langtanefterbaby skrev 2016-05-25 18:36:34 följande:
Ja precis. Är Själv sjukt nöjd över att vara tvilling så hade mer än gärna fått det.
Precis, jag har ju anlag för det eftersom jag är tvåäggstvilling(det är de som är genetiskt) Och vi har det längre bak i släkten med, dock har det gått varannan generation hittills, vilket borde betyda då att jag inte får det men man vet ju aldrig =)
Har googlat lite innan, och tydligen spelar det ingen roll om din man är tvilling, för han kan inte hjälpa er att få tvillingar. Däremot för han ju anlagen vidare på era barn så dom har det genetiskt. Det är tjejen som kan påverka anlaget när det är tvåäggstvillingar eftersom tjejen måste släppa två ägg! =)
Ja säkert sjukt tufft med 2 st, men tänk känslan att veta att du går och bär på 2 barn på en och samma gång! Sjukt häftig känsla måste det vara :D
Aha, hade jag ingen aning om. Pratade med mannen nyss och tydligen finns de många tvillingar i hans släkt också så kanske får våra barn då turen :) Lite synd att det inte påverkar mina förmågor men det är inget att göra åt. Är glad jag bara får ett också, 8e försöket nu. Tålamodet är ju inte på topp men känns endå som att detta är vår månad :) en Februari bebis är ju helt perfekt.