• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • copycat
    Milie skrev 2016-05-25 18:02:28 följande:
    Nej, det kan man inte. Det enda man vet är vad jag skrev tidigare. Hur långa topparna är är olika från person till person men kan även vara olika från cykel till cykel.
    Okej, tack för svar!
  • lovalivet
    copycat skrev 2016-05-25 17:56:45 följande:

Okej tack!:) men kan man inte tolka positivt test som att ägget INTE släppt ännu? Tänkte, eftersom att tester ska indikera att ägglossningen snart är, så borde ett negativt test visa att ägglossningen varit? Eller tänker jag fel?

Jo det tror jag du har rätt i. Blev så för mig med sist och jag läste på allt jag kunde hitta om just det. Ägget ska inte ha släppt förtens testen blir neg. Det blir altså fler timmar från första positivt test som äl sker. Det stod hur många timmar man skulle plussa på per dag.
    1 MA och en dotter -08
  • mixXi

Både jag och min sambo är 30 år. Första barnet vi planerar. Tredje försöket efter att jag slutade med p-piller men ingen av de tidigare två gångerna har vi prickat äl pga resor.

Så nu kör vi denna månad. Har fertila flytningar för stunden. Säkert äl typ imorgom/fredag. =)

• Svelin

Jag fyller 35 i sommar och mannen blir 36 i höst. Detta är andra försöket för tredje barnet. Vi har en flicka född -07 och en pojke född -09. Så detta blir i så fall en sladdis. :)

• Rosenblad
    langtanefterbaby skrev 2016-05-25 18:36:34 följande:

Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det. 

Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)

Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg!  =) 

Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D

Aha, hade jag ingen aning om. Pratade med mannen nyss och tydligen finns de många tvillingar i hans släkt också så kanske får våra barn då turen :) Lite synd att det inte påverkar mina förmågor men det är inget att göra åt. Är glad jag bara får ett också, 8e försöket nu. Tålamodet är ju inte på topp men känns endå som att detta är vår månad :) en Februari bebis är ju helt perfekt.
  • mrsbygg

vi har massa tvillingar i vår släkt, jag har både på min mammas och pappas sida..
    så "risken" finns att det blir två ist för en planerad hehe..
    vore sjuk kul, men otroligt krävande tror jag!
    jag blir glad om vi bara lyckas få en till :)

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • FlikkanM

Är 29 och sambon blir 28, skulle också vilja ha tvillingar men vet inte hur de går i generationer riktigt, min mormor var tvilling.

Har en 3 åring här hemma :)

• MissJL

Vad roligt att ni vill ha tvillingar! De flesta blir avskräckta av bara tanken :P Mina tvillingflickor är nu 4 år o världens bästa vänner! Det har varit sjukt tufft men ändå det bästa o häftigaste jag varit med om... Dock blir jag lite nervös när bm som plockade ur spiralen ler o frågar -Du vet väl att du kan få tvillingar igen? Du kanske är en sån som alltid släpper två ägg?

Så nu kör jag lite tankeöverföring till mina äggstockar, bara ett ägg per månad, tack! ;)

• Svelin

Jag fyller 35 i sommar och mannen blir 36 i höst. Detta är andra försöket för tredje barnet. Vi har en flicka född -07 och en pojke född -09. Så detta blir i så fall en sladdis. :)

• Stellan88

Jag är 27 år gammal, min sambo är 30 och vi är på andra försöket för första barnet :) 

Är på ÄL+6 tror jag och idag har magen börjat mola lite. Min temp gick även upp idag i rekordhög nivå och i förrigår så fick jag en dipp! Kan det ha varit en implantationsdipp? Aja, kände ju symptom förra gången också så vet inte hur mycket man ska lita på kroppen just nu ;)

Svar på tråden BIM - juni 2016