Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

BIM - juni 2016

Hej! Får jag hoppa in här? Första försöket för oss också den här månaden och ÄL borde ske nu till veckan ???? Så spännande! ????

• Anonym (EL)

[quote=76648289][quote-nick]Rosenblad skrev 2016-05-22 15:13:27 följande:[/quote-nick]

Ingen bra dag idag :( Fy vad detta tär på en..blir inte bättre av att jag drömde att jag fick ett plus på stickan, höll på att ta bilder och åt macarons för att fira, haha..Funderat på hur jag ska berätta för mannen den dagen förhoppningsvis plusset kommer, men tror jag bara kommer bli en känslobomb och springa och skrika det rakt ut, att va lurig i de ögonblicket kommer jag nog inte kunna klara av. Sen att berätta det för familjen kanske man kan göra en kul sak av, hur har ni tänkt kring de? Har läst lite trådar om detta men inget som känns sådär rätt.

[/

Har också funderat över det. Sist så tog jag ett test precis innan vi skulle gå på begravning. Tänkte att "va fan. Den här dagen kan ju ändå inte bli värre". Testet va positivt och hur mycket jag än försökte bita mig i tungan och sitta på mina fingrar så lyckades inte hålla truten utan väste "jag är gravihihiiiid", i lite lött panik, precis när min sambo skulle till att bära in kistan. Ungefär NOLL skicklighetspoäng till mig så att säga, haha. Herregud stackarn visste inte om han skulle skratta eller gråta där han stod och slipsen har nog aldrig känts så stram. Han erkände efteråt att det kanske inte va den mest briljanta timeingen i världshistorien men oh well Så jag har insett att jag nog inte kommer lyckas hålla mig den här gången heller, Haha.

• Anonym (EL)

[quote=76649480][quote-nick]Loncelot skrev 2016-05-22 22:11:35 följande:[/quote-nick]

Jag tycker det blir så otroligt stelt på begravningar och självklart blir det väldigt sorgset, min farmor hade grav alzheimers de sista åren och det sista hon velat hade varit att alla grät på hennes begravning och hur ledsen jag än var så kändes det ändå som en befrielse när hon gick bort, det är ju inget värdigt liv...så när jag och farfar stapla in i kyrkan så hade dom flesta redan anlänt och stod och snyftade...vilket jag reagera på då nästan ingen brydde sig om henne senaste åren... så jag sa rent ut.."vad står ni här och gråter för" "det hade ju inte farmor velat" alla vart helt paffa oh började småle istället... min systerdotter som aldrig gått på begravning är 12år och hon störtgrät I kyrkan o ja tror farmor gick in i mig eller nått för ja kunde knappt hålla mig för skratt, så konstigt, sen farfar ville säga adjö ordentligt framme vid kistan och när vi skulle rulla därifrån med rullstolen så satt den som fastljuten i golvet så farmor ville väl inte vi skulle lämna hennes sida riktigt än utan hon ville säkert visa att det var fortfarande bestämde när vi fick gå vidare, o där framme stor ja röd o försökte knuffa på rullstolen...farmor fick sitt sista ord sagt och alla i kyrkan tyckte det var roligt. ..så vissa saker kan lätta på stämningen i jobbiga tider ;)

[/

Vilken fin historia det blev av begravningen ändå

• Anonym (EL)

Börja testa med ÄL-test idag förresten. gissar på att den bör infalla den här veckan men idag var det negativt BIM borde vara 13 juni

• Anonym (EL)

Så spännande att läsa alla era trådar det ligger verkligen mycket väntan här Jag hoppas vi plussar hela bunten nu! Jag har inte haft ÄL än men är redan otålig haha. Någon som vet om det är någon skillnad på de olika ÄL-testen som finns? Dvs är något märke bättre än något annat? Alla ger ju utslag när man har ägglossning tänker jag.

• Anonym (EL)
    copycat skrev 2016-05-23 19:28:47 följande:

Brukar alltid ha tydliga ÄL-flytningar. Förra månaden fick jag utslag dag 28 och hade då testat sen dag 11 och tyckte det var så himla segt att testa så länge. Så nu tänkte jag att jag kunde vänta, dubbelkollade nu, dag 15 började jag testa. Tror inte jag missat den eftersom jag haft noll känningar. Började dock få mer flytningar igår samt molvärk så jag trodde absolut jag skulle få utslag men icket..

Det är inte det lättaste att hitta ÄL alltid. För mig doffar det från 9 dagar efter mens till 16 dagar. vår lilla tjej hemma blev till genom oskyddat sex två gånger fyra dag innan mensen beräknades komma. Va inte planerad med andra ord, haha Vem trodde ägglossningen kunde infalla då liksom?
  • Anonym (EL)

[quote=76654698][quote-nick]copycat skrev 2016-05-24 17:28:38 följande:[/quote-nick]

Idag fullt utslag på ÄL-test, dag 19! Herrejesus vad sent. Och mens väntad om typ 9 dagar. Lycka till....känns det som nu:/

Men du! Jag hade ÄL fem dagar innan mens när jag blev gravid med vår dotter, så visst kan det gå!

• Anonym (EL)
    Mandypandy90 skrev 2016-05-24 12:27:40 följande:

Här kom mensen idag. Men det känns ganska skönt att veta att det är den som legat och spökat. Har känt mig konstig, vilket jag gör ibland innan menar Men nu blir det nya tag! :D Hur tror ni man ska tänka för att ha störst chans att bli gravid? Många säger ju att man ska ha sex varannan dag från det att mensen är slut.

Åh, så tråkigt. Jag gissar på att det bästa är att ha sex regelbundet. Men jag blev pp något sätt gravid direkt efter att min sambo spenderar sex månader i Afghanistan så det fungerar tydligen på det sätter också, haha
  • Anonym (EL)

Fortfarande ingen ägglossning. Gör inget om den väntar till måndag för vi har besök hela helgen

• Anonym (EL)
    Zoey90 skrev 2016-05-28 10:48:29 följande:

Jag känner mig rätt dum som lyckas med en gång. Fick aldrig några helt positiva äl-test och hade bara sex 5 gånger på hela månaden (varit sjuka båda två) och ändå tog det sig med en gång. Känns taskigt mot andra som försöker och försöker.

Delar med mig av lite tur till er här :)

Känn inte så. Med barn nr 1 tog det sig 4 dagar innan mens med oskyddat sex två gånger. Obegripligt ned sant
Svar på tråden BIM - juni 2016