• lallallalla

Höstbebisar efter IVF 2016

Pusheen skrev 2016-10-26 17:32:31 följande:

Usch, låter riktigt segt! Kunde inte bm erbjudit dig en hinnsvepning?

Så jobbigt att inte få sova ordentligt. Det tär ju verkligen på en.

Tycker jag är sliten trots att jag sover. Stackare!

Hoppas att det inte luras nästa gång utan att det verkligen kommer igång på riktigt!

Tack för sympatin.. idag känner jag mig verkligen ynklig.

Sista kontrollen var hos läkare. Han sa att jag får en hinnsvepning om jag vill, men att han inte tror på att de har effekt. Vi bokade en ny tid på måndag och pratar i så fall om igångsättning istället. Han trodde iofs inte att vi skulle behöva den tiden. (Men den har jag hört förut..)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-26 17:50:25 följande:

Usch vad värdelöst det låter med så många falsklarm! Här går jag och deppar för att jag inte har några tecken alls, men det kanske ändå är bättre... För jag får ändå sova på nätterna och orkar pyssla på dagarna.

Hoppas det drar igång snart så att ni inte behöver vänta så mycket längre på er guldklimp!

Tack! :) Jag tror inte man kan säga att nåt är bättre eller sämre. De flesta tycker nog att sista tiden är rätt jobbig. Och jag har nog en extra-jobbig dag idag. Vem vet, det kanske är ett tecken det också.. ;)
  • lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-26 18:22:12 följande:

Jo, jag ska egentligen inte alls gnälla heller, har två veckor kvar till BF, men det känns som att det är "dags" nu när alla andra i mina trådar börjar få sina barn. I den här tråden är jag en av de sista tror jag, om man går efter BF. 

Näe, man ska inte jämföra. Men jag borde vara tacksam för att jag är så pass pigg fortfarande ändå. Krafterna har liksom återvänt lite nu när jag inte längre jobbar. 

Vad skönt att du känner dig piggare. Du kommer säkert kunna njuta av tiden hemma. Det är ju rätt påfrestande att veckopendla med alla boa-instinkter på högvarv också. :)
  • lallallalla

Jag sov med hjälp av sovdos inatt igen. Precis när jag vaknade var jag lite groggy och fick en kraftig sammandragning. Jag ställer mig upp och tittar i spegeln och ser hur magen dras ihop uppåt! Medans jag sätter händerna på magen och desperat trycker nedåt tänker jag "aha, det är därför det aldrig startar, det går ju åt fel håll"...

Undrar om jag läst för mycket i "Roliga förlossningshistorier". :)

• lallallalla

Nu är det äntligen på gång! Har haft värkar sen midnatt och på morgonkvisten har de tilltagit, nu gör det ont här. :)

• lallallalla
    Sally Cinnamon skrev 2016-10-29 07:49:55 följande:

Godmorgon från bb! Det blev en pojke!

Åhh! Grattis!!<3
  • lallallalla

Tack för alla gratulationer! :)

För oss tog det 35h från första värk till bebis och slutade tyvärr med snitt ändå. Men hjälp vad snabbt man glömmer så fort man går en bebis att snusa på. :))

Lycka till ni som är kvar nu! Det är verkligen inte länge för nån.

• lallallalla
    irrbloss_83 skrev 2016-10-30 18:16:10 följande:

Ja, det är ju just det där med tappens riktning och mjukhet jag är sjukt nyfiken på, men samtidigt så tror jag inte att det har hänt nåt där så det kanske är lika bra att inget veta.... :D

Tack för era svar i alla fall, jag tycker det verkar i andra trådar som att BM är där och petar mest hela tiden, men det kanske är bara inbillning då.

Min BM har inte heller gjort det. Jag fick en undersökning hos läkare vid fullgången tid pga min ålder. Sen är det bara på förlossningen de kollat.
Svar på tråden Höstbebisar efter IVF 2016