• Anonym (Robin)

Hon har ångrat sig och vill behålla

Känner mig skraj och vet inte vad jag ska ta mig till. Hade jag kunnat lägga mig ner och självdö hade jag gjort det.

Kondomen gled av när jag skulle dra ut den efter sex. Jag hade kommit i kondomen så man kan säga att den var välfylld. Fick stoppa in fingrarna och dra ut den ur henne. Verkade ändå inte som att nåt hade spillts. Typ en vecka efter började hon klaga på att hon mådde dåligt. Frågade va de va och hon sa illamående och ont i magen. Nån dag senare klagade hon på huvudvärk och ömma bröst. Sen blev hon yr och ramlade typ ner på golvet nån gång när hon skulle ställa sig upp. Ungefär fyra dagar innan hon skulle få mens sa hon att hon ville göra ett test för hon trodde hon var med barn. Åkte och köpte ett svindyrt test på apoteket och hon kissade. Det stog att man skulle ha morgonkiss men hon gjorde på kvällen. Det blev ett blått plus men jag tänkte att det var fel eftersom hon gjorde på kvällen. Några dar senare gjorde hon på vårdcentral och dom sa att hon var gravid.

Frågade vad hon tänkte göra nu men fick inget svar. Bara att hon inte visste. Några dar senare sa hon att hon ville behålla. Dagen efter sa hon att hon var väl tvungen att göra abort för att jag inte vill ha barnet. Hon sa att hon pratat med en gynekolog som sagt att hon bara kunde göra efter en viss vecka för hon ville inte ta tabletter. Vi väntade över en månad. Varje dag grinade hon och pratade knappt med mig.

Sen skulle hon göra en undersökning inför aborten men hon ville inte ha mig där. Hon sa att hon var så arg och lessen på mig att hon inte hade stöd av mig utan bara kände stress.

Hon sa inget om undersökningen efteråt. Dagen efter sa hon att hon inte klarar abort. Där är vi nu. Jag pallar inte! Ett barn skaffar man för att båda vill ha och längtar efter barn. Inte dör för att man plötsligt blir gravid. Jag vet hur barn blir till. Det är inte det som är felet utan känslan av att jag inte känner någon glädje alls över barnet. Känner bara ångest över allt. Får dåligt samvete för att jag blir pappa åt ett barn jag inte vill ha. Får dåligt samvete för att jag inte kan eller vill stötta hennes beslut. Får dåligt samvete för att jag känner ångest och rädsla. Jag kanske aldrig älskar det här barnet lika mycket som min dotter?

Jag är rädd för vad mina kompisar ska säga. Jag är rädd för vad mina föräldrar åka säga. Jag är vuxen men det känns skit ändå och aldrig har jag varit så maktlös.

Mina kompisar kommer tycka att min tjej är en idiot som behåller mot min vilja och dom kommer aldrig att acceptera henne igen. Mina föräldrar kommer tycka samma sak.

Älskar min tjej och ser en framtid med henne men inte så här. Vi skulle flytta ihop när vi var redo. Vi skulle PLANERA barn och längta tillsammans. Jag är inte redo att bo ihop än. Jag har min dotter att tänka på i första hand.

• Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla
  • Bibbielou
    Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 13:01:20 följande:
    Vi kan skippa snacket om att hon skulle varit med någon annan. Den där undersökningen hon var på visade en rätt tydlig bild och dateringen i överkanten på bilden stämmer exakt med tidpunkten för missödet med kondomen. Jag erkänner därmed mitt misstag. Det var fel av mig att stoppa in den alls.

Datumet på ultraljudsbilder är datumet för när ultraljudet görs, inte när befruktningen skett. Dubbelkollade mina egna ul-bilder nyss.
    Anonym (??) skrev 2016-04-14 12:48:45 följande:
    Nej tyvärr jag köper inte att man har gravidsymptom en vecka efter sex. Så åter igen TS, du vet bäst men jag hade verkligen ställt mig frågande om det verkligen är mitt barn.

Man kan väl ha illamående och ont i magen utan att det är graviditetssymptom, även om det råkar vara så att man är gravid.
  • Bertram

Well, man up and deal with it. Man kan inte planera livet. 

• Anonym (Gro)
    Bibbielou skrev 2016-04-14 19:06:47 följande:

Datumet på ultraljudsbilder är datumet för när ultraljudet görs, inte när befruktningen skett. Dubbelkollade mina egna ul-bilder nyss. Man kan väl ha illamående och ont i magen utan att det är graviditetssymptom, även om det råkar vara så att man är gravid.

Nä det kan man väl verkligen inte! (Ha ont utan att vara gravid) *ironi* Men när man upplevt något flera gånger, efter ägglossning, som man inte upplevt någon annan gång, och visarsig vara gravid alster gångerna så känns det ganska naturligt att anta att det är samma som för alla anta som kan känna det. Bara några dagar efter jag skulle haft mens fick jag de första foglossningarna (bak på skinkorna/ryggslutet som knivar) samma där, det var likadant vid varje graviditet.
  • Bibbielou
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 19:16:57 följande:
    Nä det kan man väl verkligen inte! (Ha ont utan att vara gravid) *ironi* Men när man upplevt något flera gånger, efter ägglossning, som man inte upplevt någon annan gång, och visarsig vara gravid alster gångerna så känns det ganska naturligt att anta att det är samma som för alla anta som kan känna det. Bara några dagar efter jag skulle haft mens fick jag de första foglossningarna (bak på skinkorna/ryggslutet som knivar) samma där, det var likadant vid varje graviditet.

