• Anonym (Robin)

Hon har ångrat sig och vill behålla

Känner mig skraj och vet inte vad jag ska ta mig till. Hade jag kunnat lägga mig ner och självdö hade jag gjort det.

Kondomen gled av när jag skulle dra ut den efter sex. Jag hade kommit i kondomen så man kan säga att den var välfylld. Fick stoppa in fingrarna och dra ut den ur henne. Verkade ändå inte som att nåt hade spillts. Typ en vecka efter började hon klaga på att hon mådde dåligt. Frågade va de va och hon sa illamående och ont i magen. Nån dag senare klagade hon på huvudvärk och ömma bröst. Sen blev hon yr och ramlade typ ner på golvet nån gång när hon skulle ställa sig upp. Ungefär fyra dagar innan hon skulle få mens sa hon att hon ville göra ett test för hon trodde hon var med barn. Åkte och köpte ett svindyrt test på apoteket och hon kissade. Det stog att man skulle ha morgonkiss men hon gjorde på kvällen. Det blev ett blått plus men jag tänkte att det var fel eftersom hon gjorde på kvällen. Några dar senare gjorde hon på vårdcentral och dom sa att hon var gravid.

Frågade vad hon tänkte göra nu men fick inget svar. Bara att hon inte visste. Några dar senare sa hon att hon ville behålla. Dagen efter sa hon att hon var väl tvungen att göra abort för att jag inte vill ha barnet. Hon sa att hon pratat med en gynekolog som sagt att hon bara kunde göra efter en viss vecka för hon ville inte ta tabletter. Vi väntade över en månad. Varje dag grinade hon och pratade knappt med mig.

Sen skulle hon göra en undersökning inför aborten men hon ville inte ha mig där. Hon sa att hon var så arg och lessen på mig att hon inte hade stöd av mig utan bara kände stress.

Hon sa inget om undersökningen efteråt. Dagen efter sa hon att hon inte klarar abort. Där är vi nu. Jag pallar inte! Ett barn skaffar man för att båda vill ha och längtar efter barn. Inte dör för att man plötsligt blir gravid. Jag vet hur barn blir till. Det är inte det som är felet utan känslan av att jag inte känner någon glädje alls över barnet. Känner bara ångest över allt. Får dåligt samvete för att jag blir pappa åt ett barn jag inte vill ha. Får dåligt samvete för att jag inte kan eller vill stötta hennes beslut. Får dåligt samvete för att jag känner ångest och rädsla. Jag kanske aldrig älskar det här barnet lika mycket som min dotter?

Jag är rädd för vad mina kompisar ska säga. Jag är rädd för vad mina föräldrar åka säga. Jag är vuxen men det känns skit ändå och aldrig har jag varit så maktlös.

Mina kompisar kommer tycka att min tjej är en idiot som behåller mot min vilja och dom kommer aldrig att acceptera henne igen. Mina föräldrar kommer tycka samma sak.

Älskar min tjej och ser en framtid med henne men inte så här. Vi skulle flytta ihop när vi var redo. Vi skulle PLANERA barn och längta tillsammans. Jag är inte redo att bo ihop än. Jag har min dotter att tänka på i första hand.

• Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla
  • Anonym (??)

Nej tyvärr jag köper inte att man har gravidsymptom en vecka efter sex. Så åter igen TS, du vet bäst men jag hade verkligen ställt mig frågande om det verkligen är mitt barn.

• Söderomslottsskogen
    Anonym (??) skrev 2016-04-14 12:21:47 följande:

Ok. Ja du vet ju bäst men det är OMÖJLIGT att känna symptom en vecka efter sex. Bara så du vet.

Skitsnack. Jag kände att något var annorlunda 4 dagar efter mitt barn blev till enligt ultraljudsdateringen. Vilket var dagen efter vi hade haft sex. Började testa med billiga teststickor efter 6 dagar, och testade negativt i en vecka innan det vände till plus.

Graviditet känns olika i olika kroppar. Jag kände det likt TS tjej i brösten framförallt.
  • Söderomslottsskogen
    Anonym (Hmm) skrev 2016-04-14 08:38:48 följande:

Alltså förlåt för mina frågor, men, var det första gången en sån här kondom olycka hände ? Och efter en vecka så började hon känna symptom?

För att ärligt talat, det är i princip omöjligt att känna symptom efter en vecka.

Hade hon ägglossning den dagen kondomen fastnade så tar det minst 2-3 dagar innan ägget ens har fäst. därav så undrar jag om det är första gången misstaget skedde eller om det rent av skedde något 2-3 veckor innan också.

Källa på det? Jag kände att jag var gravid 4 dagar efter att mitt barn blev till. Folk känner sina kroppar olika bra. Att du inte hade tidiga symptom säger inte att det är så för alla...
  • Söderomslottsskogen

TS, sluta tänka på abort som ett alternativ. För det är det inte för dig. Det är hennes kropp och hon har gjort sitt val.

