• Midvia

BF mars 2017

Skapar en tråd för oss som precis plussat och har BF i mars 2017.

Jag plussade igår efter 7 månaders försök och bebis beräknas enligt app att anlända 2/3-2017. Det är vårt första barn. Vi var gravida i höstas men drabbades av MA i vecka 13. Denna gång hoppas jag att allt går vägen.

Är 31 år och bor i Kungsbacka.

• Svar på tråden BF mars 2017
  • lilsis

Inga cravings, inget illamående, ingenting just nu.

Morsan mådde bara bra när hon bar gravid så det ligger ju nära till hands att det blir samma för mig.

• Vanne

Hej och grattis till alla! :) Jag är gravid i vecka 6+1. Bor i Stockholm och är 22 år :)

• lillskrutten

Tänker ringa imorrn o boka tid för tidigt vul. Är idag i v 5(4+4). Är så rädd för dåligt bemötande och ifrågasättande så törs knappt ringa. Har inga bra erfarenheter från dom genom vår resa.

Usch rakt ont i magen av oro att de ska ta bort en del av mig glädje o lycka.

• Ataraxia

Stort grattis allihopa :)

Själv är jag i vecka 8a första barnet

27 år från Skåne :) man är ju himla nervös och vet inte alls vad som väntar men spännande är det

• Kynisen
    MissJL skrev 2016-07-24 13:04:12 följande:

Förra graviditeten mådde jag skit, spydde från v 5 till v 20. Tålde nästan ingenting, kött var allra värst! Kunde spy bara nån tände en grill... Enda cravingen var nog nektariner! Solmogna, söta o sulliga nektariner :)

Fy!! Jag minns inte riktigt men i mina tidigare grav 3st har jag nog mått illa från V.6 till 12-14 typ. Nektariner är ju gott och nyttigt så det va ju bra! Med min första fick jag dille på jordnötsringar ihop med lakrits och till det röd mjölk.... Hahaha inte så nyttigt direkt!
  • Kynisen
    Mammaresan skrev 2016-07-24 13:15:08 följande:

Fy då, tidigt kom den också i så fall! Får väl hoppas att det är något tillfälligt bara. Jag har inga cravings nu och illamående har börjat smyga sig på men just nu ignorerar jag det för kung och fosterland så det finns inte. Haha! Mår illa i skrivande stund men funderar på att äta något och se om det hjälper eller skälper. Cravings har jag inga och har väl inte haft något så specifikt egentligen under mina två andra barn. Däremot har jag varit jättesugen på alla mejeriprodukter. Det lär bli svårare denna gång för jag är vegan numer, haha! Dock så tror jag inte alls jag kommer bli sugen på det ändå, utan blir jag sugen eller får cravings finns det sjukt goda grejer att falla för. Haha men vi får väl se! Bara jag inte får avsmak för någon basvara i kosten.

Ja det var bara en stund vid frukost s hoppas inte det blir en vana ;)

Ja en får ju hoppas att OM en får nå cravings blir det på nå nyttigt så det är ok att frossa :)
  • Kynisen
    lilsis skrev 2016-07-24 21:24:12 följande:

Inga cravings, inget illamående, ingenting just nu.

Morsan mådde bara bra när hon bar gravid så det ligger ju nära till hands att det blir samma för mig.

Så skönt! Håller tummarna att du fortsätter att må prima :)
  • Anonym (Stockholmstjej)
    lillskrutten skrev 2016-07-24 22:54:30 följande:

Tänker ringa imorrn o boka tid för tidigt vul. Är idag i v 5(4+4). Är så rädd för dåligt bemötande och ifrågasättande så törs knappt ringa. Har inga bra erfarenheter från dom genom vår resa.

Usch rakt ont i magen av oro att de ska ta bort en del av mig glädje o lycka.

Äsch, så länge du ringer ett ställe där man kan boka själv och betala för det så kommer du inte bli ifrågasatt :) Det är ju en tjänst de säljer. Värre med folk som försöker tjata till sig det på gynakuten där de har mer brådskande saker för sig...
  • lillskrutten
    Anonym (Stockholmstjej) skrev 2016-07-25 01:04:37 följande:

Äsch, så länge du ringer ett ställe där man kan boka själv och betala för det så kommer du inte bli ifrågasatt :) Det är ju en tjänst de säljer. Värre med folk som försöker tjata till sig det på gynakuten där de har mer brådskande saker för sig...

Det är inte ett ställe man bokar själv o betalar utan det är landstingets mottagning. Men då jag gått på hormonbehandling så har läkaren själv erbjudit tidigt vul för att jag ska kunna slappna av i att det är en graviditet på riktigt. Så inte nått tjat från min sida utan anledning.
  • Amorea

Vaknade i natt med smärtor i magen. Gick på toa o höll på att svimma. Jag blöder inte. Än iaf. Är det normalt att få så ont? Tror jag är i v 8-9.

Svar på tråden BF mars 2017