Min poäng var alltså att vara för att hon hade vissa symtom tidigt betyder det inte att hon ljuger eller att hon är längre gången i graviditeten än vad hon säger. Att folk har tidiga gravidsymptom i allmänhet skiter jag i, inbillade eller ej.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 18:55:00 följande:

Mycket har varit "omöjligt" genom tiderna. Bara för att en förklaring inte blivit känd innebär det inte att det är så. Varför väljer du att misstro oss som vet att det går?

Faktum är att man är inte gravid förrän ca en vecka efter att ägget blivit befruktat. Så symptom på graviditet innan man faktiskt blivit gravid, det beror antingen på något helt annat, eller att man känner efter så mycket så att man inbillar sig symptomen. Det handlar inte om att misstro, utan det är ren fakta. Graviditetssymptom innan man är gravid är inte graviditetssymptom.
  • Anonym (Gro)
    Anonym (Symptom) skrev 2016-04-14 19:27:13 följande:

Faktum är att man är inte gravid förrän ca en vecka efter att ägget blivit befruktat. Så symptom på graviditet innan man faktiskt blivit gravid, det beror antingen på något helt annat, eller att man känner efter så mycket så att man inbillar sig symptomen. Det handlar inte om att misstro, utan det är ren fakta. Graviditetssymptom innan man är gravid är inte graviditetssymptom.

Nej det är inte "fakta" att man inte skulle kunna känna när man blir befruktad eftersom ingen bevisat att det inte skulle gå. Tvärtom skulle det troligen visa sig att man faktiskt kan det ifall någon bemödade att undersöka saken. Jag vet att jag kan i alla fall och tror knappast jag är unik.
  • Anonym (Symptom)
    Anonym (Gro) skrev 2016-04-14 19:32:19 följande:

Nej det är inte "fakta" att man inte skulle kunna känna när man blir befruktad eftersom ingen bevisat att det inte skulle gå. Tvärtom skulle det troligen visa sig att man faktiskt kan det ifall någon bemödade att undersöka saken. Jag vet att jag kan i alla fall och tror knappast jag är unik.

Tror du borde läsa på lite om detta! Nej, du kan inte känna när du blir befruktad, hur ska du kunna känna när en spermie kommer in i ägget? Du har ingen känsel i dina ägg. Efter befruktningen tar det ca en vecka innan det befruktade ägget fäster i livmodern, fram till dag 5 är det en morula, och det är helt fysiskt omöjligt för en morula att fästa i livmoder. Sedan, efter 5 dagar blir det en blastocyt, och därefter kan det fästa i livmodern, varpå graviditetshormoner börjar produceras... Alla ev symptom dessförinnan är inga graviditetsymptom. Råkar man vara gravid, grattis! Men symptomen berodde fortfarande inte på graviditetshormoner, just av den anledningen att dagarna efter att ägget befruktats, finns inget graviditetshormon...
  • elmadumle
    Anonym (Robin) skrev 2016-04-14 13:01:20 följande:

Vi kan skippa snacket om att hon skulle varit med någon annan.

Den där undersökningen hon var på visade en rätt tydlig bild och dateringen i överkanten på bilden stämmer exakt med tidpunkten för missödet med kondomen.

Jag erkänner därmed mitt misstag. Det var fel av mig att stoppa in den alls.

Datumet är ju den dagen ultraljudet görs så hon ljuger uppenbarligen för dig, om du verkligen vill vara säker ska du kräva att faderskapstest görs när barnet fötts.
  • nevermind

Du berättar väl givetvis inte hur barnet blev till?! Det är privat. Säg att det är en liten Hoppsan bara.

• Anonym (Gro)
    Anonym (Symptom) skrev 2016-04-14 19:48:39 följande:

Tror du borde läsa på lite om detta! Nej, du kan inte känna när du blir befruktad, hur ska du kunna känna när en spermie kommer in i ägget? Du har ingen känsel i dina ägg. Efter befruktningen tar det ca en vecka innan det befruktade ägget fäster i livmodern, fram till dag 5 är det en morula, och det är helt fysiskt omöjligt för en morula att fästa i livmoder. Sedan, efter 5 dagar blir det en blastocyt, och därefter kan det fästa i livmodern, varpå graviditetshormoner börjar produceras... Alla ev symptom dessförinnan är inga graviditetsymptom. Råkar man vara gravid, grattis! Men symptomen berodde fortfarande inte på graviditetshormoner, just av den anledningen att dagarna efter att ägget befruktats, finns inget graviditetshormon...

Jag har inte sagt något om graviditetshormoner, det är bara du. Jag vet inte exakt var i skedet eller vad det är som gör att det känns, vet bara ATT jag känt det några dagar efter sexet, flera dagar innan mens. Alla gånger det hände sa jag det till min man, eller nä, inte första men de andra två eftersom jag tänkte "det kan inte vara sant". Men som sagt: många sanningar finns kvar att upptäcka.
Svar på tråden Hon har ångrat sig och vill behålla