Dina föräldrar och vänner kommer givetvis inte att se ner på henne för att hon behåller om inte du går och snackar en massa hat om att hon behåller mot din vilja.

Det här barnet kommer. Nu är det upp till dig vilken typ av pappa du vill vara. Pappan som fick mamman att må psykiskt dåligt under graviditeten och snackade skit om henne till sina föräldrar och vänner. Eller pappan som försökte ta hand om sitt barn redan från det att det låg i magen genom att se till att dess mamma mådde bra och fick i sig näring, och förberedde sin släkt och sina vänner på att älska och välkomna en oplanerad liten bebis.

• Anonym (Robin)

Vi kan skippa snacket om att hon skulle varit med någon annan.

Den där undersökningen hon var på visade en rätt tydlig bild och dateringen i överkanten på bilden stämmer exakt med tidpunkten för missödet med kondomen.

Jag erkänner därmed mitt misstag. Det var fel av mig att stoppa in den alls.

• Anonym (Gro)
    Söderomslottsskogen skrev 2016-04-14 13:00:29 följande:

TS, sluta tänka på abort som ett alternativ. För det är det inte för dig. Det är hennes kropp och hon har gjort sitt val.

Dina föräldrar och vänner kommer givetvis inte att se ner på henne för att hon behåller om inte du går och snackar en massa hat om att hon behåller mot din vilja.

Det här barnet kommer. Nu är det upp till dig vilken typ av pappa du vill vara. Pappan som fick mamman att må psykiskt dåligt under graviditeten och snackade skit om henne till sina föräldrar och vänner. Eller pappan som försökte ta hand om sitt barn redan från det att det låg i magen genom att se till att dess mamma mådde bra och fick i sig näring, och förberedde sin släkt och sina vänner på att älska och välkomna en oplanerad liten bebis.

Så bra skrivet :)
  • Anonym (ne)
    Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 12:29:35 följande:

Tids nog ja. Än känner vi inte varandra tillräckligt bra för att veta om en vardag med allt vad det innebär funkar för oss.

Om vi tvingas in i det blir det vardag för fort. Klart man drömmer om en framtid med nån man har starka känslor för men rent logiskt är det bättre att vänta tills man är mer säker. Vad händer när hon blir sur över att jag behöver sova mycket? Vad händer när hon blir sur över att jag behöver jobba över eller att jag är dålig på att vara tillgänglig på telefon när jag jobbar? Att jag aldrig någonsin har kommit i tid? Sånt har vi inte upplevt ihop än och det är väl bra att göra det innan man drar in barn i det hela. Tänk om hon inte kommer överens med min dotter? Min panik växer sig bara större.

Absolut finns det bättre sätt att göra det på. Men situationen är som den är. Vill hon inte göra abort så kommer det här barnet vare sig du vill eller inte.

Så du har två alternativ

1. Få panik, må dåligt. Förutsätt att allt kommer bli dåligt och ni kommer göra slut. Tala om för alla hur elak hon är som gör så här mot dig och barnet. Få släkt och vänner att tycka illa om henne m.m.

2. Acceptera att livet inte blev som du hade tänkt och gör det bästa av situationen.
  • Anonym (H)

Sensmoral av saga: Använd inte för stora kondomer.

Hur skulle dina vänner och familj kunna tycka illa om henne för att hon behåller "mot din vilja" om du inte går runt och säger till dem att du inte vill ha barnet? Gå och prata med en psykolog om du vill ha det sagt.

• Anonym (Symptom)

Ni som säger att ni kännt symptom dagen eller dagarna efter sex; visst det kanske ni gjort, men graviditetssymptom har det inte varit. Även om ägget blivit befruktat, så tar det ca en vecka innan det vandrat till livmodern och fäst där. Och kroppen börjar inte producera graviditetshormoner förrän efter att det befruktade ägget fäst livmodern. Visst kan man ha ömma bröst, illamående och känna sig yr etc redan innan, men faktum kvarstår, eftersom kroppen omöjligt börjat producera graviditetshormoner så tidigt efter befruktningen, så är det inte graviditetssymptom ni känner av...

• Anonym (Gro)
    Anonym (Symptom) skrev 2016-04-14 18:43:10 följande:

Ni som säger att ni kännt symptom dagen eller dagarna efter sex; visst det kanske ni gjort, men graviditetssymptom har det inte varit. Även om ägget blivit befruktat, så tar det ca en vecka innan det vandrat till livmodern och fäst där. Och kroppen börjar inte producera graviditetshormoner förrän efter att det befruktade ägget fäst livmodern. Visst kan man ha ömma bröst, illamående och känna sig yr etc redan innan, men faktum kvarstår, eftersom kroppen omöjligt börjat producera graviditetshormoner så tidigt efter befruktningen, så är det inte graviditetssymptom ni känner av...

Mycket har varit "omöjligt" genom tiderna. Bara för att en förklaring inte blivit känd innebär det inte att det är så. Varför väljer du att misstro oss som vet att det går?
Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla