• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Emmet1976
    13Juli skrev 2016-04-20 20:26:59 följande:
    Jag ska återinföra i morgon. 4 av 10 blev befruktad.

Väntan är jobbigast.

Lycka till!
    All lycka!!! :)
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:18:24 följande:

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Kanon! Jag håller tummarna för lyckad skörd Solig
  • celavie1
    stajlish skrev 2016-04-20 20:23:25 följande:
    Tack! Minns dig med =) Nej, inte så sent.. v.10 :/ Var ingen rolig upplevelse kan jag säga.. men men, vi är glada att vi faktiskt kan bli gravida iallafall.. o nu tar vi nya tag i rond 2! =) Dags för äggplock för dig förstod jag på tidigare inlägg här?
    Hej kommer ihåg dig! Vad tråkigt att du fick missfall men önskar dig all lycka i rond 2. Kram 
  • Emmet1976

Panik! Återföring skedde för 6 timmar sedan och nu när jag var på toa hade jag brun flytning med små klumpar i. Någon som varit med om det?

• stajlish
    celavie1 skrev 2016-04-20 21:34:50 följande:
    Hej kommer ihåg dig! Vad tråkigt att du fick missfall men önskar dig all lycka i rond 2. Kram 
    Hej, kommer ihåg dig med =) Hur går det för dig? Ja, de va tråkigt :( Men nu är de nya tag! Tack =) 
  • stajlish
    BK1986 skrev 2016-04-20 20:29:45 följande:
    Välkommen! Känner också igen dig sedan tidigare tråd. Beklagar verkligen missfallet. Det är tungt. Hoppas att det får gå vägen denna gång!
    Tack! Detsamma, minns dig med =) Ja, det hoppas jag med!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:34:16 följande:
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
    Precis! Bara det är ju något positivt =) Tack! 

Helt rätt inställning! 
    Lycka till på ÄP!
  • stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 20:34:16 följande:
    Hemskt. Men som du säger - ni kan bli gravida! Försök se det som något positivt mitt i allt det jobbiga. Håller tummar!

Ja, dags för ÄP på fredag. Har varit lite rörigt och tufft och det var nära att vi fick avbryta. Så har svårt att känns mig hoppfull inför plocket. Men nu inser jag att jag inte kan göra mer än att förlita mig på läkarna nu. Nu har jag gjort det jag ska liksom.
    Precis! Bara det är ju något positivt =) Tack! 

Helt rätt inställning! 
    Lycka till på ÄP!
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 21:37:24 följande:

Panik! Återföring skedde för 6 timmar sedan och nu när jag var på toa hade jag brun flytning med små klumpar i. Någon som varit med om det?

Ta det lugnt! De kom säkert åt något med de där "instrumenten" och nu kommer blodet ut. Så var det för mig första gången, försvann efter natten.
  • zasu

Hej igen,

Inte skrivit på ett tag. Kände att jag behövde en pass. Så tråkigt att läsa om alla misslyckanden, vet hur det känns...

Påbörjat ett nytt försök. Kort protokoll igen. Började med menopur i måndags och den här gången höjdes min dos till max, dvs 450.

Bara att hålla tummarna!

Svar på tråden IVF mars/april