manna86 skrev 2016-05-11 20:37:38 följande:
Tänk så lika vår väg har varit på flera sätt KaosArt.. jag har följt dig nästan på dagen med sprutstart, äp, risk för överstimulering m.m. och nu fick vi också 4 befruktade ägg (av 11)! Fast jag hann före med återföringen, de tog hand om det redan idag och känner viss tröst över att det gick så smärtfritt. Till skillnad från mkt annat. Lycka till med din på fredag! Håller alla tummar!
och sen behöver jag pysa ut lite irritation när jag ändå skriver :)
Magen är ju spänd och svullen som fan och har varit det sen någon vecka tillbaka. Usch va jag hatar att vagga runt som någon 5 månaders preggo. Inbillar mig säkert men känns som folk är på g att fråga om jag kanske vill sitta på bussen eller få menande blickar från kollegor när jag ojjar mig. Är det inte typiskt att man ska svälla upp just där? Hade lätt bytt det mot alla andra ställen på kroppen. Sen hela den här mentala påfrestningen av all väntan uppe på det hela. Trodde man skulle vant sig efter alla månader man räknat dagarna till mensen men icke! Hatten av till alla er som fortsätter kämpa med ivf efter ivf. Ni är fan tuffaste kvinnorna som finns!!! Så imponerad och motiverad av er!! och kramar till er alla!
Åh så du har kört om mig lite nu ;) hehe. Men vi ligger altså en dag ifrån vandra på test dag. Spännande.
Fick du några åtgärder för överstimuleringen?
Har ni fått något ägg till frysen, eller fortsätter de att odla ett tag till?
Tack för dina tummar, :):):
Har också gått upp i vikt! Vägde mig innan äp och då var det 3-4 kg +. Fy känns jobbigt. Men har inte energi att lägga på det nu. Det får bli ett senare problem. Men jag tröstäter gärna jag med, så det har nog spelat in en del kan jag tro. Måste försöka kontrollera det bättre.
Ja det är verkligen irriterande med magen, min är också super spänd och svullen. Vill juninte att folk ska se det heller, och tro något.
Ja jag har hela tiden tänkt att jag kan prova kanske 6 ivf omgångar innan vi ser oss om efter andra lösningar om det skulle gå så långt. Men nu vet jag inte längre. Så fruktansvärt påfrestande med ALLT. Man får ta ett steg i taget helt enkelt och ta besluten eftersom.