• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 20:00:35 följande:
    IVF-kliniken på Sankt Görans
    Ok! Ska göra ett försök vi med. När får ni komma dit?
  • celavie1
    Nicka skrev 2016-04-19 06:01:10 följande:
    Då har vi samma testdag,,
    Har beslutat att testa på söndagen som du.
    Vad häftigt! Då får vi peppa varandra tills dess. Jag är så nervös, nästan skräckslagen för att ev få ett negativt besked...
  • celavie1
    13Juli skrev 2016-04-19 11:43:25 följande:

Precis plockat ut 10 ägg. Något slö efter morfinet. Få se i morgon om något bli befruktat.

Bra där!
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 14:41:25 följande:

I fredags: plus
    I söndags: plus
    Idag, nu:

vad sorgligt...kram 
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-04-19 20:26:37 följande:
    Varför skulle det inte funka så? :) Vill man betala privat under tiden du är i kön så är det upp till dig. Vår läkare som remitterade rekommenderade oss att köra privat i väntan på kön. Mitt tomglas håller på att rinna ut då jag fyller 40 i höst så jag har bråttom. Vi hade inte påbörjat vårt privata IVF när vi fick fylla i och returnera lappen till Huddinge.
    Det är toppen! Och vi har ju gjort 4 IVF och 4 FET privat, så ekonomiskt är det bra med landstinget nu.
  • linoa131
    ivfbullen skrev 2016-04-19 20:21:20 följande:

Så har jag gråtit och sovit. Vaknade och blodet var borta. Får se om den kommer igång igen.

Tänker inte ta Fermanest och Lutinus ikväll med tanke på att jag fick "Inte Gravid" tidigare idag. Kliniken vill ändå att jag ska testa imorgon så imorgon gör jag det med Clearblues digitala bara för att de vill det. Vet ju redan svaret... inte bara på svenska utan även på finska...

Tack till er alla som har hört av sig! <3

Önskar alla lycka till vidare på denna IVF-resa.

Får se om jag kommer att orka skriva här mer. Kommer att fortsätta blogga ett tag till, kanske jag tittar till här för att se hur det går för er andra <3

Nej det ville jag verkligen inte läsa . Jag lider med dig. Hoppas att du snart orkar resa dig och hitta ork att fortsätta kämpa. Stora kramar
  • linoa131
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-19 20:28:23 följande:

Ja, det låter ju logiskt när du säger det. Aldrig hört det bara.

Så har vi också resonerat. Vi har 7 månader kvar attvvänta så vi tänkte ocksåatt det var värt under tiden att påbörja försöken.
  • celavie1
    linoa131 skrev 2016-04-19 19:55:16 följande:
    nu har jag på något vis accepterat de rosa tjocka flytningarna. Det blev som igår men har inte än gott över till riktiga mens. Idag har jag haft väldigt ont i huvudet och är extremt trött sen igår. Tyvärr har jag lyckats hamna i en situation där jag inte vet längre vad jag ska tro och kommer vara tufft om mensen kommer på riktigt . Det är så mycket mer påfrestande psykiskt än vad jag trodde. Känns ändå skönt att inte vara ensam i det stadiet.
    Förstår att det måste vara en pina. Jag har ju inga blödningar eller liknande flytningar men oroar mig ändå för att jag ska få negativt besked. Läste att lutinus kan försena mensen eller helt ta bort den. Så det känns himla nervigt. Jag har även läst att det är ganska vanligt att ha lite blödningar i början även om man är gravid så du kanske oroar dig i onödan. När har du testdag?
  • Emmet1976
    Sjöblomman skrev 2016-04-19 21:38:31 följande:
    Ok! Ska göra ett försök vi med. När får ni komma dit?
    5 maj, men då är jag bortrest så jag kommer ringa imorgon och be om ny tid veckan därpå. När ska ni dit?
  • celavie1
    ivfbullen skrev 2016-04-19 20:21:20 följande:

Så har jag gråtit och sovit. Vaknade och blodet var borta. Får se om den kommer igång igen.
    Tänker inte ta Fermanest och Lutinus ikväll med tanke på att jag fick "Inte Gravid" tidigare idag. Kliniken vill ändå att jag ska testa imorgon så imorgon gör jag det med Clearblues digitala bara för att de vill det. Vet ju redan svaret... inte bara på svenska utan även på finska...

Tack till er alla som har hört av sig! <3
    Önskar alla lycka till vidare på denna IVF-resa.
    Får se om jag kommer att orka skriva här mer. Kommer att fortsätta blogga ett tag till, kanske jag tittar till här för att se hur det går för er andra <3

Massor med tröstkramar skickar jag dig 
Svar på tråden IVF mars/april