Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

BIM - juni 2016

feb17 skrev 2016-06-08 09:52:09 följande:

Bim är i helgen men jag tog ett test idag, väldigt negativt så det blir nog ingen februaribebis. Med dom andra barnen har jag haft svagt posetivt ngr dagar innan bim. Testar inte igen förren efter helgen om ingen mens har kommit. 

Annars så mår jag precis som vanligt, men det gjorde jag vid tidigare graviditerer också så det betyder ingenting. 

Ni som tempar, när brukar eran temp sjunka innan mens? Om om man är gravid, höjs den yttligare då och på vilken dag?

Min hoppade upp nästan en grad dagen efter posetivt ägglossningstest sen har den legat så relativt konstant. Det är första månaden jag mäter nu.

Du kanske har längre cykel den här månaden? Jag har BIM på söndag/måndag och tänkte testa på fredag eller lördag. Har för mig att tempen ska ligga högre som gravid.
  • Anonym (EL)

Köpte två digitala test idag. Är på ÄL+ 10 idag och tänkte testa i helgen. Har bim på söndag/måndag. Huuur ska kag hålla mig tills dess? Haha. Visst borde det gå att testa med ett digitalt på ÄL+13 typ?

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 10:35:24 följande:

Är du gravid så är det nog stor chans att kunna få positivt redan nu. Jag har ju bara 10 dagar efter ägglossning, sen får jag mens. Jag har alltid fått positivt på min BIM, dvs ÄL+10. Sen är det ju olika för alla, men tror att efter ÄL+10 så är det stora chanser att få positivt om man är gravid.

Åh va det kliade i fingrarna av att läsa det här, haha. ÄR ju så svårt att vänta
  • Anonym (EL)
    Anonym (Preggo?) skrev 2016-06-08 12:34:42 följande:

Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro! Börjar nu bli lite sugen på att ta ett nytt test.. Antingen bim+1 eller bim+3. Ca äl+18..

Fick som sagt ett neg test med kiss nummer två i förrgår! :-/

Jag hade testat. För att vara på den säkra sidan
  • Anonym (EL)
    Kalimero skrev 2016-06-08 11:05:46 följande:

Bim +6 och imorse kom mensen. Det blev en cykel på 34 dagar. Har legat detta året på mellan 29-34 dagar. Hade varit så mycket enklare om kroppen körde på samma antal varje månad, eller hur??

Men men.....

Nya tag nästa ÄL men då är jag på semester så jag ska försöka koppla av utan App och stress....

Lycka till alla ni andra och glad sommar!

Hoppas ni får en skön semester!
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 13:10:57 följande:

Milie: Ja, så kan det ju vara. Ni har ändå haft sex regelbundet? Tänkte ifall du missar ÄL med testen.. 

Tycker det är kul med statistik och sådant så det hade nog varit ngt för mig :)

Min mage är toksvullen.. Alltså ser gravid ut i v 20 typ.. Måste byta kläder för såhär kan jag ju inte se ut! PMS eller tidigt gravsymtom? Jobbigt att spekulera hehe.. Brukar bli svullen vid både ÄL och mens, men nu är det nog mer än vanligt.. tror jag.

Det enda jag har som jag tror skiljer från vanlig PMS är att jag har molvärk i svanken och inte bara i magen. Dock känner jag ju efter nu och kanske har jag haft värk där tidigare innan mens utan att tänka på det .. 

Samma här! Så sjukt svullen? Fick knäppa upp jeansen innan.. Haha. Nog för att jag brukar vara det innan mensen men inte såhär.? är jag inte gravid lär jagju förblöda om några dagar, haha Ååh ska du testa på bim? Jag kan inte bestämma mig. Kanske paniktestar imorgon på ÄL+11 haha.
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-08 14:51:02 följande:

EL: Känner mig jätteförvirrad och vet inte alls när jag ska testa. Jag fick testen nu precis och det är sådana testa tidigt och känner att jag vill testa NU!! För säkerhetskull så kissade jag innan jag gick till brevlådan. Har lite tankar på om jag ska hålla mig i fyra timmar nu utan att dricka och sen testa, men jag vill ju eg vänta... Jag tror inte att jag testar på BIM, kom på att det är skolavslutning och full rulle då så låter nog bli det. OM jag lyckas hålla mig med att testa till BIM så väntar jag nog och ser om mensen kommer. Testar jag så är det nog idag eller imorgon, men som sagt, helst vill jag ju inte göra det.

Åh. Förstår dilemmat. Jag vill också vänta men ändå testa innan BIM (på söndag). Är på ÄL + 10 idag. En tilltagande mansvärlden kan ju dock vara en livorder som växer. Det måste ju inte vara mensvärk. Jag har han som mensvärk sen någon dag efter ägglossningen. Så jag är fundersam på om jag är skengravid/har väldigt lång pms den här månaden, eller om jag kanske är gravid.? Tänk om det bara fanns ett test som visade direkt efter ligger om det tagit sig
  • Anonym (EL)
    mamalolo skrev 2016-06-08 16:17:01 följande:

Ni som brukar få ömma bröst inför mens, hur långt innan börjar de ömma ungefär? Mina började ömma igår på ÄL+8 men eftersom tempen dök idag och jag har lindrig mensvärk idag på ÄL+9 känns det mer troligt att det är menssymptom än graviditetssymptom...även om min lutealfas vanligtvis är 13-14 dagar.

Mina har vart ömma en vecka ungefär (ÄL+10 idag). Brukar inte ha ont i dom men antar att man kan hitta alla typer av symptom nu när man analyserar allt
  • Anonym (EL)

Jag tog ett ägglossningstestet nu (för skojs skull. Hade ett kvar.) med kvällsurin som blev svagt positivt.? Haha, varför blir det så? Har BIM på söndag så är ju ganska tidigt men inte sjutton har jag ägglossning nu? Är det bara något annat i urinen det tar upp?

• Anonym (EL)
    Milie skrev 2016-06-08 22:20:20 följande:

Hur menar du med svagt positiv? Det är vanligt att man alltid har lite bakgrunds-LH i urinen. Så länge teststrecket är svagare än kontrollstrecket så är det negativt.

DevilsDaughter skrev 2016-06-08 22:00:06 följande:

EL: Det hormon ÄLtest reagerar på finns oftast i kroppen mer eller mindre. Det är därför ett svagt ÄL-test är ett negativt test. Alltså för lite ÄL-hormon för att det ska bli ägglossning av det. Blev det jättesvagt? Jag har använt ÄL-test många gånger som graviditetstest och nära BIM brukar det bli positivt (teststrecket minst lika starkt som kontrollstrecket) vid graviditet. Är man inte gravid brukar strecket bli mycket svagare än kontrollstrecket. Lägg gärna in bild om du kan:) Man kan använda ÄL-test som graviditetstest, men då måste strecket var tillräckligt starkt för att det ska räknas som positivt, precis som när man testar för ägglossning.

Tack för svaren! har läst att man kan använda dom som gravtest men också att många vart gravida utan att ÄL test blivit staka pga att det krävs mycket högre halt av hormonet på ÄL test än gravtest. Sen har jag ju 4 dagar kvar till BIM och dessutom kvällsurin så jag var mest överraskad av att det kunde bli ett streck lite sådär oväntat haha. Men då har jag lärt mig det Ska testa med ett CL digital imorgon eller fredag tänkte jag Känner mig dock helt plötsligt väldigt ogravid stmptommässigt.
Svar på tråden BIM - juni 2016