Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BIM - juni 2016

tiffany: Jag gjorde en abort när jag var 16 år. När jag sedan några år senare försökte bli gravid (med samma man) så ville det inte ta sig och jag tänkte likadant som du. I ca ett halvår sa vi att blir det så blir det och la ingen stress eller press på det. Efter det halvåret började vi köra med ÄL-tester och planerade in sexet så det skulle bli så bra som möjligt. Efter att vi började med det tog det ett år för oss innan vi fick ett plus med vårt första barn. Vi sökte aldrig hjälp, men var såklart ändå orolig att ngt var fel. Nu har vi fyra barn tillsammans :) vet inte varför det inte ville ta sig men har iaf lärt mig att det helt enkelt bara kan ta tid. Våra andra barn har tagit 6 månader, 8 månader och första försöket. Så det kan vara väldigt olika trots att det är samma man och kvinna.

• DevilsDaughter

EL: ja man kan inbilla sig mycket under de där dagarna mella ÄL och mens! Tror det är ganska ovanligt att abort eller missfall påverkar graviditet, men vill det inte ta sig sen så kommer det nog gärna hjärnspöken.

Jag har ju BIM idag (troligast idag senast imorgon), testade negativt igår morse. Men igår var min molande mensvärk som jag haft i ca en vecka helt borta och igårkväll var jag plötsligt inte så torr längre där nere som jag alltid är innan mens. Idag har jag inte känt ngt alls, inga tecken på mens. Kan ju iofs va så att den ska komma imorgon och då är det inte jättekonstigt att jag inte känner av den än.

• DevilsDaughter

EL: ja man kan inbilla sig mycket under de där dagarna mella ÄL och mens! Tror det är ganska ovanligt att abort eller missfall påverkar graviditet, men vill det inte ta sig sen så kommer det nog gärna hjärnspöken.

Jag har ju BIM idag (troligast idag senast imorgon), testade negativt igår morse. Men igår var min molande mensvärk som jag haft i ca en vecka helt borta och igårkväll var jag plötsligt inte så torr längre där nere som jag alltid är innan mens. Idag har jag inte känt ngt alls, inga tecken på mens. Kan ju iofs va så att den ska komma imorgon och då är det inte jättekonstigt att jag inte känner av den än.

• DevilsDaughter

Tiffany: ja man kan bli knäckt för mindre! Men att du har blivit gravid en gång är ändå positivt! Jag tror att ni kommer att lyckas snart!

• DevilsDaughter

Mamalolo: jag blev gravid med vår trea när jag tog munkpeppar hela cykeln. Det var vårt åttonde försök. Jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer än att det skulle ha positiv effekt på fertiliteten.

• DevilsDaughter

EL: va tråkigt :( hade gärna joinat i julitråden men då ska vi inte försöka :(.. får se om vi ses i augusti men hoppas ju såklart att du plussar innan :) skönt ändå att din mens kom nu

Tror jag också kommer få mens snart. Helt plötsligt blev brösten jätteömma och jag tror tyvärr att det beror på att kroppen nu bestämt sig för mens snarare än att det skulle va ett gravtecken. Igårkväll var livmodertappen så långt upp att det inte gick att nå, idag långt nere. Tror dock att det inte är omöjligt att mensen kommer först imorgon eftersom jag haft extremt lite mensvärk idag, några få känningar på eftermiddan. Hade föredragit att den bara kommit nu så man sluppit fundera mer. Jag vill bara sticka å köpa fler test men känns så himla onödigt! Testen kommer ju inte påverka liksom och jag testade ju igårmorse med morgonurin med testatidigttest.. suck.

Milie: va typiskt, som om man inte hade nog att tänka på då ;) å andra sidan kanske det är bra att ha tankarna på annat runt bim:) men grattis till positivt ältest:)

Mandy:håller med dig! Ovissheten är värst. Vill bara ha min mens nu så jag slipper fundera mer, blir så trött av det. Jag vet ju eg att jag inte är gravid, men så en liten del av mig vill ändå tro det..

• DevilsDaughter

Alexandra: Känner som du, blir less på negativa test. Men har kommit på att om jag låter bli att testa så tror jag att jag är gravid haha för då är det inget som motbevisar det.. 

• DevilsDaughter

Deni: När är din mens beräknad? Jag har mått grymt illa alla mina graviditeter, ändå är man här nu igen å planerar femman..

• DevilsDaughter

EL: hahaha! Det låter lite trixigt det ja! Alltså EN gång nära ägglossning räcker ju! Ni behöver ju inte springa ut varje kväll Flört.

• DevilsDaughter

april: Jag plussade jättesvagt med trean på ÄL+8, hur många dagar som är kvar till BIM spelar egentligen ingen roll, viktiga är hur många dagar det är sedan ägglossning. Man vet ju aldrig riktigt när ägget fäster vid en graviditet, kan hända så tidigt som 3 dagar efter ägglossningen och då kan det vara möjligt att testa positivt på ÄL+8, men det är större risk/chans att ägget fäster senare och då ser du antagligen inget på ett test imorgon. Alltså, det finns en liten chans att fånga ett plus imorgon, men får du det inte så är det inget att deppa över då du mycket väl kan få ett längre fram.

salladull: Är inte jättehaj på temperaturer, men vad har du haft i temp mellan ÄL och 3 dagar innan BIM? Jag TROR inte det säger så mycket att tempen steg lite så långt innan BIM, hade nog sagt mer om det var på dagen du väntar mens, men som sagt, jag kan inte jättemkt om temperaturer. Hugget KAN ha varit att du kände ägget fästa, men kan ha varit vad som helst. En del hävdar att man inte kan känna sådant medan andra hävdar att man kan det.

Svar på tråden BIM - juni 2016