10oktober skrev 2016-06-27 09:57:48 följande:
Hej allihopa! Hoppar in här också :) Har precis fått negativt från första försöket (fick mens igår) så nu laddar vi för försök nummer 2! Mitt och min mans första barn. Förstår inte hur jag ska lyckas vänta först två veckor till ÄL och sedan två veckor till BIM. Evigheter ju!
Välkommen! Jag tycker tiden fram till ägglossningen är ganska skön just nu. Jag kollar varje dag om jag närmar mig ägglossningen och det är sjukt kul att verkligen lägga tid på att bara lära känna kroppen igen. Det var ett tag sedan sist. Kör ju på att kolla sekretet (Billingsmetoden, Naturlig familjeplanering) så vet ju exakt när det är ägglossning, när jag är fertil, ofertil osv. Ganska kul!
Sedan går ju tiden segt om man bara tänker på att bli gravid. Hitta på mycket roliga saker eller sysselsätta tankarna på annat som känns viktigt för än kan vara en bra idé. Tror tiden fram till BIM är den segaste, framförallt sista veckan! Då brukar ju även PMS symtom komma fram och jäklas om man nu inte är gravid vill säga. Det är en av de bästa årstiderna på året just nu så man kan även passa på att njuta av det så länge!