• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • Videungen

Alltså, man är så fånig! Jag går och tänker att det kanske inte alls är en liten i magen. Äl+17 idag och BIM+3... Men Cb digital sa ju "gravid 1-2" i tisdags... Suck, har gått och tänkt såhär i några dagar nu och oroat mig. Mina bröst är större och ömmar, min enda symtom och lite mensvärk då och då... Någon som känner igen sig i tvivlet?? Haha :) Visst finns det en litenpytte risk att cb visar fel? :/ (förlåt, inser verkligen att det här är en sån fånig fråga... men...)

• lillskrutten
    Videungen skrev 2016-07-23 07:54:12 följande:

Alltså, man är så fånig! Jag går och tänker att det kanske inte alls är en liten i magen. Äl+17 idag och BIM+3... Men Cb digital sa ju "gravid 1-2" i tisdags... Suck, har gått och tänkt såhär i några dagar nu och oroat mig. Mina bröst är större och ömmar, min enda symtom och lite mensvärk då och då... Någon som känner igen sig i tvivlet?? Haha :) Visst finns det en litenpytte risk att cb visar fel? :/ (förlåt, inser verkligen att det här är en sån fånig fråga... men...)

Jag har samma känsla som dig. Har ätit pergotime i tre omgångar (hormoner som gör att jag får äl) och första gången fick jag plus tidigt men sen kom ändå mensen och jag var inte gravid.

Nu plusade jag tydligt mån,ons o fre denna vecka. CB visade gravid 2-3v ändå är jag nojig efter det som hände då. Litar inte på testen fullt ut.

Planen är att ta ett nytt CB på onsdag och hoppas det står 3+ för att kunna ringa o boka vul i v 7 som jag blivit erbjuden för att lugna nerverna. Efter vul hoppas jag förstå att det är nått på gång på riktigt. Tråkigt då fokus blir på oro och funderingar istället för glädje o lycka.
  • Videungen
    lillskrutten skrev 2016-07-23 08:20:56 följande:
    Jag har samma känsla som dig. Har ätit pergotime i tre omgångar (hormoner som gör att jag får äl) och första gången fick jag plus tidigt men sen kom ändå mensen och jag var inte gravid.

Nu plusade jag tydligt mån,ons o fre denna vecka. CB visade gravid 2-3v ändå är jag nojig efter det som hände då. Litar inte på testen fullt ut.

Planen är att ta ett nytt CB på onsdag och hoppas det står 3+ för att kunna ringa o boka vul i v 7 som jag blivit erbjuden för att lugna nerverna. Efter vul hoppas jag förstå att det är nått på gång på riktigt. Tråkigt då fokus blir på oro och funderingar istället för glädje o lycka.
    Förstår dig! Det är nog vanligt iofs att man inte vågar ta ut ngt i förskott innan man varit på mvc. Lite så känner jag, samtidigt som man börjar planera för fullt inför den lilla/lille. Funderar också på att ta ett nytt test. Men har inga hemma. Hmm! Håller tummarna för att du får plus även på onsdag!
  • lilsis

CBs veckoindikator är en uppskattning. Hormonnivåer kan variera rätt kraftigt på individnivå.

• Videungen
    lilsis skrev 2016-07-23 10:03:32 följande:

CBs veckoindikator är en uppskattning. Hormonnivåer kan variera rätt kraftigt på individnivå.

Jo visst. Men just att det står "gravid" är väl typ 99% säkert medan veckoindikatorn inte är lika säker?
  • 201405
    Videungen skrev 2016-07-23 10:09:40 följande:

Jo visst. Men just att det står "gravid" är väl typ 99% säkert medan veckoindikatorn inte är lika säker?

Ja absolut! Man säger väl att det finns falska negativa men inga falska positiva får du "gravid" och sen börjar blöda har man ändå vart gravid annars kan det inte bildas några gravidhormoner.

Men du kommer inte börja blöda för du ÄR gravid och ska vara det i 8 månader till grattis!
  • MissJL

V 4+6 idag och all molvärk o illamående är som bortblåst. Känner mig helt ogravid! Det är nästan så jag glömmer bort det... Idag är det en vecka sen jag plussade men det känns så mycket längre :P

• Mammaresan

Det är strax  över en vecka sedan jag plussade med, hade inga symtom att tala om då heller i och för sig. Tungan ute Det är tyst fortfarande men börjar bli mer verklig då mensen faktiskt uteblivit nu, det är ju det tydligaste tecknet tillsammans med pluset. Mensen är 3 dagar försenad och jag är på dag 33 i cykeln, hormonerna verkar öka utifrån CB-digital också och jag känner inte att det finns skäl att testa mer nu utan bara att vänta och se, hoppas att allt går lika fint som när jag var gravid med de andra två barnen även under denna graviditet.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Videungen
    MissJL skrev 2016-07-23 12:06:17 följande:

V 4+6 idag och all molvärk o illamående är som bortblåst. Känner mig helt ogravid! Det är nästan så jag glömmer bort det... Idag är det en vecka sen jag plussade men det känns så mycket längre :P

Vet precis hur det känns! Är i samma mood nu. Fast jag är i v 4+4 i dag. Men tvivlar då och då att jag verkligen är gravid. Nu ömmar inte mina bröst lika mycket längre. Så jag har typ ingen symtom. Men så är det väl innan symtom kommer :) Sen när illamåendet och allt sådant kommer längtar man väl istället tillbaka till när man inte hade så mycket symtom ;)
  • äppelskrutt27

Har ni börjat berätta för nära och kära ännu? Jag har bara berättat för en nära vän som också är gravid, men nu kan jag inte hålla mig längre. På onsdag berättar vi för min familj, kommer då att vara i v. 5+6, men jag känner att det blir helt omöjligt att umgås med dem utan att de vet. Orkar inte hålla på att hitta på en massa anledningar till att jag inte kan äta eller dricka än det ena än det andra, de skulle i vilket fall bli misstänksamma direkt ;)

Oavsett om det går hela vägen eller inte så tycker jag att det är skönt att de vet om det.

Hur gör ni?

Svar på tråden BF mars 2017