• Monsan

BF Februari 2017

Vi som har plussat och vill följas åt till BF i Februari 2017..

• Svar på tråden BF Februari 2017
  • hurtänktedunu
    Malliball skrev 2016-06-02 20:07:13 följande:
    Nej det måste man verkligen inte! Men våra gäster pratar väldigt mycket om festen och alla skålar osv och vi har liksom varit med på det spåret till nu, vi har väl målat in oss lite i ett hörn så att säga 
    brudparet kan väl skåla i alkoholfritt. ingen behöver väl märka det ;)
  • Zoey90
    Micki88 skrev 2016-06-01 20:10:04 följande:

Skickade mitt namn till dig i meddelande! Har du fått det?? :)

Är du inte redan med så skicka PM till mig :)
  • Hojjan
    Malliball skrev 2016-06-02 18:23:51 följande:

Hej tjejer! Nu är det äntligen min tur att få hoppa in här :) Plussade idag på bim och kan inte förstå att det är sant! Första barnet och det har tagit nästan ett år innan vi till slut fick vårt plus. Vi är 22 och 27 år gamla, gifter oss nästa lördag och har inte en aning hur jag ska bortförklara att jag inte dricker.. Några förslag? :)

Vi köpte alkoholfri öl samt vanlig öl (Bavaria på systemet) och hällde den alkoholfria i Bavaria-flaskan. Den har skruvkork så om man var försiktig när man öppnade den så gick det att stänga igen. Vi gjorde samma sak med vitt vin!

Däremot så skålade vi i champagne när gifte oss och jag "smuttade" (la glaset mot läpparna, tippade glaset, typ fuktade läpparna) och sedan "råkade" jag och maken byta glas när han druckit det mesta ur sitt glas. Var ca 1 cm kvar i botten på glaset och så var det resten av kvällen

Ingen fattade misstankar pga alkoholen, däremot började mannens pappa misstänka saker när jag blev vit som ett spöke varje gång någon nämnde orden "curry" eller "fisk" (han är pescetarian så jävligt ofta då!) :-P
  • AsryAvot

Hejsan! Idag har jag äntligen också plussat! Är 30 år (31 i sommar) och det är första barnet. Så konstigt det känns att skriva det, jag tror inte riktigt att jsg hsr förstått det än!

• Micki88

Du har pm :)

Zoey90 skrev 2016-06-02 21:03:54 följande:

Är du inte redan med så skicka PM till mig :)

• emm84
    AsryAvot skrev 2016-06-03 11:07:07 följande:

Hejsan! Idag har jag äntligen också plussat! Är 30 år (31 i sommar) och det är första barnet. Så konstigt det känns att skriva det, jag tror inte riktigt att jsg hsr förstått det än!

Grattis :)
  • AsryAvot
    emm84 skrev 2016-06-03 11:29:54 följande:

Grattis :)

Tack så mycket! Och grattis själv :)
  • Malliball
    hurtänktedunu skrev 2016-06-02 21:02:55 följande:
    brudparet kan väl skåla i alkoholfritt. ingen behöver väl märka det ;)
    Ja! Ska prata med servitriserna :)
  • Malliball
    Hojjan skrev 2016-06-02 23:50:08 följande:
    Vi köpte alkoholfri öl samt vanlig öl (Bavaria på systemet) och hällde den alkoholfria i Bavaria-flaskan. Den har skruvkork så om man var försiktig när man öppnade den så gick det att stänga igen. Vi gjorde samma sak med vitt vin!

Däremot så skålade vi i champagne när gifte oss och jag "smuttade" (la glaset mot läpparna, tippade glaset, typ fuktade läpparna) och sedan "råkade" jag och maken byta glas när han druckit det mesta ur sitt glas. Var ca 1 cm kvar i botten på glaset och så var det resten av kvällen

Ingen fattade misstankar pga alkoholen, däremot började mannens pappa misstänka saker när jag blev vit som ett spöke varje gång någon nämnde orden "curry" eller "fisk" (han är pescetarian så jävligt ofta då!) :-P
    Toppen idé! Åh vad typiskt när man ändå kom undan med det som annars kan vara svårast :)
  • nettiz85

Hej! Jag blir 31 i år och min man är 34. Vi har två barn på 8 och 5 år. Jag har plussat idag på BIM -1. Beräknat förlossningsdatum 10 februari 2017 om allt går väl :)

Vill gärna vara med här lite :)

Svar på tråden BF Februari 2017