• Svar på tråden Bim Juli 2016
  • emzerus
    corran skrev 2016-06-27 16:49:05 följande:
    Hm :/ hoppas det bars är för att det är tidigt, har du bild?
    Bara på det från i lördags kväll (äl+10) Men ser likadant ut fortfarande, förutom på morgonen...så är det svagare. Mer att man ser att det är något där... Men det borde ju ha ökat kan jag tycka på två dagar :( 

• Deni81

Nu har vi legat i! Fem ggr förra veckan. Jag har inte ÄL-testat men verkar ha ÄL dag 11/12. Är på dag 13 idag och vi fick med dag 10/11/12. Så här tätt brukar vi inte ligga så vem vet? Men det är bara att hålla i hoppet och se, vad som helst kan hända BIM är vad jag antar den 12/7 så det är en bra stund kvar. Min syster blev oväntat gravid för några månader sen så jag är väldigt sugen på att pricka in att vara gravid tillsammans med henne. Hoppet är det sista som överger en Men jag är samtidigt beredd på att bli besviken, som jag har blivit de senaste 15 gångerna...

• IA89
    Myline skrev 2016-06-27 15:58:19 följande:
    Jag vet inte riktigt. Vill försöka hålla mig till den 5/7, mest för att slippa testa, testa, testa. Men kanske att jag gör ett test på söndag eller så :) Du då?

Håller alla tummar och tår!
    Hm, jag vet inte när jag ska börja faktiskt. Ska också försöka hålla mig tror jag! :D
  • IA89

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

• Anonym (EL)
    IA89 skrev 2016-06-27 15:15:09 följande:

Samma dag som mig! När ska du börja testa? Håller tummarna för oss båda!

Och mig! Kul!
  • Anonym (EL)
    IA89 skrev 2016-06-27 19:39:07 följande:

Behöver er input tjejer, på en fundering jag har.

Den 2 Maj fick jag en positivt graviditetstest. CB digital där det stod 1-2 veckor.  5 dagar senare började jag blöda och testade samtidigt negativt. Är det inte väldigt ovanligt att dessa test visar falskt positivt? Jag var övertygad om att det var ett "falskt positivt" men börjar nu fundera på om det inte kunde varit ett väldigt tidigt missfall? Såfall skulle jag plussat på äl +8 (är inte det väldigt tidigt?)

Nu är jag nervös inför att testa positivt på BIM 5/7 för att jag inte tror jag kommer tro på det. Har därför bara köpt från billigatester nu, sådana stickor och tänker att jag ska ha utslag på flera av dem innan jag vågar testa digitalt. Men hur sjukt är det inte om det testet jag tog var falskt?!!

Enligt min barnmorska kan inte testen visa falska plus. Bara flaska minus (dvs att man egentligen är gravid men man testat för tidigt). Så jag tror nog på ett tidigt missfall isåfall.
  • IA89
    Anonym (EL) skrev 2016-06-27 19:51:08 följande:
    Enligt min barnmorska kan inte testen visa falska plus. Bara flaska minus (dvs att man egentligen är gravid men man testat för tidigt). Så jag tror nog på ett tidigt missfall isåfall.
    Jag har också läst det någonstans, att det inte ska kunna ge positivt utslag om man inte var gravid eftersom man annars inte har hcg i urinen. Men vad vet jag... Hade varit skönt att veta dock! Är inne på tredje månaden med försök, ingenting för vissa här inne såklart men för mig är det lite tufft då det gick på första försöket med min son. Om jag nu fått missfall så tog det ju iaf sig direkt då också (tog ut spiralen i slutet av augusti) bara det att det inte fäste... Nåväl, tack för input
  • IA89
    IA89 skrev 2016-06-27 19:59:33 följande:
    Jag har också läst det någonstans, att det inte ska kunna ge positivt utslag om man inte var gravid eftersom man annars inte har hcg i urinen. Men vad vet jag... Hade varit skönt att veta dock! Är inne på tredje månaden med försök, ingenting för vissa här inne såklart men för mig är det lite tufft då det gick på första försöket med min son. Om jag nu fått missfall så tog det ju iaf sig direkt då också (tog ut spiralen i slutet av augusti) bara det att det inte fäste... Nåväl, tack för input
    Förlåt, menade i början av april såklart. Virrpanna här =)
  • Mammaresan
    10oktober skrev 2016-06-27 09:57:48 följande:
    Hej allihopa! Hoppar in här också :) Har precis fått negativt från första försöket (fick mens igår) så nu laddar vi för försök nummer 2! Mitt och min mans första barn. Förstår inte hur jag ska lyckas vänta först två veckor till ÄL och sedan två veckor till BIM. Evigheter ju!

Välkommen! Solig Jag tycker tiden fram till ägglossningen är ganska skön just nu. Jag kollar varje dag om jag närmar mig ägglossningen och det är sjukt kul att verkligen lägga tid på att bara lära känna kroppen igen. Det var ett tag sedan sist. Flört Kör ju på att kolla sekretet (Billingsmetoden, Naturlig familjeplanering) så vet ju exakt när det är ägglossning, när jag är fertil, ofertil osv. Ganska kul! Tungan ute

Sedan går ju tiden segt om man bara tänker på att bli gravid. Hitta på mycket roliga saker eller sysselsätta tankarna på annat som känns viktigt för än kan vara en bra idé. Tror tiden fram till BIM är den segaste, framförallt sista veckan! Då brukar ju även PMS symtom komma fram och jäklas om man nu inte är gravid vill säga. Det är en av de bästa årstiderna på året just nu så man kan även passa på att njuta av det så länge! Skrattande

mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Myline
    IA89 skrev 2016-06-27 19:34:04 följande:

Hm, jag vet inte när jag ska börja faktiskt. Ska också försöka hålla mig tror jag! :D

Det är klart det är svårt att hålla sig. Men jag försöker tänka att "är det, så är det" oavsett om jag väntar med att testa eller inte.

Småfunderar lite på om jag känner några symtom... Kan vara så att jag är lite hungrigare på eftermiddagarna än vad jag varit tidigare. Brukar kunna vänta med middag till runt sju, men idag var jag vrålhungrig redan vid fyra. Kan ju dock vara inbillning.
Svar på tråden Bim Juli 2016