• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-20 11:16:13 följande:
    Hoppar med er i denna grupp, har precis plussat äl+9 och bf i slutet av mars. Det är mitt fjärde barn men första för sambon. Har barn födda -04,-06 och -09, så detta blir en liten sladdis :)
    Kul att se dig här och grattis ännu en gång! Skrattande När blir BF? Här blir det den 28 mars utifrån senaste mens. Solig
    www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Galenlängtan
    Kynisen skrev 2016-07-20 14:53:39 följande:

Sambo firar pluslyckan med att åka till brädgården och köpa virke, nu ska här byggas vagga .... Haha

När vi kom hem fick han lite ångest och tyckte det va lite förhastat, vi har ju inte passerat bim ännu! Å till saken hör att han aldrig någonsin gör nåt förhastat, det är jag som gör... Haha

När vi kom ut från bejer så kommer svärfar åkandes... Men va är oddsen för det? Haha klart han undra va vi skulle bygga, sambon svara - ehh en liten grej bara... Hahaha

Var bara tvungen att dela med mig :)

Så fint <3
  • Kynisen
    HäxanSurtant skrev 2016-07-20 18:51:04 följande:

Jag har också en sladdis i magen, två tidigare födda -06 och -09!

Jag är 37 år och bor i Skåne!

Va mysigt!!! Grattis!

Jag är 31 år och bor i Södermanland :)
    Mammaresan skrev 2016-07-20 19:27:02 följande:

Kul att se dig här och grattis ännu en gång! När blir BF? Här blir det den 28 mars utifrån senaste mens.

Tack desamma!!! 29de enligt mensen men min äl kom ju några dagar senare så 31-3/4... Men jag räknar på den 29de så jag får hänga med er från bim-tråden! Så får vi se va ul säger sen ist!

Sjukt spännande detta :) hur mår du?

Jag har lite molvärk å lite ömma bröst, blev väldigt trött och molade i ländryggen när vi gick lite i affärer.
  • DevilsDaughter

Kynisen: Vad tråkigt med sådana reaktioner från sin mamma.
    Jag var 19 när jag fick första. Är 30 nu. Jag vet att min mamma (och pappa) tycker att det räcker med de barn vi har. Men jag tror iaf inte att min mamma kommer att säga något om det. Min mamma har tre barn och ett bonusbarn och hon blev lite bortglömd bland alla barn och alla hushållssysslor som tog all hennes tid och därför skiljde sig mina föräldrar när yngsta barnen var i tonårsåldern. Tror hon är lite rädd att det ska bli likadant för mig. Men min man och jag delar verkligen på barnen och hushållet så kommer ju inte bli så.

Vi firade min och mannens 30-årsdag i lördags och av min pappa och hans fru fick vi ett presentkort på att ta ett familjefoto. De sa att eftersom ni inte ska ha fler barn så tyckte vi det var dags att ni tog ett slutgiltigt foto på er hela familjen tillsammans. Sen skulle pappa skoja med sin fru och sa men visste du inte att *** är gravid? Då sa hon hahaha NEJ det vet jag att hon inte är! Det skulle hon ha talat om för mig innan dig! Min kompis stod brevid och hon vet ju om allt, åh vilken jobbig situation!!
    Jag är verkligen urkass på att hålla sådant här hemligt, men födelsedagsfesten passerade utan att någon fick reda på ngt..
    Lite grann känner jag att jag vill berätta när graviditeten är mer säker, nu är de så tidigt och ett missfall kan ju ske. Förut har jag alltid sagt att men blir det missfall så är det bara att berätta för alla, ingen big deal, men har faktiskt inte lust med det nu. Om det blir missfall och om vi nu ska försöka igen så vill jag inte att någon vet om det ifall vi nu inte skulle bli gravida igen.. 
    Ska dock resa med min mamma och hennes sambo och min ena syster när jag har gått 9-10 veckor, antar att jag måste berätta tills dess? Blir lite jobbigt vid restaurangbesök annars kanske, med mat och så..

Förlåt för att jag "babblar av mig" men har ju ingen att prata med detta om haha- förutom mannen då man han är nog less nu!

Här har förresten illamåendet börjat komma ordentligt.

Har ni börjat fundera på namn?

• underverk

Åh så glad! Väntar nummer 7 med bf 7 mars och var idag på ultraljud och såg ett litet tickande hjärta och allt satt på plats! Så nu är det bara att hålla tummarna att jag får följa er åt, jag är en bit över 40?...

• lilsis
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 20:04:29 följande:

Jag var 19 när jag fick första. Är 30 nu. Jag vet att min mamma (och pappa) tycker att det räcker med de barn vi har. Men jag tror iaf inte att min mamma kommer att säga något om det. Min mamma har tre barn och ett bonusbarn och hon blev lite bortglömd bland alla barn och alla hushållssysslor som tog all hennes tid och därför skiljde sig mina föräldrar när yngsta barnen var i tonårsåldern. Tror hon är lite rädd att det ska bli likadant för mig. Men min man och jag delar verkligen på barnen och hushållet så kommer ju inte bli så.

