• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • celavie1
    minipeach skrev 2016-04-08 05:49:09 följande:
    Jag fick också tillbaka ett litet embryo igår, hade ett till som klarade sig som de skulle odla vidare. Mitt embryo var ett fint exemplar sa de så nu är det bara att vänta. Hoppas våra små klarar sig! <3
    Hej minipeach hur har det gått för dig? 
  • Emmet1976

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...
    Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.
    Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

• Emmet1976
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 19:04:18 följande:

Då var det dags för mig att ingå i sällskapet ned den plågsamma väntan...
    Idag var det återföring. Av sju ägg blev 4 befruktade efter 2 dagars odling.
    Två embryo (en 4cells och en 5cells) är nu placerade i mig samt ett odlas vidare för ev frysning. Ett trött åkte i sophinken då fet bara delats en gång. TD 6 maj.

Stavar idag som en kratta! ;)
  • Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-20 18:14:28 följande:

Trots att min klinik vill trots mensen att jag ska fortsätta med läkemedlen framtill onsdag börjar jag ändå lämna hoppet för denna gång för gott. De rosa flytningarna har blivit mer röda och det är mer än igår och det finns klumpar . Jag försöker se på möjligheterna. Vad händer nu?Vad gör man? Plockar ihop sig och. ... Vi har ett embryo i frysen, kan man redan denna menscyckel återföra det? Isf vilken dag är min cykels första dag? Min mens har betett sig Jättekonstigt. Hur länge ska det egentligen hålla på med blödningen? Det borde redan avta nu , det har iofs inte riktigt brutit ut heller.

Den mens du får efter ett misslyckat försök räknas inte som en vanlig mens utan som en bortfallsblödning. Så närmaste du kan börja om efter den är efter mensen därpå. Så har i alla fall min klinik sagt.
  • Sjöblomman
    linoa131 skrev 2016-04-20 18:14:28 följande:

Trots att min klinik vill trots mensen att jag ska fortsätta med läkemedlen framtill onsdag börjar jag ändå lämna hoppet för denna gång för gott. De rosa flytningarna har blivit mer röda och det är mer än igår och det finns klumpar . Jag försöker se på möjligheterna. Vad händer nu?Vad gör man? Plockar ihop sig och. ... Vi har ett embryo i frysen, kan man redan denna menscyckel återföra det? Isf vilken dag är min cykels första dag? Min mens har betett sig Jättekonstigt. Hur länge ska det egentligen hålla på med blödningen? Det borde redan avta nu , det har iofs inte riktigt brutit ut heller.

De gånger vi gjort FET efter IVF, har vi varit tvugna att vänta en månad emellan. Däremot har vi gjort FET direkt efter FET. Men det kan säkert vara olika.
  • linoa131
    Emmet1976 skrev 2016-04-20 19:05:26 följande:
    Stavar idag som en kratta! ;)
    Önskar dig allt jag kan att det ska lyckas
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-20 19:09:12 följande:
    Den mens du får efter ett misslyckat försök räknas inte som en vanlig mens utan som en bortfallsblödning. Så närmaste du kan börja om efter den är efter mensen därpå. Så har i alla fall min klinik sagt.
    Ok har man ingen ägglossning nästa cykel då ?

• Regnbågsdröm
    linoa131 skrev 2016-04-20 19:37:52 följande:
    Ok har man ingen ägglossning nästa cykel då ?

Jag vet inte. Det borde man väl ha? Eller jag vet inte hur det funkar. Fråga din klinik för att vara helt säker. Men räkna med att få vänta lite innan ni kör igång igen. Det behöver egentligen både kropp och själ.
  • stajlish

Hej! Hoppar in här =) Ska snart dra igång IVF 2 efter ett missfall efter IVF 1! Spännande!

• Regnbågsdröm

Ägglossningssprutan tagen! Ovitrelle är redan barnleken sprutmässigt om man jämför med menopuren. Nästan pinsamt enkelt Så nu är det gjort! Nu är det medicinfri dag imorgon sen äggplock på fredag

Svar på tråden IVF mars/april