• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • BK1986

Alltså så mycket tråkiga nyheter här. Lider med er som fått negativa besked, och gläds såklart även med de goda! Massor med kramar till er alla!

Här försöker jag ladda om batterierna inför försök nummer tre. Det slog mig att det kanske är hårt att göra tre försök på sex månader så nu har jag börjat tveka om vi kanske borde vänta till efter sommaren. Men jag tänker att om läkaren säger att det är OK borde det väl inte vara några problem egentligen?

• Sarah32

Regnbågsdröm: vad skönt, grattis! Även om det inte blir återinföring direkt, så slipper du iallafall att göra om hormonbehandlingen. Glad för din skull:)

Till er andra som fått negativa besked: stor kram!

• CJ1

Ohh vad jobbigt! Det behöver ju inte betyda något...Många verkar ju blöda en del även fast de är gravida- Även när man skall ha sin egentliga mens verkar det som man kan blöda då inte kroppen har fattat än. Hoppas så att det inte är någon fara. Sänder många styrkekramar

• Regnbågsdröm
    Sarah32 skrev 2016-04-18 17:45:09 följande:

Regnbågsdröm: vad skönt, grattis! Även om det inte blir återinföring direkt, så slipper du iallafall att göra om hormonbehandlingen. Glad för din skull:)

Till er andra som fått negativa besked: stor kram!

Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3

Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 18:02:06 följande:

Tack vännen. Jag har som skrivet innan väldigt svårt att tro på att äggen skulle överleva till frysen. Faktiskt. Men om det blir så och att det blir insättning senare så tror jag man tar hormoner i alla fall? Men vet inte, har inte varit där förut. Men men. I vilket fall som helst så känns det som att sprutorna verkligen är det minsta problemet i den här processen. Jag hoppas så att det lyckas för oss den här gången. Svårt att känna hopp, men man försöker. Tar ett steg i taget. Hur mår du? <3

Tack till er andra också som hejar på och skickar lyckönskningar. Det betyder oerhört mycket!

I den här snåriga och hemska processen får man vara glad så länge man inte totalt kör in i väggen. Inget verkat gå enkelt, inga garantier fås och man riskerar att krossas mentalt. Vi alla här borde ha medalj (och en bebis).
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-04-18 19:10:56 följande:
    I den här snåriga och hemska processen får man vara glad så länge man inte totalt kör in i väggen. Inget verkat gå enkelt, inga garantier fås och man riskerar att krossas mentalt. Vi alla här borde ha medalj (och en bebis).
    Kunde inte sagt det bättre själv!
  • Nicka
    Lotten skrev 2016-04-18 08:13:11 följande:

Äggplock på tisdag. Andra gången. Sist gång blev det 3 ägg och 1 som kunde sättas in. Inga till frysen så hoppas att det kan bli några dit denna gång.

Ha en bra dag allihopa! Fortsätt kämpa i den här djävliga situationen <3

Lycka till med plocket!
  • Nicka
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-18 11:02:26 följande:

GODA NYHETER. En uppdatering. Det vore att ta i att kalla det mirakel, men jag har positiva besked att komma med. Det blir plock för oss på fredag. Vi behövde inte avbryta. Det de misstänker är en polyp är fortfarande kvar, men de vill att vi går till plock. Jag måste lite på min klinik i det här läget. Är den misstänkta polypen kvar vid plocket sen så får de eventuellt tänka om inför insättning. Men det tar vi då. Nu blir det i alla fall ett plock, vilket jag absolut inte har kunnat drömma om sen de negativa beskeden i onsdags. För första gången på väldigt länge lämnar jag kliniken med ett leende.

Sen är jag orolig för fredagsplock, då vi i det läget i så fall får insättning på dag 3. Våra ägg har aldrig överlevt så länge innan. Men ska försöka tänka bort den oron, även om det är svårt.

Ett steg framåt. Kram till alla!

De va verkligen goda nyheter :)
  • Nicka

Är idag på rd 6 och de har varit en riktig skitdag! Sover ganska dåligt o inatt blev jag väckt av vår katt två gånger..
    Så trött på jobb,knappt vågat blinka för rädslan att somna.
    Magen är en katastrof :( bubblig, gasig och uppblåst. Haft huvudvärk till och från hela dagen :( och humöret har gått i botten!
    Hoppas hoppas de är Lutinusen som gör mej påverkad och inte att de är mensen som är på gång..känner en liten molande värk i magen, men inte minsta spottings o de känns bra!
    Nu skall jag sova!
    Natti på er alla kämpare!!

• linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-18 13:16:06 följande:

Tusen tack alla som lider med oss alla som kommit med tråkiga besked.

Regnbågsdröm; stort grattis till din nyhet! Hela gruppen behövde lite mer positivt här <3

Jag vet inte mer vad jag ska tro hur det ligger till för oss. Fick inga blödningar på natten och inte på morgonen heller. Nu har det börjat komma igen så jag är i någon sorts limbo-mode. Jag har inte ork att orka bry mig mer.

Det får bli som det blir.

Vilket helvete, det är exakt samma sak för mig . Jag fick till och med en liten klump på 2mm ungefär tidigt imorse, annars bara lätt rosa. Men sen slutade det helt på eftermiddagen. Då börjar hoppen smyga sig tillbaka. ... men nu hardet rosa börjat iigen .
Svar på tråden IVF mars/april