Vi firade min och mannens 30-årsdag i lördags och av min pappa och hans fru fick vi ett presentkort på att ta ett familjefoto. De sa att eftersom ni inte ska ha fler barn så tyckte vi det var dags att ni tog ett slutgiltigt foto på er hela familjen tillsammans. Sen skulle pappa skoja med sin fru och sa men visste du inte att *** är gravid? Då sa hon hahaha NEJ det vet jag att hon inte är! Det skulle hon ha talat om för mig innan dig! Min kompis stod brevid och hon vet ju om allt, åh vilken jobbig situation!!

Jag är verkligen urkass på att hålla sådant här hemligt, men födelsedagsfesten passerade utan att någon fick reda på ngt..

Lite grann känner jag att jag vill berätta när graviditeten är mer säker, nu är de så tidigt och ett missfall kan ju ske. Förut har jag alltid sagt att men blir det missfall så är det bara att berätta för alla, ingen big deal, men har faktiskt inte lust med det nu. Om det blir missfall och om vi nu ska försöka igen så vill jag inte att någon vet om det ifall vi nu inte skulle bli gravida igen.. 

Ska dock resa med min mamma och hennes sambo och min ena syster när jag har gått 9-10 veckor, antar att jag måste berätta tills dess? Blir lite jobbigt vid restaurangbesök annars kanske, med mat och så..

Förlåt för att jag "babblar av mig" men har ju ingen att prata med detta om haha- förutom mannen då man han är nog less nu!

Om det blir en tjej är namn färdigt, kommer namnge efter min farmor och mormor som båda dött i år.
  • Kynisen
    Galenlängtan skrev 2016-07-20 19:32:00 följande:

Så fint <3

Ja så härligt att han vill göra nåt eget till bebisen. Han har aldrig byggt något innan så detta blir vårt lilla bebisprojekt :)
  • Kynisen
    DevilsDaughter skrev 2016-07-20 20:04:29 följande:

Ja det är trist, men sen är hon super bästa mormorn ändå det är just när en släpper bomben liksom.

Men åj va jobbigt, å tänk så fel dom har!! Hihi

Jag va oxå 19 när första föddes :)

Ja jag skulle inte kunna dölja en grav i v10 får mage fort. Vi funderar oxå på när det är dax att berätta. Svårt! Sambons bror kommer få veta på måndag flr då invaderar vi hans studentlägenhet i några dagar och jag vill inte lossas som inget i 4 dagar på vår myssemester med sambon. Men sen vet jag inte när. Minns inte när jag berätta i de tidigare graviditeterna, ganska tidigt tror jag ialf. Känns lite delat, vänta eller inte...

Vilken vecka är du i? Å va jobbigt att börja må illa, ser jag inte fram emot... Har gjort i mina tidigare så räknar kallt med att det kommer nu oxå. Hoppas vara inte nästa vecka när vi ska ha vår myssemester i Göteborg (barnfri)

Ja namn har vi nog haft nästan klart i över ett års tid :) hahaha vi har två listor som vi fyller på med fina namn och vi verkar gilla samma än så länge :) har ni några namn?
  • Kynisen
    underverk skrev 2016-07-20 20:39:51 följande:

Åh så glad! Väntar nummer 7 med bf 7 mars och var idag på ultraljud och såg ett litet tickande hjärta och allt satt på plats! Så nu är det bara att hålla tummarna att jag får följa er åt, jag är en bit över 40?...

Ååååå va mysigt!!!
  • DevilsDaughter

Kynisen: Är i v 5+2 idag, du då? Illamåendet har jag bara känt nåt lätt dust av vid enstaka tillfälle innan men nu känns det verkligen som att det är här för att stanna så det kan ju komma plötsligt.. Har lite lätt panikkänsla över det just nu då jag tidigare kräkts hela graviditeterna och nu inser att jag antagligen kommer må pyton under en mycket lång tid nu framöver, men man vänjer sig.. Uscha, tänk utlandsresan i v 10 jag har ju lovat min man att må bra då haha.
    Flicknamnet har vi precis nästintill bestämt, Lovis, dock är det mest jag som vill ha det, men mannen brukar inte ha så mycket att komma med så det brukar bli som jag vill så länge han inte tycker direkt illa om namnet.
    Pojknamn tycker jag är såå svårt! Vi har nu tre flickor och en pojke så mannen vill ju gärna ha en pojke denna gången. Kan ju ha att göra med att vår pojke har gått genom livet helt utan trotsperioder och alltid är lugn som en filbunke medan de andra tre är/har varit riktiga busar, särskilt sista, hon går under namnet gangstern ;).FlörtHjärta

underverk: Vad roligt med en till som har många barn :) Skönt att se att allt är som det ska och att hjärtat börjat ticka :)

Svar på tråden BF mars 2017