• Regnbågsdröm

IVF mars/april

Hej alla!
    Vi har nu fått vår planering för vårt tredje IVF-försök. Vi kör långt protokoll och ska nu börja med synarela-spray den 20 mars. Enligt planeringen ÄP vecka 16. Några som är i samma tid och som vill följas åt? Hoppa gärna in i tråden!

• Svar på tråden IVF mars/april
  • Emmet1976
    Lotten skrev 2016-05-02 15:43:01 följande:
    Nej! :( är du säker? Har den satt igång ordentligt? Kram
    Tyvärr ja. Kom nyss även mina vanliga klumpar (ursäkta om det låter otrevligt...).
    Testar dock för säkerhets skull imorgon då det är RD14. Resonerar som så att om jag får minus imorgon, vilket jag är bombsäker på, så avbryter jag innan TD17 (fredag).
    Ringer dock kliniken efter mitt test imorgon innan jag avbryter om de skulle få mig på andra tankar, dock föga troligt då jag har vanlig mens nu.
  • Emmet1976
    zasu skrev 2016-05-02 18:27:38 följande:
    Tråkigt att höra, beklagar.
    Tack. Tröstar mig med att jag har kommit fram i ivf-kön och har en tid bokad den 16 maj för att påbörja de landstingsfinansierade försöken. Uppskattningsvis kan jag återigen börja med sprutorna runt den 22-23 maj.
    Har bråttom då de tre chanserna ska vara utförda senast sista september för då fyller jag 40 år...
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 19:30:39 följande:
    Tyvärr ja. Kom nyss även mina vanliga klumpar (ursäkta om det låter otrevligt...).
    Testar dock för säkerhets skull imorgon då det är RD14. Resonerar som så att om jag får minus imorgon, vilket jag är bombsäker på, så avbryter jag innan TD17 (fredag).
    Ringer dock kliniken efter mitt test imorgon innan jag avbryter om de skulle få mig på andra tankar, dock föga troligt då jag har vanlig mens nu.
    Om du menar "fortsätta" som i att ta progresteronet, så ska du fortsätta även om du blöder. Det tvingades jag göra vårt andra försök även om jag blödde floder. Fram till testdag skulle jag fortsätta som planerat. Fastän jag började blöda dag 12. Sen har du inte "vanlig mens" som du skriver. Det du får efter ett misslyckat försök gills som bortfallsblödning, sa de till mig.

Beklagar ert misslyckande. Stor kram!
  • Emmet1976
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-02 19:57:19 följande:
    Om du menar "fortsätta" som i att ta progresteronet, så ska du fortsätta även om du blöder. Det tvingades jag göra vårt andra försök även om jag blödde floder. Fram till testdag skulle jag fortsätta som planerat. Fastän jag började blöda dag 12. Sen har du inte "vanlig mens" som du skriver. Det du får efter ett misslyckat försök gills som bortfallsblödning, sa de till mig.

Beklagar ert misslyckande. Stor kram!
    Tack Regnbågsdröm för informationen. Alltid lär man sig något nytt.
    Jobbigt att blöda såpass och då inte kunna ha tampong, eller kan man ha det ändå i och med Lutinus? Känns som det inte är så klokt då den kanske suger åt sig progesteronet.
    Kram tillbaka!
  • celavie1
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 15:05:03 följande:

RD13. Mensen kom nyss.

Faaaan.

Nej vad tråkigt. Måste kännas så tungt. Ta hand om dig
  • celavie1
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-02 14:16:26 följande:

Så, äntligen fick jag brevet hem från kliniken om resterande ägg. Ingen frysning, kvalitén var för dålig. Det visste vi ju i princip redan, men har ändå stört mig till vansinne på att få vänta så länge på brevet. Någonstans i bakhuvudet får man ju upp ett konstigt hopp om att ett mirakel ska ha skett när dagarna bara går. Det här hade de ju liksom kunnat berätta för många dagar sen, eftersom äggen uppenbart inte klarade sig så länge. Men nu har bekräftelsen i alla fall kommit, då kan man släppa den tanken. Och fokusera på att hoppas på guldägget som förhoppningsvis växer och frodas där inne i mig just nu. Ruvardag 9 idag. Kram till alla kämpar!

Trist men du får vara glad för ditt lilla guldägg du redan har. Fullt fokus nu och tänk positivt. Det ska gå vägen nu. Kram
  • Sjöblomman
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 20:09:34 följande:
    Jobbigt att blöda såpass och då inte kunna ha tampong, eller kan man ha det ändå i och med Lutinus? Känns som det inte är så klokt då den kanske suger åt sig progesteronet.
    Kram tillbaka!
    Jag har fått sluta direkt med Lutinus när jag fått mens och ringt kliniken. Så prata med dem.
  • Regnbågsdröm
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 20:09:34 följande:
    Kram tillbaka!
    Jag vet. Jag kände likadant. Frågade om tampong, men de sa blankt nej. Så tyvärr. Det är tyvärr bara att stå ut. Man klarar mer än man tror <3
  • Regnbågsdröm
    celavie1 skrev 2016-05-02 20:40:23 följande:
    Trist men du får vara glad för ditt lilla guldägg du redan har. Fullt fokus nu och tänk positivt. Det ska gå vägen nu. Kram
    Tack kära du! Jag hoppas så att du har rätt. Kram!
  • Lotten
    Emmet1976 skrev 2016-05-02 19:30:39 följande:
    Hoppas på det bästa! <3
Svar på tråden IVF mars/april