BIM - juni 2016
Soofa: när blir testet ogiltigt? Det är lite olika på olika test..
Bebisdags: det är ganska stor chans då att få positivt om du är gravid och har 14 dagar mrllan äl och mens.
Soofa: när blir testet ogiltigt? Det är lite olika på olika test..
Bebisdags: det är ganska stor chans då att få positivt om du är gravid och har 14 dagar mrllan äl och mens.
Wasserdroppen: vet du att du brukar ha 14 dagar mellan äl och mens? Brukar du det så blir det nog ngn dag extra.
Soofa: konstigt.. brukar du ha spottings? Jag skulle nog ha avvaktat å testat imorgon med mprgonurin. Spara urinen för om det blir liknande med det testet så kan du köpa av ett annat märke och testa med det.
Anonym A: Tror mig se ngt jättesvagt.. Men har själv fått ett sådant streck en gång som visade sig inte vara ngt och läste då också om flera som fått det med just clear blue, därför undviker jag de testen nu. Är man en sån som letar efter svaga streck så rekommenderar jag inte clear blue.
grejs: har aldrig lagt upp bild, men om du dubbelklickar på den?
jessica: ja, det är lite skumt att räkna så, känns ju inte logiskt. Men anledningen är att många vet när man hade mens sist, medan få vet när de hade ägglossning.
grejs: Jag tror inte att jag ser ngt på testet.. Men när jag själv testat väldigt svagt så brukar jag inte få med det på bild med min kamera. Så har du sett ngt där så borde det ju va ngt. Men testa igen med nästa morgonurin skulle jag göra!
Nervös: Jag skulle ha köpt ett test direkt!!
jessimalm: Grattis!!
sommarminnen: Mitt första barn tog också lång tid. Det är knäckande jag vet.. Vi körde ett halvår "blir det så blir det". Men det blev inget. Sen körde vi ett år med stickor och aktivt ägglossningsprickande och då efter ett år lyckades vi. De andra barnen har inte tagit lika lång tid. mycket konstigt.
Inte jätteovanligt att gamla test blir svagt positiva när de torkat tyvärr. Har råkat ut för det, jag är ju sån som gärna kollar testen flera gånger även efter att tiden har gått ut. Hade testat imorgon eller övermorgon igen med morgonurin om jag varit du.. Tycker mig nästan alltid kunna ana skuggan av ett streck på clear blue plus? Tycke det är lite vilseledande så har börjat med andra test istället.
Me88: Kanske ställde det till lite för kroppen när du ändrade intaget av piller? Är ganska ovanligt att inte testa positivt när man gått så långt över tiden för mens. Kanske var de små blödningarna den enda mensen du fick denna månaden?
crazy catlady: vad spännadne! Vill inte ge dig förhoppningar som du kanske inte vill ha, men låter ju lite som för många sammanträffanden/felaktigheter för att det inte skulle vara något. När ska du testa nästa gång?
Dalkullan: När ska du testa?
Pennie: vad roligt"! Hoppas det går vägen nu för dig!
citronen: Låter lite sent för nidblödning, men det är inte omöjligt att ägget fäster så sent som 10 dagar efter ÄL.. Är du säker på när ÄL inträffade? Nidblödning brukar vara väldigt sparsam. Ofta bara en strimma typ.
nanna: vet hur det är! Jag har bestämt mig för att ignorera allt som har med känningar i livmodern att göra i framtida försök då jag har insett att det kan kännas precis hur som helst och mensen kommer ändå..
april: Åh va tråkigt :( Men det är klart att du måste få va ledsen! Det spelar ingen roll att det är tidigt! Oavsett vilken vecka det är så har du mist något du hade.. Jag hoppas att du får bli gravid fort igen!
Wiktor: Ser positivt ut!
ohsnap: Jag tror att clear blue är mer känsligt än det utger sig för att vara.. Men skumt att du inte fick positivt på rfsu testa tidigt, för clear blue borde inte vara känsligare än det.. Men testa imorgon igen om du har fler test!
Stellan: Skulle tyvärr inte säga att det är jättestora chanser. Men det finns ju de som plussar senare och det är ju absolut ingen omöjlighet. Mycket beror på när ett ägg fäster, fäster det sent så plussar man senare. Jag brukar i princip ge upp hoppet om jag testar negativt strax innan BIM, men jag tycker det känns bra att inte bli ultrabesviken om/när mensen kommer.
skogsstjärnan: Tycker mig kunna ana ngt där! Men jag ser streck på alla test ;) Testade du med morgonurin? Har du lutealfas på 16 dagar?
Juniblomman: Det ser positivt ut! Grattis!
skogsstjärnan: ok, a men eftersom det går att fånga på bild så måste det ju va där ;) Ska du testa imorgon igen?
Azerup: Blir ofta olika på olika test, om du kollar på kontrollstrecket så är även det starkare på mittentestet. Sådant spelar roll också. Men de är helt klart positiva allihop! Grattis!
skogsstjärnan: Vad roligt!! Grattis!
Grönablad: Brukar väl vara hård och tillbakadragen när man är gravid, mjuk och nedåt när mensen är på g?
Grönablad: aha.. så är det kanske.. En hel vetenskap det där..
Grönablad: Har du BIM imorgon då?
Wasa: Mår du illa nu när hormonet ökat? Jag har precis plussat och känner redan av lite illamående.