• Svar på tråden BIM - juni 2016
  • Micki88

Tog du nå mer test sen??

Zoey90 skrev 2016-05-27 22:26:35 följande:

Ååååh vad jag kissar. En gång varje/varannan timme. Känns som någon mosar min urinblåsa...

• Loncelot
    ccccccc skrev 2016-05-27 17:13:05 följande:

en äl fråga. fick äntligen positivt äl test på dag 23 (första sen missfall och skrapning). fick positivt på kvällen men negativt vid lunch tidigare den dagen så borde inte missat början på stegring. enligt cb äl så ska man ju försöka dagen då man får glad gubbe plus dagen efter. gäller detta även om man får positivt på kvällen alltså samma kväll och kvällen efter? eller borde man lägga till ännu en dag? vi försökte samma kväll coh sent följande kväll lite mer än ett dygn efter positivt...är det dumt att inte försöka igen dagen därpå..? störst chans måste väl önda ha varit inom dygnet efter positivt ältest?

positivt test sex samma dag, dagen efter och dagen efter det så sammanlagt 3 dgr sex.
  • Tussilago6

Imorse kom den oefterlängtade mensen så nu hoppar jag in i denna tråd istället, nytt bim datum blir den 24/6...

• Zoey90
    Micki88 skrev 2016-05-27 22:34:10 följande:

Tog du nå mer test sen??

Jag gjorde det nu :D
  • columbus
    ohsnap skrev 2016-05-27 21:28:08 följande:

Jag tänkte också testa på söndag, då har jag bim men bara äl+10 så borde väl egentligen vänta till måndag.. Men frågan är om jag kan hålla mig. Testade faktiskt idag fast jag skulle vänta, det var negativt men är ju bara äl+8 så var ju rätt onödigt. Känner mig dock inte gravid/annorlunda på nåt sätt. Har lite vattniga flytningar men vet faktiskt inte om jag brukar ha det innan mens.

Har du också 10-11 dagars lutealfas då eller tänker jag fel? Jag har elva dagar verkar det som. Är bara på ÄL +3 idag så får hålla mig till nästa helg innan jag börjar testa. Håller tummarna för dig nu på söndag/måndag!
  • columbus
    Zoey90 skrev 2016-05-28 06:36:11 följande:

Jag gjorde det nu :D

Åh grattis!!!

:D
  • Crazy catlady

Mensen kom idag...

Nytt bim till midsommarhelgen.. 25 juni !!

Ska ringa gyn för en undersökning så allt står bra till i magen efter mitt utomkved i januari. Har alltid haft lätt att bli gravid men är inne på 5te försöket nu.. vi prickar in ägglossning perfekt varje gång men det funkar tydligen inte..

Det kan ju ha hänt något under operationen osv..

• ohsnap

Det här är första månaden jag testar med stickor, så det kan ju vara så att jag hade en ovanligt sen äl- men om mensen kommer som tidigare månader verkar jag ha typ 9-11 dagars lutealfas. Så att testa tidigt verkar ganska meningslöst tyvärr, haha. Men vi får se hur det egentligen är när/om mensen kommer. Hoppas inte såklart dock :) Tack för hållna tummar!

columbus skrev 2016-05-28 07:00:14 följande:

Har du också 10-11 dagars lutealfas då eller tänker jag fel? Jag har elva dagar verkar det som. Är bara på ÄL +3 idag så får hålla mig till nästa helg innan jag börjar testa. Håller tummarna för dig nu på söndag/måndag!

• Sajo25

Hej hej

Hoppar in här från majgruppen då mensen olyckligtvis kom igår 4 dagar för tidigt! Ny ägglossning 15/6 och bim 29/6 så nu hoppas vi att det tar sig...vårt 4:e försök på andra barnet!

• RapidAngel

Haha! Varför inte fortsätta trenden med söndag!? :)

Har just genomlidit ett MA i vecka 10 och detta är andra äl sedan dess. Har haft en "tyngd" i magen sedan äl +5, men har testat typ varje dag utan tillstymmelse till sträck (köpte massa billiga stickor)

Fick en ganska rejäl blödning på äl+10 som gick från ljusrött färskt blod till mörkrött med småååå klumpar till brunt och torrt. Inget blod sedan dess och idag gick tempen upp REJÄLT.

Men inga symptom annat än den där spänningskänslan i magen. BIM imorgon.

Svar på tråden BIM - juni 2016