Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BIM - juni 2016

A det är ju bra att du kompletterar med att tempa för då borde ju inte ägglossningen inte varit än. Är på ÄL+7 eller 8 idag. Troligtvis +8. Har BIM på fredag eller lördag, troligtvis fredag. Jag känner alltid av ägglossningen jättetydligt men denna gången kände jag av den under två dagar, dock mycket starkare första dagen.

• DevilsDaughter

preggo: När testade du sist? Hur långt efter ägglossning? 

Jag känner mer och mer i min mage nu, alltså typ mensvärk. Eftersom jag närmar mig BIM som är i övermorgon så borde det ju tyda på att det är mensen som är på g?

Pennie: Jag kände mig gravid med kopparspiral för ett tag sen, tog ett clearblue och mitt test såg ut exakt som ditt. Ringde MVC och de tog ut spiralen direkt och tog upprepade blodprov på mig. Jag började blöda kort efter detta och fick mens/missfall. Blodproven visade mycket låg nivå på HCG så antingen visade graviditetstestet fel eller så var jag gravid och fick tidigt missfall enligt Läkaren.
    Jag känner mig tveksam till vad som verkligen skedde och känner nu att jag inte vill testa mig fler gånger med clear blue ifall det var testet som visade fel. Om du verkligen vill veta så testa med ett annat test. Var mensen som vanligt?
    Kan säga att det ar väldigt blandade känslor när detta hände och det var efter detta som tankarna kom på att ev utöka vår familj :)

• DevilsDaughter

EL: Känner mig jätteförvirrad och vet inte alls när jag ska testa. Jag fick testen nu precis och det är sådana testa tidigt och känner att jag vill testa NU!! För säkerhetskull så kissade jag innan jag gick till brevlådan. Har lite tankar på om jag ska hålla mig i fyra timmar nu utan att dricka och sen testa, men jag vill ju eg vänta... Jag tror inte att jag testar på BIM, kom på att det är skolavslutning och full rulle då så låter nog bli det. OM jag lyckas hålla mig med att testa till BIM så väntar jag nog och ser om mensen kommer. Testar jag så är det nog idag eller imorgon, men som sagt, helst vill jag ju inte göra det.

• DevilsDaughter

mamalolo: ganska olika har jag upptäckt nu.. Så ömma bröst har jag börjat räka bort som symtom då jag inte vet om det är PMS eller gravtecken.

Jag testade mig nu. Hade ju testen hemma så kunde inte låta bli. Det va negativt. Så nu är det bara att invänta mensen. Är ju bara på ÄL+8, men mensen kommer om två dagar så är det inget nu så lär det ju inte bli ngt heller. Känns också som det brukar göra innan mensen kommer så antar att det inte finns ngn anledning att tro att jag ändå är gravid.

• DevilsDaughter

EL: haha aa.. som man kunde ta direkt efter samlag;)
    Jag testade ju negaitvt nu.. Men tänkte ta slutgiltiga domen imorgon med morgonurin.

• DevilsDaughter

EL: Det hormon ÄLtest reagerar på finns oftast i kroppen mer eller mindre. Det är därför ett svagt ÄL-test är ett negativt test. Alltså för lite ÄL-hormon för att det ska bli ägglossning av det. Blev det jättesvagt? Jag har använt ÄL-test många gånger som graviditetstest och nära BIM brukar det bli positivt (teststrecket minst lika starkt som kontrollstrecket) vid graviditet. Är man inte gravid brukar strecket bli mycket svagare än kontrollstrecket. Lägg gärna in bild om du kan:) Man kan använda ÄL-test som graviditetstest, men då måste strecket var tillräckligt starkt för att det ska räknas som positivt, precis som när man testar för ägglossning.

• DevilsDaughter

Pennie: Vad jobbigt att inte veta! Hoppas att det går vägen trots blödning.

EL: Aa, det kan va för tidigt.. Fäster ägget sent så kommer ju hormonerna senare också. 

För min del så har jag gett upp för denna gången då jag testade negativt imorse, förvisso bara ÄL+9 idag men mensen kommer ju imorgon, absolut senast lördag, men troligen imorgon. Men känns helt ok, vi kör igång i augusti igen!

• DevilsDaughter

Jag har koll här på er som är kvar :) Mycket spännande att följa! 
    Sen får vi se vilka som är kvar till augusti då vi hoppar över juli! Hoppas ju såklart att ni alla får plussa innan :)

nanna: Visst är det typiskt att cykeln ska börja krångla just när man ska börja med bebisplanering! 

• DevilsDaughter

Har en fundering jag har haft alla gånger jag försökt bli gravid och skulle vilja veta hur ni ställer er till den. Anledningen till att man får graviditetssymtom (de flesta symtomen iaf) är väl pga att man reagerar på hcghormonet i kroppen? Om man då har symtom som man tror beror på graviditet, låt säga illamående tex, om man då tar ett test och det är negativt, borde inte det betyda att symtomen inte beror på graviditet då? Alltså visst kan det ha varit för tidigt att testa och man kan ju ändå vara gravid, men är hcghormonet i kroppen så lågt att ett gravtest inte känner av det så kan man då känna av det genom symtom och flera dagar?
    Om man tex är illamående från ÄL+7-ÄL+10 och då på ÄL+10 bestämmer sig för att testa och det är negativt, då måste väl illamåendet ha berott på ngt annat även om det ändå sen skulle visa sig att man är gravid och senare testar positivt?
    Va ju inte meningen att det skulle bli så rörigt! Men hoppas ni förstår hur jag tänker.
    Såhär har det varit för mig när jag plussat:
    *Med första barnet kommer jag inte ihåg. Tog iaf över ett år innan plus.
    *Med andra barnet blev jag en morgon sugen på oboy, något jag inte hade druckit sedan jag var gravid första gången. Då hade vi försökt i sex månader. Testade och jag var gravid.
    *Med tredje barnet fick jag på ÄL+8 mycket flytningar helt plötsligt, tyckte det var konstigt eftersom jag alltid blir torr innan mensen (får ju mens ÄL+10). Tog ett test och det var svagt positivt. Då hade vi försökt i åtta månader.
    *Med fjärde barnet så blev jag ultrasugen på vaniljmunk, bara sådär från ingenstans. Tyckte detta sug var mycket märkligt, kunde ju inte låta bli att testa och det var positivt. Detta var första försöket så jag hade verkligen svårt att tro att det kunde ta sig så fort. 

Detta har gjort att jag tänker lite att får jag symtom och testar och det är negativt så beror symtomet inte på graviditet? Men som sagt, man kan ju ändå plussa senare sen..
    Vad tror ni?

Svar på tråden BIM - juni 2016