• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 14:08:53 följande:
    Det där med din chef är under all kritik. Du kan fan anmäla honom för det där. Du ska inte behöva berätta för hela arbetsplatsen. Jag har gjort det, men det var mitt eget val och vi är bara 10 pers. Min chef är rätt lynnig och svår i vanliga fall, men det här har han tagit bra. Och semester/ledighet ska du inte heller ansöka om, eftersom det inte är det du ska ta ut. Du sjukskriver dig när du behöver vara borta. Så det så! Inte mer med det. Han får skylla sig själv om han inte kan ta att han får veta på ett ungefär när du är borta. Då kan du lika gärna skita i att säga någonting och bara sjukanmäla dig istället. Fasen vad arg jag blir, idiotchef! Ta fan inte det där!
    Min förra chef var lika idiotisk! Jag berättade för dem i förtroende och den ena vägrade betala ut för mina sjukskrivningar. Det gick högt upp i organisationen och de tog in två advokater som skulle bevisa att jag inte fick vara sjukskriven för IVF.
    Suck alltså! Jag var helt förstörd, mitt i ruvningen och så ledsen! Dock lät jag dem inte hållas utan stred för min sak, vilket lönade sig då de kom fram till att jag hade rätt. Dock var det sjukt jobbigt att gå igenom!
  • Fame
    Det där med din chef är under all kritik. Du kan fan anmäla honom för det där. Du ska inte behöva berätta för hela arbetsplatsen. Jag har gjort det, men det var mitt eget val och vi är bara 10 pers. Min chef är rätt lynnig och svår i vanliga fall, men det här har han tagit bra. Och semester/ledighet ska du inte heller ansöka om, eftersom det inte är det du ska ta ut. Du sjukskriver dig när du behöver vara borta. Så det så! Inte mer med det. Han får skylla sig själv om han inte kan ta att han får veta på ett ungefär när du är borta. Då kan du lika gärna skita i att säga någonting och bara sjukanmäla dig istället. Fasen vad arg jag blir, idiotchef! Ta fan inte det där!
    Tack! Jag började fundera om det var nåt fel på mig, kände mig usel och ja faktiskt (sjukt uttjatat ord men ändå) kränkt efter vårt samtal sist. Hade då bara varit borta en enda dag.. Eller ja två. En till kliniken och en pga biverkningar. Har ju varit på ultraljud efter det men då täckte en av mina bra kollegor upp för mig, det gick ju på en halvtimme. Men jag vägrar verkligen berätta för hela arbetsplatsen. Det är för privat!! Vi har en tuff arbetsplats där det finns några väldigt testosteronstinna män som tex aldrig nånsin vabbar, gillar att berätta hur kassa alla är osv. Ja du förstår typen. Inte läge att öppna upp sig som en kvinna som inte funkar till typ det enda hon borde duga till osv.. 
  • Fame
    Sjöblomman skrev 2016-04-28 14:26:25 följande:
    Min förra chef var lika idiotisk! Jag berättade för dem i förtroende och den ena vägrade betala ut för mina sjukskrivningar. Det gick högt upp i organisationen och de tog in två advokater som skulle bevisa att jag inte fick vara sjukskriven för IVF.
    Suck alltså! Jag var helt förstörd, mitt i ruvningen och så ledsen! Dock lät jag dem inte hållas utan stred för min sak, vilket lönade sig då de kom fram till att jag hade rätt. Dock var det sjukt jobbigt att gå igenom!
    Att de har mage!! Ta in advokater för det.. och IVF är ju en rätt kort tid dessutom, inte som ett halvårs heltidssjukskrivning direkt. Fy sjutton vilka rikspuckon!

Kan väl iofs tillägga att de dragit mina komptimmar för mina frånvarodagar här. Så det har jag ju vackert fått betala själv med tid som skulle varit ledighet efter nattpass.. Så jag kanske hamnar i samma sits som du :/ 
  • Fame

Förresten- har nån av er andra fått behandling som ska tas var sjätte timma? Jag kommer gå i bitar av sömnbrist :( Sover redan kasst. Ska ta spray var 6e timma plus primolut för att dra igång mens, igen.. 

• Sarah32

Ja, det hade vi, så det har blivit en lång väntan:( Men förhoopningsvis på något gott:)

Nu är det vänta, vänta....till 9 maj. Inte för att det händer så mycket när man väl börjat men sprayen, men känslan av att man GÖR något!

BK1986 skrev 2016-04-26 10:24:50 följande:

Det blir tredje försöket för oss. Två korta sedan tidigare så det är första med långa. På första fick vi ett befruktat och ET, men inget befruktat på andra. I Umeå räknar man ett ÄP som ett försök.

Skönt att få lite tid att återhämta sig mellan omgångarna. :)

Hade ni långa även förra gången?

• Sarah32

Åh, vad jobbigt:(

Men skönt med omladdning och nya tag igen nu, hejja oss!

Vi får haka på tråden men förlänga till #IVFjuni2016 - vi som ska få marsbebisar:)

• Sjöblomman
    Fame skrev 2016-04-28 14:32:47 följande:
    Att de har mage!! Ta in advokater för det.. och IVF är ju en rätt kort tid dessutom, inte som ett halvårs heltidssjukskrivning direkt. Fy sjutton vilka rikspuckon!

Kan väl iofs tillägga att de dragit mina komptimmar för mina frånvarodagar här. Så det har jag ju vackert fått betala själv med tid som skulle varit ledighet efter nattpass.. Så jag kanske hamnar i samma sits som du :/ 
    Ja! Hemskt! Läkarbesöken har jag fått ta tjänstledigt, hela dagar sjukskriven.
  • Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-04-28 15:14:09 följande:
    Ja! Hemskt! Läkarbesöken har jag fått ta tjänstledigt, hela dagar sjukskriven.
    Tjejer jag blir helt paff. Jag ska aldrig mer kalla min chef för en idiot igen. Herregud. Era är ju helt sjuka. Värsta jag hört
  • anki75
    Sjukskriver man sej när man man är borta för ivf? Det hade jag ingen aning om. Jag har plockat ut semester varje gång. Det var ju bra att veta, det ska jag göra nästa gång.
  • Regnbågsdröm
    anki75 skrev 2016-04-28 15:53:54 följande:
    Sjukskriver man sej när man man är borta för ivf? Det hade jag ingen aning om. Jag har plockat ut semester varje gång. Det var ju bra att veta, det ska jag göra nästa gång.
    Jag gör det. Jag tänker verkligen inte ta ut någon semester när jag ligger på ett operationsbord. Det är inte semester, det är medicinskt och för mig är det mer likt ett sjukdomstillstånd än någon semester. Sen är det ju så att om man vill ha betalt blir det ju semester. Jag får ju karensdagar så länge dagarna inte är i följd. Men det struntar jag i. Slösar inte semesterdagar på detta, inte en chans.
Svar på tråden IVF mars/april