Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

BIM - juni 2016

Nu kom lite blodiga flytningar så mensen lär dra igång imorgon. På igen ba hoppar över till juli gruppen

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-10 17:28:26 följande:

EL: va tråkigt :( hade gärna joinat i julitråden men då ska vi inte försöka :(.. får se om vi ses i augusti men hoppas ju såklart att du plussar innan :) skönt ändå att din mens kom nu

Tror jag också kommer få mens snart. Helt plötsligt blev brösten jätteömma och jag tror tyvärr att det beror på att kroppen nu bestämt sig för mens snarare än att det skulle va ett gravtecken. Igårkväll var livmodertappen så långt upp att det inte gick att nå, idag långt nere. Tror dock att det inte är omöjligt att mensen kommer först imorgon eftersom jag haft extremt lite mensvärk idag, några få känningar på eftermiddan. Hade föredragit att den bara kommit nu så man sluppit fundera mer. Jag vill bara sticka å köpa fler test men känns så himla onödigt! Testen kommer ju inte påverka liksom och jag testade ju igårmorse med morgonurin med testatidigttest.. suck.

Milie: va typiskt, som om man inte hade nog att tänka på då ;) å andra sidan kanske det är bra att ha tankarna på annat runt bim:) men grattis till positivt ältest:)

Mandy:håller med dig! Ovissheten är värst. Vill bara ha min mens nu så jag slipper fundera mer, blir så trött av det. Jag vet ju eg att jag inte är gravid, men så en liten del av mig vill ändå tro det..

Ja, ändå skönt att den inte var försenad. Vi ses säkert i augusti. Hela ägglossningen i juli är vi hos min sambos farmor.. Haha. Men sambo föreslog att vi kunde trippa ut i skogen men alltså..? Haha. Myggigt och jävligt och sen är jag livrädd för ormar haha.
  • Anonym (EL)
    Anonym (Glada mamman) skrev 2016-06-15 08:17:07 följande:

Har ägglossning nu... men sexlusten är 0.. Samma för maken! Vi känner att det blivit mer och mer som en verkstad än som något faktiskt njuter av... känns krystat och påtvingat! Funderar rent på att lägga bebisplanerna på hyllan.. det är inte värt att sabba vårat sexliv för det här och ju mer tiden går desto mer ångest får jag inför ägglossning för vi "måste" ha sex...

Åh. Samma här. Har haft noll lust hela månaden. Även på ÄL. Sista försöker vid ägglossningen sist fick han inte ens upp den knappt för allt bara blev som en verkstad/ett jobb. Bläää.
  • Anonym (EL)
    Anonym (Nervös) skrev 2016-06-17 17:33:18 följande:

Testade med ett testa tidigt test idag, visade en svag skugga. Men jag är ju på BIM idag så om det vore ett plus skulle det väl vara tydligt eftersom det även var ett känsligt test? Om mensen inte kommit innan måndag tar jag givetvis ett nytt men ville höra vad ni tror?!

Kan ju vara så att din cykel är längre än normalt. Hur längesedan hade du ÄL?
  • Anonym (EL)
    Mandypandy90 skrev 2016-06-17 23:32:49 följande:

Imorse trodde jag att mensen kom men under dagen har jag blivit allt mer tveksam till om det är mensen. Min mens brukar vara ganska(ursäkta) kletig. Som ÄL-flytning fast med blod. Idag har den varit mer som lotionflytning med lite blod. Alltså ljusrosa som senare under dagen har övergått till ännu mindre brun flytning. Har mått illa hela veckan efter frukost. Och i veckan reagerade jag även på att min klitoris är blålila. Vilket tydligen är ett ganska tydligt tecken på graviditet. Har BIM någon gång under helgen. Har lite oregelbunden cykel. Men jag undrar om någon av er varit med om något liknande? Både med blödningen och förändrad färg i underlivet?

Har inte vart med om samma sak, men det låter ju onekligen lovande
  • Anonym (EL)
    Anonym (Nervös) skrev 2016-06-17 20:23:34 följande:

Har inte testat med stickor men har en app som brukar stämma otroligt bra och enligt den så hade jag ÄL för 14 dagar sedan.

Vänta någo dag och testa igen
  • Anonym (EL)
    Clementin skrev 2016-06-18 15:08:28 följande:

Nu är jag hela två veckor sen och har fortfarande inte fått mer plus än den där måndagen.. bara massa neg.
    Har molvärk till och från, det kändes rejält i högra sidan igår så jag väntade återigen på mens inatt - inget. Hungrig ofta men jag kan få en rejäl mättnadskänsla när jag väl ätit. Yr rätt ofta och känns som att hjärtat slår i 220 bara av att gå uppför trappan. Sugen på choklad och "gottefika" typ bullar, munkar mm. Törstig väldigt ofta. Illamåendet kommer och går, som håller sig mest till eftermiddagar och sena kvällar.

Vad detta än beror på, så är jag orolig såklart. Borde ringa barnmorskan oavsett på måndag, för nåt verkar vara fel. Nån mer som vart med om liknande? :(

Har inte varit med om liknande men tycker absolut du ska ringa barnmorskan på måndag och fråga vad hon tror. Så frustrerande när det blir sådär...
  • Anonym (EL)
    aprilhimlen95 skrev 2016-06-23 05:31:34 följande:

Hoppas det går bra för er alla. Slutade kika in här när jag plussade och gick in i min glädjebubbla. Själv har jag fått missfall precis. Började blöda igår och fick "inte gravid" på cb digital idag. Naturens gång säger dem. Men det känns piss och hemskt jobbigt. Tårarna bara rinner.

Du är inte alls larvig. Det är klart man bli ledsen när man förlorar något man kämpat för. Oavsett om det är vecka 1 eller vecka 6. De flesta av oss blir besvikna när mensen kommer och då har vi egentligen inte förlorat något eftersom det aldrig fanns något där. Låt dig själv vara ledsen och börja sedan om när ni känner er redo. KRAM
  • Anonym (EL)
    bebisdags skrev 2016-06-23 10:57:37 följande:

Hjälp, är detta positivt eller spökstreck eller.. hjälp! 
    Är dock lite starkare i verkligheten, men är två dagar innan BIM..

Helt klart positivt! :D Grattis!! :D
  • Anonym (EL)
    bebisdags skrev 2016-06-23 10:57:37 följande:

Hjälp, är detta positivt eller spökstreck eller.. hjälp! 
    Är dock lite starkare i verkligheten, men är två dagar innan BIM..

Helt klart positivt! :D Grattis!! :D
  • Anonym (EL)
    Crazy catlady skrev 2016-06-24 20:51:31 följande:

Nu kom ljusbruna flytningar så mensen är på g :( tack för mig i denna tråd.. Får se om jag kommer till juli tråden..

Lycka till !

Så tråkigt Du är mer än välkommen till julitråden när/om du känner dig redo.
  • Anonym (EL)
    Wictor090719 skrev 2016-06-25 09:34:42 följande:

Tror jag kan ana 2 streck ????

Jag ser två!!
  • Anonym (EL)

Grattis till alla plus! härligt!!

• Anonym (EL)
    SkogsstjärnN skrev 2016-06-28 19:27:25 följande:

Var tvungen ta ett annat test för att våga tro på det. Spöksträck på både testlagret och cb plus tidigare försök så köpte ett predict early. Jag är minsann gravid! Overkligt, tänkte låta det få vara så så kanske jag inte går och oroar mig för mycket.

Woho! Grattis!
Svar på tråden BIM - juni 2016