Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BIM - juni 2016

Loncelot: Aldrig hört att det tar 48 timmar för ägget att lossna? Däremot kan det ta 24-48 timmar innan ägglossningen sker efter ett positivt ÄL-test. Men det där är lite olika från person till person.

aprilhimlen: Jag hade räknat med ägglossning imorgon., sen kan det ske något tidigare eller senare. Om du inte alls känner av när du får ägglossning så kan det vara en bra ide att fortsätta med ÄL-test så du har koll på när ägglossningtesten slutar att visa positivt. Har du tex positivt ägglossningtest i 3 dagar (dock inte så vanligt) så sker ägglossningen först efter de tre dagarna. 

Jag hade ägglossning i onsdags och väntar mens 11 juni.

• DevilsDaughter

aprilhimlen: EG är det inte ett hundra procent positivt test då teststrecket är något ljusare än det andra. Men det är så nära på ett positivt test att jag hade tagit det som positivt iaf. Hade du testat några timmar senare eller tidigare så hade det nog varit lika starka streck. Hade du inte varit nära ägglossning så hade du inte fått ett sådant resultat.

• DevilsDaughter

Loncelot: Ah då fattar jag hur du tänkte!

Mandypandy: Det är väldigt olika från person till person, jag brukar ha de flytningarna ca 3 dagar innan ÄL.

mixx: Jag testade positivt 7 dagar efter ägglossningen med trean. Men det är ganska ovanligt att man gör det. Beror på hur tidigt ägget fäster och hur snabbt kroppen producerar hcg. Men de andra tre har jag testat positivt på BIM (för mig 10 dagar efter ägglossning).

EL: Låter perfekt att ni hade sex på måndagen! Från dess att du har ett starkt streck (förutsatt att det blir svagare sen) så brukar man räkna 24-48 timmar framåt att man har ägglossning. Jag känner väldigt tydligt när jag har ägglossning och den brukar ske ca 1/2 dygn efter starkt positivt ÄLtest, men vanligare är nog att det dröjer till iaf 1 dygn efter starkt utslag. Alltså, när du får ett starkt positivt test så har du troligtvis ägglossning dagen efter. Men det kan ske både tidigare och senare.

yogamamma: Spännande!Hade du några tecken på ÄL när ni hade sex? Har de regelbunden cykel annars?

• DevilsDaughter

Copycat: Har du testat med ÄLtest eller känt av ägglossningen de månader du haft 26 dagars cykel? Det vanligaste är att lutealfasen alltid är lika lång. (finns alltid undantag såklart). Min cykel är 25-29 dagar lång. De månader jag har 25 dagars cykel så är ägglossningen på dag 15 och när den är 29 dagar så är ägglossningen på dag 19. Den är alltid 10 dagar.  Eftersom jag alltid känner ägglossningen tydligt så vet jag alltid exakt vilken dag mensen ska komma. Dock denna månaden så kände jag av ägglossningen under två dagar vilket jag inte brukar.

• DevilsDaughter

aprilhimlen: Det kan absolut vara ägglossningen du kände. Det kan också vara så att du inte har haft ägglosssning än eftersom testet visar positivt fortfarande. Men stressa inte med sexet. Man måste inte pricka exakt. Har du sex varannan till var tredje dag så har du prickat in åtminstone en fertil dag. 

Va tråkigt yogamamman!

• DevilsDaughter

aprilhimlen: Om det inte tar sig denna gång så var det antagligen något annat än för lite sex som inte klaffade. Det är mycket som ska stämma för att det ska bli en graviditet. Tycker det låter som bra förutsättningar.

• DevilsDaughter

preggo: Hur länge har ni försökt? Det kan ta tid och det är inget ovanligt. Din man spermier är inte dåliga för att ha är äldre. En man kan befrukta hela livet! Det kan bli tungt att försöka bli gravid då det oftast tar ett tag och det är jpbbigt att hoppa mellan hopp och förtvivlan varenda månad tills plusset kommer.

• DevilsDaughter

EL: Har du några symptom? Jag hade ett pmssymptom igår, var sådär känslig i livmodern som jag alltid är vid mens och ägglossning, alltså om man tex hostar eller spänner sig häftigt så hugger det till ordentligt i livmodern, känns som att man stäcker en muskel eller nåt. Vet du hur jag menar? Dock är det borta idag. Igår såg jag det som ett säkert tecken på att mensen skulle komma eftersom jag aldrig haft så som gravid men nu känns det som sagt inte så längre.
    Mitt humör är jättejobbigt! Jag var som ett åskmoln igår, kort stubin, inget tålamod och allmänt sur. Idag vaknade jag på bra humör, men nu har det dåliga humöret börjat flyga på mig igen. Fattar inte varför! Brukar vara himla stabil annars.
    Jag har blivit gravid fyra gånger förut och då har jag inte haft problem med humöret, iaf inte förren i slutet. Mitt humör brukar böja svaja ibland samma dag som jag ska ha mens. Men detta är ju fem dagar innan jag väntar mensen liksom. Så jag förstår inte alls. Enda jag kan tänka mig är att alla tankar, ovissheten och symptomletande hit och dit gör en retlig? Alla undrar vad det är med mig men jag har ingen aning?

Svar på tråden BIM - juni 2016