• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Svelin
    Kmora skrev 2016-04-27 06:41:49 följande:

Plussade nyss! :)

Nu är det kanske lite fusk att hänga i BIM maj tråd när vi är i april, men vi trodde inte att det skulle fungera på första omgången!

Grattis!
  • hoppfullsnart40
    Loncelot skrev 2016-04-27 13:31:58 följande:

"När monitorn har upptäckt ökad östrogennivå visar den Hög. Under de följande dagarna håller monitorn utkik efter din LH-topp. Den visar Hög fertilitet tills den känner av LH-toppen och Maximal fertilitet visas.

Om LH-toppen inte upptäcks och Maximal fertilitet inte visas kanske du ser fler dagar med Hög fertilitet än förväntat. Det kan vara ända upp till 19 dagar. Om det händer är det inte troligt att du är fertil hela den tiden.

Om du inte ser Maximal fertilitet kan det bero på ett antal olika saker. Din LH-topp kan ha varit för låg för att monitorn ska kunna upptäcka den, ett test kan ha missats eller inte utförts korrekt eller så kanske du inte hade ägglossning under den här cykeln. En ovanligt kort eller lång cykel kan också innebära att du inte ser Hög fertilitet. Om du inte ser Maximal fertilitet under tre efterföljande cykler bör du kontakta din läkare."

Då hoppas vi att LH toppen varit låg ,men ÄL ändå skett :)

Jag är lite snål med stickorna också. Jag brukar sluta testa till en vecka innan mens fast monitorn begär fler...eftersom jag har regelbunden mens mellan 26-30 dagar så känns det onödigt att fortsätta testa...
  • Fizzybubble

Någon som varit med om att få utslag på ÄL testen 2 ggr samma månad?? Tog ett för skojsskull nyss och de va väldigt positivt.. fan också, sambon är borta och kommer hem först i morgon kväll.

Fick ju de för 4 dagar sedan med?!

• Loncelot
    hoppfullsnart40 skrev 2016-04-27 13:55:37 följande:

Då hoppas vi att LH toppen varit låg ,men ÄL ändå skett :)

Jag är lite snål med stickorna också. Jag brukar sluta testa till en vecka innan mens fast monitorn begär fler...eftersom jag har regelbunden mens mellan 26-30 dagar så känns det onödigt att fortsätta testa...

Ja förstår inte ens varför den vill ha fler efter man haft max, jättekonstigt.. Hoppas hoppas vi har haft äl!
  • Fizzybubble

Tog test flera dagar i rad... fick positivt för 5 dagar sedan (inte 4 som jag skrev ovan) slutade då testa

Men ändå ser mitt test ut såhär idag

• Pennie22
    Kmora skrev 2016-04-27 06:41:49 följande:

Plussade nyss! :)

Nu är det kanske lite fusk att hänga i BIM maj tråd när vi är i april, men vi trodde inte att det skulle fungera på första omgången!

Grattis grattis!!! :)
  • j1990

Är det nån kunnig om äl-test här? Tror inte att jag kommer få nån äl denna månad :(

I helgen visde testet ganska starkt en dag, dock inte positivt. Dagen före var strecket svagt. Trodde att det skulle bli starkare men blev svagare igen dagen efter. Gjorde ett test idag igen och det är tvärnegativt :( har ont i brösten som vid äl och molvärk ibland. Borde inte testet iallafall visa nå halvaktigt streck om äl skulle va på ingång?

• bohan85
    Zvjezda skrev 2016-04-27 12:33:53 följande:
    Åh tack för ditt svar! Det känns skönt att få ventilera tankarna med någon annan.

Då har denna metod funkat för er alltså :) Då håller jag tummarna att det blir så även i mitt fall, och givetvis att du också plussar! Vore fantastiskt.

Man blir alldeles matt av allt detta, haha. Igår hade jag mycket molande värk men även idag har jag lite molande värk i magen så gud vet vad som händer där inne. Kanske har ägget släppt eller inte än. 

Är SÅ längtande efter ett plus att det är otroligt.
    Har också lite molvärk då och då men kan ju lika gärna vara något annat då det är så tidigt än. Innan jag plussade med sonen (och då plussade jag ändå tidigt, 4-5 dagar innan bim) så hade jag molvärk och ömma bröst så man analyserar ju och hoppas på minsta symtom nu.
    Ska bli spännande att höra hur det går för dig!
  • Bäbiiiis
    j1990 skrev 2016-04-27 15:24:13 följande:

Är det nån kunnig om äl-test här? Tror inte att jag kommer få nån äl denna månad :(

I helgen visde testet ganska starkt en dag, dock inte positivt. Dagen före var strecket svagt. Trodde att det skulle bli starkare men blev svagare igen dagen efter. Gjorde ett test idag igen och det är tvärnegativt :( har ont i brösten som vid äl och molvärk ibland. Borde inte testet iallafall visa nå halvaktigt streck om äl skulle va på ingång?

Sådär fick jag också. Först var det ganska starka streck 2-3 dagar, sedan nästan helt blankt 1-2 dagar och sen helt plötsligt jättestarkt 1 dag pch dagen efter fick jag positivt. Så håll ut några dagar till.
Svar på tråden BIM Maj, 2016