• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • guuumsaluuumsa

Ja , kanske lyxar till det och gör det imorn och köper ett nytt utifall det inte visar någonting.

Vi har precis börjat försöka med trean så försöker tänka positivt att de får ta den tid det tar men det är ju inte alltid så enkelt.

Nykär15 skrev 2016-05-24 11:26:45 följande:

Jag hade väntat med digitalt till BIM iaf om jag vore du...av egen erfarenhet så vet jag hur världen kan rasera om det står EJ GRAVID...jag VET ju att jag är gravid just nu men vågar ändå inte ta det digitala riktigt än...tanken är att ta det i morgon...

• Milie

Nykär15 har absolut en poäng om att "Ej gravid" kan bli ett psykiskt slag i magen, men som du säger är du inte på BIM än. Av alla "normalkänsliga" tester verkar CB digital vara känsligast. Förut trodde jag att det krävdes högre halter för dem, men det verkar vara tvärt om. Det ligger nog i själva avläsningen. Där är masikiner ofta bättre och känsligare än våra ögon.

• guuumsaluuumsa

Jag tycker de är så konstigt dock.

Man har ju vart i den här "bli gravid-svängen" förr och då har jag gjort clearblue plus tester också. Men då har dom verkligen blivit HELT BLANKA , annars hade jag ju reagerat på att jag fått svaga plus då å.

Så för den delens skull känns de som att hoppet lever. Nog att de kan va fel på ett test men 5 st som visar nå svagt allihopa, känns lite väl.

Milie skrev 2016-05-24 11:49:58 följande:

Nykär15 har absolut en poäng om att "Ej gravid" kan bli ett psykiskt slag i magen, men som du säger är du inte på BIM än. Av alla "normalkänsliga" tester verkar CB digital vara känsligast. Förut trodde jag att det krävdes högre halter för dem, men det verkar vara tvärt om. Det ligger nog i själva avläsningen. Där är masikiner ofta bättre och känsligare än våra ögon.

• lovalivet

Såhär såg cb plus tester ut för mig igår och i förrgår. Svagt positivt. Har ju hört talas om spökstreck men tyckte ändå att de var rätt starka. Eftersom det står i förpackningen att även svaga plus är ett plus så blev jag naturligtvis ändå lite inställd på att jag var gravid.

Skyndade mig till apoteket idag och köpte fler test, både cb plus och digitalt. Båda negativa. Så jäkla besviken. Tänker aldrig mer köpa cb plus.
    1 MA och en dotter -08
  • guuumsaluuumsa
    lovalivet skrev 2016-05-24 12:19:01 följande:
    Såhär såg cb plus tester ut för mig igår och i förrgår. Svagt positivt. Har ju hört talas om spökstreck men tyckte ändå att de var rätt starka. Eftersom det står i förpackningen att även svaga plus är ett plus så blev jag naturligtvis ändå lite inställd på att jag var gravid.

Skyndade mig till apoteket idag och köpte fler test, både cb plus och digitalt. Båda negativa. Så jäkla besviken. Tänker aldrig mer köpa cb plus.
    Mina ser likadana ut. Gjort 5 st nu dock och dom fortsätter se ut sådär. 
    Sjukt konstigt med tanke på att jag gjort clearblue plus förr och dom varit helt blanka.
  • guuumsaluuumsa

5 tester sen i lördags som ser ut såhär, negativt på digital idag. BIM på fredag.
    Bör man ge upp hoppet?
    Har ju ändå gjort dessa tester förr och då har dom vart helt blanka.

• lovalivet

Plockat isär och justerat ljusstyrkan då det syns så dåligt vid uppladdningen.

Tycker det är märkligt att det kan bli plus fast man inte är gravid... Skittest :-P
    1 MA och en dotter -08
  • guuumsaluuumsa

Jag har faktiskt mailat clearblue och ifrågasatt att så många får dessa svaga plus fast de i många fall inte ens är någonting.

Känns ju konstigt också när de är dom dyraste testerna typ, och ändå så opålitliga.

lovalivet skrev 2016-05-24 12:31:57 följande:

Plockat isär och justerat ljusstyrkan då det syns så dåligt vid uppladdningen.

Tycker det är märkligt att det kan bli plus fast man inte är gravid... Skittest :-P

• lovalivet
    guuumsaluuumsa skrev 2016-05-24 12:40:23 följande:

Jag har faktiskt mailat clearblue och ifrågasatt att så många får dessa svaga plus fast de i många fall inte ens är någonting.

Känns ju konstigt också när de är dom dyraste testerna typ, och ändå så opålitliga.

Bra gjort! Jag känner mig grundlurad och upprörd. Men du har ju iaf flera dagar kvar till Bim så det finns tid än för dig! Håller tummarna. Jag ska troligtvis ha mens i morgon så det känns kört för min del.
    1 MA och en dotter -08
  • Nykär15
    Milie skrev 2016-05-24 11:49:58 följande:

Nja stämmer inte enligt min erfarenhet tyvärr... jag hade synliga streck på testlagrets men fick EJ GRAVID på digitalt i samma urin...två dagar senare började jag blöda ut missfallet...så jag vill iaf ha starka andra test innan jag går på digitalt. 

Svar på tråden BIM Maj, 2016