• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Emmet1976

Har förstått att ägglossningssprutan sitter i 10 dagar. För mig inföll det i sådana fall RD7.

• Regnbågsdröm
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 13:37:33 följande:
    Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!
    Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.
    Det är så man räknar alltså, 10 dagar från sprutan? Har hört någon säga att den kan sitta i till dag 10, men det sägs ju så jävla mycket Oavsett vad så kan det ju betyda vilket som, men vi håller tummarna här för våra medsystrar
  • Regnbågsdröm

Vad menar du förresten med svagt plus 13juli? Har aldrig fattat det där riktigt, tar folk verkligen såna där billiga tester med streck? Varför inte ta clearblue digitalt, då slipper man ju leta tydliga eller otydliga streck? Fattar inte riktigt.

• 13Juli
    Sjöblomman skrev 2016-05-01 13:37:33 följande:

Ja! Det tycker jag verkligen att du ska!

Mycket kan som sagt hända, men att ägglossningssprutan skulle sitta i tills nu tror jag inte, den tog du väl före ET? Om du är på RD10 så måste ju det vara minst 14 dagar sedan.

Tack! Ja det är ju 14 dagar sedan. Så den är ju ute ur kroppen. Men efter många bakslag så är man ju fortfarande lite orolig
  • 13Juli
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:26:38 följande:

Vad menar du förresten med svagt plus 13juli? Har aldrig fattat det där riktigt, tar folk verkligen såna där billiga tester med streck? Varför inte ta clearblue digitalt, då slipper man ju leta tydliga eller otydliga streck? Fattar inte riktigt.

Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
  • Lotten
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 09:56:19 följande:
    Vissa kliniker har väl förmodligen testdag efter färre dagar, antar jag. Jag hade ET 24 april, vilket de räknar som dag 1. Så RD 8 idag och testdag enligt kliniken den 9/5.

Tråkigt att du har det så jobbigt. Hoppas det blir bättre! Det psykiska är det absolut värsta i den här perioden, men man klarar det. Stor kram till dig! Hoppas på fina plus för oss båda
    Ja så är det säkert.

Tack! :) ja det blir nog bättre när jag får hjälp.
    Håller tummarna för oss båda! Kram
  • Regnbågsdröm
    13Juli skrev 2016-05-01 14:30:56 följande:
    Jag använde clearblue och plussets lodräta sträck är inte lika starkt som det vågräta. Men det är ändå ett plus. Och ägglossningsspruta Kan sitta i upptill 10 dagar efter man tagit den. Och det är 14 dagar sedan.
    Dåså, vad frågar du för när du redan vet svaret själv

Jag menade clearblue digitalt. Där står det "gravid" eller "inte gravid". Svårt att göra feltolkningar då.
  • Regnbågsdröm
    Lotten skrev 2016-05-01 14:32:55 följande:
    Ja så är det säkert.

Tack! :) ja det blir nog bättre när jag får hjälp.
    Håller tummarna för oss båda! Kram
    Jag också! Den 9 maj ska bli en bra dag! Heja oss! <3
  • stajlish
    13Juli skrev 2016-05-01 12:10:29 följande:

Tjuvtestade idag rd 10. Ett svagt plus! Vågar man hoppas... ????

Grattis! Hoppas det blir ett starkare o starkare plus! =)
  • Sjöblomman
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-01 14:24:39 följande:
    Det är så man räknar alltså, 10 dagar från sprutan? Har hört någon säga att den kan sitta i till dag 10, men det sägs ju så jävla mycket Oavsett vad så kan det ju betyda vilket som, men vi håller tummarna här för våra medsystrar
    Jag frågade min läkare, han sa tio dagar efter att man tagit den.
Svar på tråden IVF mars/april