Inlägg från: lilsis |Visa alla inlägg
  • lilsis

BF mars 2017

Salladull skrev 2016-07-17 13:28:18 följande:

Hej, jag plussade igår men har fortfarande svårt att förstå att det är sant, kN man lita på detta test från testlagret? Fick neg bim+6 men pos bim+10. Hitta inte ens min äl dag denna gång jag vart gravid. Jag är isf 5+3. En mars bebis.. känner mig såå rädd för missfall.

Det finns inga falska plus, så ja.

(Sedan kan man få tidiga missfall men det är en annan sak.)
  • lilsis

4+5 och jag mår illa. Det är nytt så jag gissar att det är bra. Men om det hänger i så blir det lite bökigt eftersom jag ska rida två pass om dagen för tränare den här veckan, haha!

• lilsis
    Test14 skrev 2016-07-18 06:43:41 följande:

Jag har totalt 5 barn,de första är enäggstvillingar som blir 20 i december,sen 2 tjejer till,6 och 13 år+ min lilla prins på 5 år

Nu är jag i v 5 och undrar om dom kan se hinnsäcken såhär tidigt? Sen så sägs det att enäggstvillingar inte är ärftligt men både jag och min syster har det,fast hon har pojkar. Någon med erfarenhet/bilder från vul v 4-5?

Någon mer som mår illa och är extremt trött? Eller kan det vara för att jag är äldre? Har man högre hormonnivå om man har fler o starkare symptom? Livrädd att få tvillingar igen!!! Dom är underbara men krävs extremt mycket energi för att orka ge bägge barnen den uppmärksamhet som dom behöver och absolut ska ha! Blev många frågor där men någon kanske kan svara på något iaf

Har de en ny apparat kan de se. Jag skulle vänta en vecka, minst.
  • lilsis

Alla vet att vi håller på med IVF och att jag har fått tillbaka ett ägg. Det är lättare för mig och jag tycker det är bra att prata om att det kan vara svårt.

• lilsis

5+0 och nerverna på utsidan. Molvärk till och från.

Och ponnyn är skadad så det är mest bajs just nu.

:(

• lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 20:04:29 följande:

Kynisen: Vad tråkigt med sådana reaktioner från sin mamma.

Jag var 19 när jag fick första. Är 30 nu. Jag vet att min mamma (och pappa) tycker att det räcker med de barn vi har. Men jag tror iaf inte att min mamma kommer att säga något om det. Min mamma har tre barn och ett bonusbarn och hon blev lite bortglömd bland alla barn och alla hushållssysslor som tog all hennes tid och därför skiljde sig mina föräldrar när yngsta barnen var i tonårsåldern. Tror hon är lite rädd att det ska bli likadant för mig. Men min man och jag delar verkligen på barnen och hushållet så kommer ju inte bli så.

Vi firade min och mannens 30-årsdag i lördags och av min pappa och hans fru fick vi ett presentkort på att ta ett familjefoto. De sa att eftersom ni inte ska ha fler barn så tyckte vi det var dags att ni tog ett slutgiltigt foto på er hela familjen tillsammans. Sen skulle pappa skoja med sin fru och sa men visste du inte att *** är gravid? Då sa hon hahaha NEJ det vet jag att hon inte är! Det skulle hon ha talat om för mig innan dig! Min kompis stod brevid och hon vet ju om allt, åh vilken jobbig situation!!

Jag är verkligen urkass på att hålla sådant här hemligt, men födelsedagsfesten passerade utan att någon fick reda på ngt..

Lite grann känner jag att jag vill berätta när graviditeten är mer säker, nu är de så tidigt och ett missfall kan ju ske. Förut har jag alltid sagt att men blir det missfall så är det bara att berätta för alla, ingen big deal, men har faktiskt inte lust med det nu. Om det blir missfall och om vi nu ska försöka igen så vill jag inte att någon vet om det ifall vi nu inte skulle bli gravida igen.. 

Ska dock resa med min mamma och hennes sambo och min ena syster när jag har gått 9-10 veckor, antar att jag måste berätta tills dess? Blir lite jobbigt vid restaurangbesök annars kanske, med mat och så..

Förlåt för att jag "babblar av mig" men har ju ingen att prata med detta om haha- förutom mannen då man han är nog less nu!

Här har förresten illamåendet börjat komma ordentligt.

Har ni börjat fundera på namn?

Om det blir en tjej är namn färdigt, kommer namnge efter min farmor och mormor som båda dött i år.
  • lilsis

5+2 och den här har levt längre än de andra.

Kunde inte bestämma mig för vilka jag skulle ringa för VUL så jag väntar till måndag.

• lilsis
    Smorr skrev 2016-07-22 13:47:04 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här! Plussade igår! Första barnet! Verkar vara i vecka 5+1. Jag är 24 och min sambo är 35, vi bor i Helsingborg! Känner mig ganska lost faktiskt! När ska man ringa barnmorska? Jag har haft ett x för 6år sen, kan man be om att få ett tidigt ultraljud för att se så att graviditeten ligger rätt? Och när är tidigast man kan se det?

:)

Uppklarning (den lilla vätska som finns i samband med hinnsäck etc syns som en mörk fläck på VUL )kan man se nästa vecka så ring på måndag du.
  • lilsis

CBs veckoindikator är en uppskattning. Hormonnivåer kan variera rätt kraftigt på individnivå.

• lilsis
    Smorr skrev 2016-07-23 18:48:21 följande:

Hur ska man egentligen räkna? För när jag gjorde en uträkning på nätet om hur många veckor jag var i (där fick man fylla i senaste mensen och genomsnittslängd på sin cykel) då säger den att jag va i 4+2, medan gravidappen jag laddade ner (där fyller man bara i senaste mensen) så är jag 6+2. Vilket ska jag gå efter?

Jag vill berätta för min familj nu (ska på min systers bröllop nästa vecka, dom kommer tycka det är jätte konstigt om jag inte dricker) men sambo vill verkligen vänta till v. 12!

Senaste mensens första dag räknar man på. Det låter som att den ena inte räknar som vi gör i Sverige? Om ägglossning är på dag 14 i cykeln så är det v 2+0.
Svar på tråden BF mars 2017