeles rätt :)
Jag tycker det är så drygt att han inte vill lägga sig rätt, så blev jag glad när han hade gjort det, och bara några dagar senare så hade jag hoppat tillbaks ett steg igen. Det är ju egentligen inget problem, han KAN ju vända sig igen och gör han inte det så går han att föda fram vidöppet också (well, beroende på hur han har huvudet), och det är ju liksom inget jag kan påverka. Men fan vad det stör mig. Grr!
Maken förstår inte riktigt problemet, tror jag. Fast det kan han inte klandras för för det gör knappt jag heller :D
Oj! Bra gjort och vad skönt att du mådde så bra så snabbt :) skillnad att kunna ta hand om både sig själv och bebis direkt kan jag tänka mig!
Jo, jag mår bra, stel i fogarna och haltar lite. Annars är det mest hormoner som spökar här, gråter för det mesta, både positivt och negativt. Men det har börjat bli bättre senaste dagarna.
Bebis mår mycket bättre tack :) hon ökar i vikt nu, men hon mådde inte bra alltså.. Så vi fick lägga ned amningen och kör på ersättning istället. Både för hennes och min skull.
Hur mår ni? Har ni bestämt namn?
Vår tjej blev en liten Juni :)
Jag började få svullna ben och fötter nån dag efter förlossningen. Det ökade när jag kom hem och tillslut ringde jag BB och frågade vad jag skulle göra. Lägg upp benen högt så ofta du kan sa de. Så jag la mig och sov i en vilstol med pall. Och vaknade mitt i natten av två dunkande elefantfötter och andningssvårigheter.
Så jag ringde 1177 som frågade varför jag inte ringt 112. Ehh.. så akut tyckte väl inte jag att var. Så hon ringde ambulansen som kom och hämtade mig (utan blåljus som väl var).
Jag blev inlagd med vätskedrivande och de tog nog alla prover man kan ta kändes det som. Men efter nån timme så kom en läkare och sa, nu avbryter vi behandlingen. Du kan inte amma om du fortsätter och svullna ben kan du leva med. Ett HB på 87 däremot är ganska allvarligt. Så jag fick järndropp och fick åka hem. Mådde toppen efter en halvtimme typ. Och ett drygt kilo vätska försvann med den lilla vätskedrivande kuren som jag ändå fick. :D
Läkaren som behandlade kom dessutom inte ensam. Sex personer var de som stod och tittade på mina elefantfötter. (Tror det var en "lärare" och fyra studenter, plus behandlande läkare.) Måste varit väldigt intressant.
Helknasig dag.... Hehe..
...
Jag blir arg bara hon säger så... För för mig blir det bara falska förhoppningar. Men maken fick lite extra energi av det så det var ju bra.
Skönt att det snart är helg så jag har maken i närheten. Han är den enda som jag blir lugn utav!
....
Det låter som en bra upplevelse ändå, skönt! Visst var du vaken under snittet, eller har jag feltolkat det du skrivit innan?
Jag känner med alla er tjejer som fortfarande går och väntar. Det är super drygt!!
Skam bort er själva lite extra nu!! Kramar!