• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Lixom

Tusen tack Sarah32, Sjöblomman & CJ1!

Sjöblomman > Glad att det ger dig hopp, önskar du får uppleva ett plus när det väl är TD för dig! Vår klinik har TD på ruvardag 14, så därför jag vågade testa redan idag. Jag kände lite, lite svag mensvärk igår vid ett par tillfällen, men det var knappt så jag hade märkt det om jag inte hade millimeterövervakat min kropp så... Idag känner jag inget, helt som vanligt.

• Fame
    linoa131 skrev 2016-04-17 10:15:28 följande:

Ja, jag har aldrig velat sticka mig, jag får skräck för bara tanken av det. Jag gillar såklart inte heller när han gör det men man måste ju. Ibland får man bara anpassa sig. Jag kan inte hålla honom vid mig varenda kväll för att ge mig sprutan. Ibland behöver han också fly verkligen för att återhämta sig och orka med mer.den sprutan ska jag jag ta under hela graviditeten om det skulle lyckas. Och det gör jag med glädje om det är priset för att få ett efterlängtat barn.

Innohep/Fragmin (antar det är nån av dem du tar) är inte så skoj men man lär sig. Jag var nålfobiker innan så sköterskan fick typ brotta ner mig när jag fick första sprutan på akuten (hade fått blodproppar i ena benet). Men även jag lärde mig ;) Jag tycker inte att det är nåt skoj precis men som med allt man gör blir det lättare dag för dag när man vänjer sig. Hjärnan lär sig ju att man överlevt. Jag ska börja när jag börjar med sprutorna inför IVF och sen ska jag ta hela graviditeten om det tar sig. Jag är just nu mest fundersam över att hitta plats att sticka på, för eftersom det blir två sprutor per dag och man inte ska sticka på samma ställe dag efter dag så tar ju liksom utrymmet "slut" efter ett tag.. men men som du säger man gör det ju med glädje om det blir barn! Pepp pepp, detta fixar du! Lättnaden när man börjat fixa det själv är himla skön ändå tycker jag :)
  • Emmet1976

Nu verkar Otrivelle-sprutan i min kropp sedan igår kväll och imorgon dags för mitt första äggplock. Börjar bli riktigt nervös i kombination med förväntansfull...

• linoa131

Nu verkar min mens börja redan. Så tog den resan slut för mig. Det blev kort eftersom jag bara är på dag 11 men kanske är bättre så. Jag slapp undra länge i onödan.

• Emmet1976
    linoa131 skrev 2016-04-17 17:19:15 följande:

Nu verkar min mens börja redan. Så tog den resan slut för mig. Det blev kort eftersom jag bara är på dag 11 men kanske är bättre så. Jag slapp undra länge i onödan.

Är du säker? Många har ju haft menskänningar har jag läst här i tråden, men det blev plus några dagar senare.
    Håller alla tummar och tår (och tassar) här hemma att det är andra positiva känningar du har.
  • linoa131
    Emmet1976 skrev 2016-04-17 17:30:54 följande:

Är du säker? Många har ju haft menskänningar har jag läst här i tråden, men det blev plus några dagar senare.

Håller alla tummar och tår (och tassar) här hemma att det är andra positiva känningar du har.

Vad snäll du är . Jag minns också deras inlägg med blödningar och sen graviditet. I mitt fall har jag också det där återkommande mönster innan mens att brösten blir jätteömma några dagar innan och när mensen kommer avtar det precis som nu. Jag känner inget ömmande längre. Och så hade jag lite huvudvärk precis somvvanligt. Det är kört, bara att acceptera . Jag får bara hitta ett sätt att samla kraft igen. lycka till med äggplock och vidare behandling till dig.
  • Emmet1976
    linoa131 skrev 2016-04-17 18:11:55 följande:
    Vad snäll du är . Jag minns också deras inlägg med blödningar och sen graviditet. I mitt fall har jag också det där återkommande mönster innan mens att brösten blir jätteömma några dagar innan och när mensen kommer avtar det precis som nu. Jag känner inget ömmande längre. Och så hade jag lite huvudvärk precis somvvanligt. Det är kört, bara att acceptera . Jag får bara hitta ett sätt att samla kraft igen. lycka till med äggplock och vidare behandling till dig.
    Ge inte upp än! Stor kram!
  • ivfbullen

Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer

• Fame
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:

Linoa131 - sitter nu i samma båt. Ruvardag 11 och nu har jag blött sedan mitt på dagen :( är helt sönder och tänker inte köra fler ivf. Orkar inte mer

Så ledsen för din skull.. :( Många, många, tröstkramar!! 
  • Nicka
    ivfbullen skrev 2016-04-17 20:16:02 följande:

Så tråkigt!! :(
    Sänder en stor kram
Svar på tråden IVF mars/april