• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej! 

Jag och min sambo ska starta våra första IVF någon gång under vecka 17, (mensen är beräknad runt onsdagen om den kommer som den brukar) kommer då att starta med kort protokoll. Kommer att börja med Menopur dag 2 och sedan lägga till Orgalutran på dag 7, vet såklart inte alls hur länge jag kommer att få hålla på med sprutor eftersom det är min förta IVF.

Vi har inte fått någon riktig förklaring på varför vi inte lyckas bli gravida på egen hand, (har försökt i snart två år) men på senaste ultraljudet såg läkaren vätska i höger äggledare och när jag spolade äggledarna så hade jag dålig genomfart. Så det kan vara något som påverkat, men som sagt ingen konkret anledning.

Vi gör våra behandling i Falun, någon fler som gör/ska göra det?

Vi ska även vara med i en forskningsstudie som undersöker sambandet mellan NK-celler (som har med immunförsvaret att göra) och barnlöshet. Någon fler som ska vara med i den studien?

Är det någon fler som ska starta IVF runt samma tid som vill följas åt? =)

• Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj
  • Marre22

Fy vilken berg och dalbana detta är.

Rent mentalt.

Har nyss gråtit ut i bilen från Ica på väg hemåt.

Denna process är ju verkligen annorlunda, jag är van processer där man får ut lika mycket som man stoppar in för att uttrycka det så.

Om man tränar duktigt så ser man resultat, sliter man på extra mycket på jobbet så kommer resultatet där också.

Men inte här, jag känner sån stor press på mig.

Och omedvetet så sätter det sina spår.

Jag löneväxlar ju, avstår bruttolön så denna lön blir väldigt mycket mindre, liksom den förra.

För min sambo är det självklart, då får han bidra med mer, ingen big deal för honom, vi gör denna resa tillsammans.

Och ändå känner jag press, vill inte att jag ska känna mig beroende av honom tror jag.

Usch vilken känslourladdning... Med alla hormoner i omlopp.

Det är jobbigt att sitta, böja sig ner, svettig, svullen och huvudvärk.

• S1981

Rotade fram listan, va ju ett tag sen den var framme. Om någon vill uppdatera men ny info. Tycker det är bra så man lättare kan se vart alla befinner sig. :)

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. Sprutdag 1 3/5, Gjorde UL 9/5 och har Nytt UL på fredag med ÄP på måndag 16/5 preliminärt.

• FruHolmli

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5 (dag 3), TD 28/5

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5

Harvester: ett barn fött 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet. Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(

Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5, ÄP 16/5, ET 19/5, TD 3/6

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5.

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1).

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. i Falun.

Sprutstart 3/5. ET 20/5, testdag 4/6

• Emmahedblom

Hur många dagar brukar det vara från återföring till testdag?:)

• KaosArt
    Emmahedblom skrev 2016-05-22 12:46:38 följande:

Jag har 18 dagar från ÄP, vet att det är så i Falun i alla fall!
  • Marre22

18 dagar från plock! Blir ju lite olika från återföring beroende på hur länge det odlats.
  • malre

16 dagar var det för mig

• stajlish

Som ovan skriver så är det olika beroende på vilken dag man gör ET eller om man gör FET och de kan nog va olika på olika kliniker också va de verkar! På Sahlgrenska där jag går har det varit, 14 dagar efter på både mitt ET och FET, fast jag tjuvtestade bägge gångerna.. jag plussade på ruvardag 7 när jag gjorde FET men då är ju blastocysten odlad i 6 dagar innan :)
  • stajlish
    FruA78 skrev 2016-05-22 06:52:07 följande:

Jag är gravid!!! Så himla underbart. Testade positivt idag på ruvardag 13 med ett tredagars embryo. Har testdag på onsdag egentligen. Är helt skakis och glad. Nu hoppas jag att den lilla stannar har haft 2 missfall tidigare. Men just nu är jag gravid :)

GRATTIS!!!! Njut nu och så hoppas vi verkligen denna stannar i 9 mån! <3 Kram
  • finee
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-22 00:17:23 följande:

Hade våra embryon varit på samma labb hade dom ju haft varandra, precis som vi har varandra här i tråden ????! Har oxå återföring på måndag efter lunch (dvs om befruktningen gått bra) så ska tänka på dig när jag ligger där, å veta att du gör samma sak, haha känns lite som sisters in crime!!

Hahha, ja så hade det varit. Då har vi återföring samtidigt, kul Ska tänka på dig också, sister in crime
    KaosArt skrev 2016-05-22 08:46:55 följande:

Fan jag börjar få sån ångest och oro nu, jag vill ju så jävla mycket att det ska fungera.

Jag är så rädd.

Har lixom lite mensvärk känsla, vill inte att det ska vara riktigt mensvärk. :(

Usch, kan tänka mig att det blir jobbigt desto längre ruvarslutet man kommer. Kram på dig <3
    halfmoon skrev 2016-05-22 09:17:30 följande:

Rd8 idag. BIM-4. Negativt test, tidigt ännu men känns rätt kört ändå. Har som mensvärk också. Känns mest trist allting.

Kan vara för tidigt, som andra redan sagt. Men förstår att du blir ledsen ändå. Var det ett testa-tidigt test eller ett vanligt?
    Marre22 skrev 2016-05-22 11:44:22 följande:

Fy vilken berg och dalbana detta är.

Rent mentalt.

Har nyss gråtit ut i bilen från Ica på väg hemåt.

Denna process är ju verkligen annorlunda, jag är van processer där man får ut lika mycket som man stoppar in för att uttrycka det så.

Om man tränar duktigt så ser man resultat, sliter man på extra mycket på jobbet så kommer resultatet där också.

Men inte här, jag känner sån stor press på mig.

Och omedvetet så sätter det sina spår.

Jag löneväxlar ju, avstår bruttolön så denna lön blir väldigt mycket mindre, liksom den förra.

För min sambo är det självklart, då får han bidra med mer, ingen big deal för honom, vi gör denna resa tillsammans.

Och ändå känner jag press, vill inte att jag ska känna mig beroende av honom tror jag.

Usch vilken känslourladdning... Med alla hormoner i omlopp.

Det är jobbigt att sitta, böja sig ner, svettig, svullen och huvudvärk.

Ja, det är verkligen jobbigt känslomässigt. Hoppas du mår lite bättre nu. Men i huvudsak är det väl bara att stå ut i det här. (Bara och bara.....) Kram!

FruA78 - STORT GRATTIS!! Vad underbart!!! Hoppas att denna lilla vill stanna! Har du haft några symptom?
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj