• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Sarah32 skrev 2016-04-20 13:14:29 följande:

Jaaaaa!

Ny spraystart 9 maj, vi får ett försök innan sommaren! Semestern är räddad:)

En fråga: Vi har bokat en utomlandsresa vecka 25, detta långt innan vi trodde att vi skulle vara igång med IVF innan sommaren. Om man har planerat äggplock vecka 23, tror ni att man kan resa bort vecka 25 då? Tänker att det isåfall är en så tidig graviditet att om det blir missfall blir det en vanlig mensblödning. Ska givetvis kolla med kliniken, men är det någon som varit i en liknande situation och vet?

Kram

Härligt!

Ja, var i samma sits i höstas och fick tidigt missfall några dagar före Gran Canaria. Inget problem sa kliniken.
  • Sjöblomman
    ivfbullen skrev 2016-04-20 13:35:10 följande:
    Tack <3

Ja det är möjligt att du hade plussat. Känns för jävligt att man nu fått uppleva både Missed abortion och nu ett vanligt missfall.

Så ledsen för din skull med <3 stor kram och lycka till <3
    Ja, det förstår jag!

Tack!
  • Lsaep

Hej,

Jag hoppar också in här. Jag har läst igenom hela tråden. Vilka motgångar och vilka kämpar. Statistiken säger att 75% av paren lyckas inom tre försök...

Jag är 30 år och har gjort tre ivf försök på 6 månader. Vi har manlig faktor då min man enbart har ett fåtal spermier och gör därför icsi. Vi har aldrig fått till frysen.

Nu är vi i vårt fjärde försök och börjar med sprutorna imorgon. Kör långt protokoll denna gången, de andra tre försöken har vi kört kort. Mår skit av nedregleringen. Hur snabbt mår man bättre efter att man börjat med sprutorna?

Kram

• Regnbågsdröm
    Lsaep skrev 2016-04-20 16:30:09 följande:

Hej,

Jag hoppar också in här. Jag har läst igenom hela tråden. Vilka motgångar och vilka kämpar. Statistiken säger att 75% av paren lyckas inom tre försök...

Jag är 30 år och har gjort tre ivf försök på 6 månader. Vi har manlig faktor då min man enbart har ett fåtal spermier och gör därför icsi. Vi har aldrig fått till frysen.

Nu är vi i vårt fjärde försök och börjar med sprutorna imorgon. Kör långt protokoll denna gången, de andra tre försöken har vi kört kort. Mår skit av nedregleringen. Hur snabbt mår man bättre efter att man börjat med sprutorna?

Kram

Välkommen hit!

Förhoppningsvis mår du bättre direkt när du börjar med sprutan. Det har jag gjort varje gång under mina tre försök.
  • Andje

Jaha, hej blodet och smärtan. Dag 13 och misslyckandet är ett faktum. Vår 8e återföring och jag börjar bli rejält less på det här. Den sista blaston i frysen hinner vi med innan sommaren sen får det bli uppehåll och nya tag på privat klinik i augusti. Nån som har goda erfarenheter av Carl von Linne i Uppsala?

• CAM86

Andje - jag var på Carl von linne kliniken , jag tyckte verkligen om det stället, personalen är så himla himla trevliga och lugna.. Kände mig väldigt välkommen och omhändertagen när jag var där..

• linoa131

Trots att min klinik vill trots mensen att jag ska fortsätta med läkemedlen framtill onsdag börjar jag ändå lämna hoppet för denna gång för gott. De rosa flytningarna har blivit mer röda och det är mer än igår och det finns klumpar . Jag försöker se på möjligheterna. Vad händer nu?Vad gör man? Plockar ihop sig och. ... Vi har ett embryo i frysen, kan man redan denna menscyckel återföra det? Isf vilken dag är min cykels första dag? Min mens har betett sig Jättekonstigt. Hur länge ska det egentligen hålla på med blödningen? Det borde redan avta nu , det har iofs inte riktigt brutit ut heller.

• BK1986

Hej,

Kram

Välkommen hit!

Hur har era tidigare omgångar sett ut?

Vi laddar inför omgång nummer tre och långa protokollet. Har inte heller testat det så jag är lite nyfiken hur det går för andra.

Jobbar du eller är du sjukskriven?

Ursäkta 1000 frågor. ;) Hoppas att det går bra för er denna gång!

Kram!
  • BK1986
    Andje skrev 2016-04-20 17:32:15 följande:

Jaha, hej blodet och smärtan. Dag 13 och misslyckandet är ett faktum. Vår 8e återföring och jag börjar bli rejält less på det här. Den sista blaston i frysen hinner vi med innan sommaren sen får det bli uppehåll och nya tag på privat klinik i augusti. Nån som har goda erfarenheter av Carl von Linne i Uppsala?

Tråkigt! Men skönt med blasto i frysen iallafall. Håller tummarna för den lilla!
  • celavie1

Hej,

Kram

Hej!
    Vad kul att vi blir fler. Vi har haft det lite kämpigt här i tråden men vi har tillsammans ett himla jävlar anamma. Är någon nere stöttar någon annan och tvärs om. 
    Nedregleringen är ju inte så rolig men jag blev bättre efter ett par dagar med hormonsprutor. Så bara och bita ihop och meddela sin omgivning att man behöver lite love, care and understanding. Man kan bli lite vrång......
Svar på tråden IVF mars/april